Nokkenas ketting spanner Honda CBR900rr fireblade 1997

waldrocker

Die hard MF'er
19 mei 2005
446
0
Bergum
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie kunnen helpen. Mijn Fireblade maakt in het begin in zijn toeren gebied een rammelt geluid en denk dat de nokkenasketting spanner het niet goed meer doet. Mijn vraag is kan ik deze zomaar losbouten om deze vervangen. Of moet ik de ketting nog blokkeren om te verkomen dat de timing verloopt?

mvg Hielke
 
Ik heb het druklager gisteravond bekeken. Het past wel heel makkelijk in de drukplaat. Ook als ik de druk stift in het lager zet kan ik de drukstift aardig heen en weer bewegen. Het lager loopt verder wel heel mooi rond. Ik denk dat eerst maar het lager en de tussenplaten en drukveren vervang. Eens kijken of dat verbetering bied.

ik heb gister het druklager en naaldlager vervangen, echter zonder succes (leuk probeerseltje a EURO 95,00 maarja)
dus toch de korf die is ingesleten.. aangezien het geen kwaad kan laat ik het voorlopig lekker zo. want ik zie die korf bij CMSNL staan voor 400,00 oid.
 
ik heb gister het druklager en naaldlager vervangen, echter zonder succes (leuk probeerseltje a EURO 95,00 maarja)
dus toch de korf die is ingesleten.. aangezien het geen kwaad kan laat ik het voorlopig lekker zo. want ik zie die korf bij CMSNL staan voor 400,00 oid.

het komt bijna altyd door de veren in de achterzijde van de korf.
heb je die ook meteen bekeken
 
Ik heb vandaag de oude dame weer eens gestart met nieuwe koppelingsplaten/tussenplaten en nieuwe veren. Het is een stuk verbeterd maar over is het niet. Weet iemand of de koppelingskorf van een sc28 ook past, of eventueel van cbr600?
 
Net een beetje aan het zoeken geweest. Het orginele part nummer voor de buitenkorf is 22100-MAS-E00, deze is vervangen volgens cmsnl.com door nummer 22100-MCZ-000. (dit lees ik ook op andere sites). Dit zou dan betekenen volgens mij dat de korf het zelfde is als die van de fireblade modellen van 1998-1999 en volgens mij ook voor de CB900F modellen van 2002 tot 2007. Misschien dat deze beter zijn???
 
Net een beetje aan het zoeken geweest. Het orginele part nummer voor de buitenkorf is 22100-MAS-E00, deze is vervangen volgens cmsnl.com door nummer 22100-MCZ-000. (dit lees ik ook op andere sites). Dit zou dan betekenen volgens mij dat de korf het zelfde is als die van de fireblade modellen van 1998-1999 en volgens mij ook voor de CB900F modellen van 2002 tot 2007. Misschien dat deze beter zijn???

dat dacht ik dus ook, maar nee.. maak even een ticket aan bij CMSNL om het zeker te weten. Ik vond ook 2 verschillende voor mijn motorfiets (met maar 1 goede)
 
dat dacht ik dus ook, maar nee.. maak even een ticket aan bij CMSNL om het zeker te weten. Ik vond ook 2 verschillende voor mijn motorfiets (met maar 1 goede)


Net een ticket aangemaakt bij cmsnl kijken wat zij hebben te zeggen.

Ik ben op zoek naar een koppelingskorf voor een honda cbr 900rr uit 1997, dit is orgineel honda nummer 22100-MAS-E00. Op de site bij u wordt gezegd dat deze vervangen is door nummer 22100-MCZ-000. Klopt dit? Want dit zou volgens mij betekenen dat deze het zelfde is als de cbr900rr modellen van 1998-1999 en gelijk aan de Honda CB900F modellen van 2002 tot 2007. Gaarne u reactie of dit klopt.

Mvg Hielke
 
Net weer bericht gehad van CMSNL, ze schrijven als volgt:

Subject: Re: Koppelingskorf Honda Cbr 900
From: David Dijkman
Date: September 10, 2013 11:59:33
Beste Heer Hempenius,

Dit klopt en het wordt origineel doorverwezen vanuit Honda.

Indien u nog verdere vragen heeft dan hoor ik dat graag anders is mijn verzoek dit ticket te sluiten na einde van gebruik
Mvg
David
 
Op partzilla de volgende info gevonden:

Honda 22100-MCZ-000 - CLUTCH OUTER - Partzilla.com

dan heb je hem voor 207 us dollar. Of op ebay kijken voor een vervanging.

Ja die site zag ik dus ook al, maar leek me bijna te mooi om waar te zijn.

Koppelingskorf voor mijn motor kost daar: USD 201,60. = +- EURO 173,80

Tegenover EURO 407,65 (incl. btw) bij CMSNL..

Mocht je daar gaan bestellen, laat het me even weten :)

Das toch echt een idioot verschil.
 
Ik heb een van een Honda CB900f uit 2002 gevonden op ebay. Ik heb de nummers gecontroleerd en hoop dat dit gaat werken. Voor een probeersel van 4 tientjes. U hoort nog van mij. Volgende week binnen als het goed is.
 
Ik heb een van een Honda CB900f uit 2002 gevonden op ebay. Ik heb de nummers gecontroleerd en hoop dat dit gaat werken. Voor een probeersel van 4 tientjes. U hoort nog van mij. Volgende week binnen als het goed is.

:( gaat niet lukken, wel voor een jonger model, koppelingskorf is qua hoogte verschillend. Snap niet dat ook cmsnl zegt dat deze ook in mijn model past. Was te proberen. Ik heb er een gevonden op e-bay voor een 97-er. Komt van de week binnen. Hoop dat die beter is. U hoort nog.

Goed weekend.
 
Laatst bewerkt:
:( gaat niet lukken, wel voor een jonger model, koppelingskorf is qua hoogte verschillend. Snap niet dat ook cmsnl zegt dat deze ook in mijn model past. Was te proberen. Ik heb er een gevonden op e-bay voor een 97-er. Komt van de week binnen. Hoop dat die beter is. U hoort nog.

Goed weekend.

en heb je al wat meer nieuws te melden ? :)
 
en heb je al wat meer nieuws te melden ? :)

Ja iets meer nieuws te melden, net de koppelingskorf van ebay binnen. Het is de goeie maar er is mee gebeunhaasd. Korf is uitmekaar geweest. Ze hebben ringen achter de veren gezet en toen de korf weer dicht geklonken. Wil het risico niet lopen om deze in mijn blokje te zetten. Ik heb een nieuwe besteld bij partzilla.com. Als het goed is binnen 10 dagen binnen. Ik hoop dat het nou eindelijk goed komt. Welke moet jij trouwens hebben? Ik heb nog een goede een liggen voor een 1998-1999.
 
Terug
Bovenaan Onderaan