Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

BAKKER Z1000

full


Heeft een aantal jaren stilgestaan.
Dringend behoefte aan een opknap beurtje.
Heeft iemand toevallig nog een fris Z1000 blok liggen?
 
Heeft er iemand een pdf ( of zo ) van het bedradingsschema van een Z1000 1976 ?

Ik heb de Big Zed een tijdje geleden werkend de schuur in gezet maar krijg nu geen prik meer via het contact.

Accu is vol ( en staat op druppellader )
Zekeringen ( die ik zie ) gewisseld, geen verschil.
Dodemansknop gecheckt, daar heb ik jaaaaaaren geleden eens een probleem mee gehad, wilde opeens niks meer doen terwijl ik er net mee gereden had...balletje eruit gevallen in het handvat :o Werkt naar behoren ( verbindt iig door als'ie recht staat )

Koplamp er af gehaald zodat ik bij de achterkant van het contactslot kan en dan meet ik op één draad ( wit ) de spanning vanaf de accu maar als ik het contact op "ignition" zet verdwijnt de spanning :?
Één standje verder ( parkeerstand ) staat er weer spanning op en gaat het achterlicht aan.

Ik heb echt de ballen verstand van elektra en kan wat heen en weer meten met een multimeter. Wie weet kom ik wat verder met een schema :/
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand een pdf ( of zo ) van het bedradingsschema van een Z1000 1976 ?

Ik heb de Big Zed een tijdje geleden werkend de schuur in gezet maar krijg nu geen prik meer via het contact.

Accu is vol ( en staat op druppellader )
Zekeringen ( die ik zie ) gewisseld, geen verschil.
Dodemansknop gecheckt, daar heb ik jaaaaaaren geleden eens een probleem mee gehad, wilde opeens niks meer doen terwijl ik er net mee gereden had...balletje eruit gevallen in het handvat :o Werkt naar behoren ( verbindt iig door als'ie recht staat )

Koplamp er af gehaald zodat ik bij de achterkant van het contactslot kan en dan meet ik op één draad ( wit ) de spanning vanaf de accu maar als ik het contact op "ignition" zet verdwijnt de spanning :?
Één standje verder ( parkeerstand ) staat er weer spanning op en gaat het achterlicht aan.

Ik heb echt de ballen verstand van elektra en kan wat heen en weer meten met een multimeter. Wie weet kom ik wat verder met een schema :/

http://www.kawa-z1.com/data/wiring/Z900A4.jpg
http://www.kawa-z1.de/data/wiring/us/KZ900-75-76.jpg
 
Een z 1000 1075 cc,33 mm smoothbores Mikuni,Gpz 1100 nokken,kop bewerkt.
Frame Nico bakker 1976.


Dacht er al een "Gifkikker" frame in te herkennen!

De meeste hier hebben waarschijnlijk geen idee waar ik het over heb :?

Een gifkikker was een (kleine) serie Kawa´s gemaakt bij Johan van de Wal in Vianen.
Die "lange" reedt zelf met zoiets Endurance races, b.v. in Oss maar ook in Frankrijk.

Replica´s hiervan zijn er diverse gemaakt en verkocht voor op de straat.

Beter plaatje kon ik zo snel niet vinden..................
Maar dit is ´m



full
 
Accu bleek overleden, nog geen jaar oud en op druppelllader gestaan -O-

Nou ja, nieuwe kopen ;)

Vond deze nog via Facebook ( vertaald door Bing, origineel in het Japans ;) )

streetride.jp -&nbspThis website is for sale! -&nbspバイカーファッション ハーレー アメリカン トライ モデル 国産車 Resources and Information.

[afbeelding]


Leuk plaatje.
Mijn broer, Rob, heeft ooit een nieuwe Z1-B helemaal laten verkloten met zo´n kuip en special paint.
Gelukkig voor hem heeft ie niet zo´n Rickman frame set erbij genomen!

Zag er, voor die tijd, heel leuk en speciaal uit maar was nog veeeeeeeeel slechter als het originele frame :X

Niet voor niets kreeg je een paar jaar later zo´n frame bijna kado als je een 10.000km setje voor je motor kocht :+

Was echt pure bagger. Montagepunt van de achtervork in een 2,5mm dik plaatje dat in een driehoekig deel van het frame gelast was..........

Typical English made _O-
 
Accu bleek overleden, nog geen jaar oud en op druppelllader gestaan -O-

Nou ja, nieuwe kopen ;)

Wat voor een accu was dat?
Het is trouwens niet nodig om een accu constant aan een druppellader te laten staan (het kost zelfs extra stroom). Je kunt beter de accu 1 keer per 3 weken of een maand de accu een hele nacht aan de druppellader zetten. Bij normaal gebruik wordt de accu ook maar een paar uur achter elkaar gebruikt en geladen.
 
Wat voor een accu was dat?
Het is trouwens niet nodig om een accu constant aan een druppellader te laten staan (het kost zelfs extra stroom). Je kunt beter de accu 1 keer per 3 weken of een maand de accu een hele nacht aan de druppellader zetten. Bij normaal gebruik wordt de accu ook maar een paar uur achter elkaar gebruikt en geladen.
Dure Varta -O-

Ga inderdaad weer op de oude manier de accu's de winter door helpen: opladen, knipperLEDje er op tot 'ie leeg is en weer opladen.

Nieuwe besteld ( gelukkig veel korting via maatje 8-) ), los zuur er bij. Vul en monteer ik pas begin volgend seizoen of als er een eventuele koper is ;)
 
Dure Varta -O-

Ga inderdaad weer op de oude manier de accu's de winter door helpen: opladen, knipperLEDje er op tot 'ie leeg is en weer opladen.

Nieuwe besteld ( gelukkig veel korting via maatje 8-) ), los zuur er bij. Vul en monteer ik pas begin volgend seizoen of als er een eventuele koper is ;)

Geen Varta -> Yuasa
 
Ik heb nog nooit geen druppelding gebruikt , ik trek de accu eruit tegen deze tijd,
Tegen de tijd dat t weer een beetje weer word hang ik m aan de gewone lader en starten
dat ding. De gpz 500 waar ik een beetje mee door probeer te rijden start gewoon altijd
Ik doe t pas een jaartje of 30 tig werkt nog altijd prima.
Gemiddelde levensduur van mijn accu s tussen de 5 en 7 jaar dusssss
beetje geld uit de zakklopperij zo n druppelapparaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan