Zuigerspeling hayabusa

crosskart

MF'er
11 jul 2006
104
0
venlo
Hallo,ik heb voor mijn busablok wat spullen uit Amerika laten komen,het is een k9 1340cc
Cilinder nieuw geboord naar 83mm en JE zuigers,nu zijn we hem op aan het bouwen en meten(met goeie meetapparatuur)0,08 mm zuigerspeling terwijl dit normaal 0,045 is bij nieuw spul,naar mijn mening als het daling ingelopen is zal het 0,1mm zijn en dit is al bijna de vervangingswaarde!
Iemand ervaring of geruststelling voor me?

BVD roy
 
tijdje geleden 3 tiger 1050 moeten reviseren.
speling van de nieuwe zuigers was bij allen 0,08mm.
is idd bij andere merken al ruim genoeg om over te gaan op nieuwe zuigers.
 
De leverancier zegt ook dat het normaal is en er door inlopen echt minimaal zal veranderen,dus we gaan er vanuit dat het goed komt.
En JE zuigers zijn volgens mij gesmede zuigers.
 
gesmede zuigers zetten meer uit zeggen "ze".

en ik vermoed dat "ze" ook gelijk hebben. nog nooit voor 4T nieuwe zuigers/laten boren, maar voor 2-taktjes al te veel keer :+ . als je een nieuwe gegoten zuiger vergelijkt met een nieuwe gesmede van dezelfde maat, is de gesmede toch altijd net iets kleiner kwa diameter.
 
en ik vermoed dat "ze" ook gelijk hebben. nog nooit voor 4T nieuwe zuigers/laten boren, maar voor 2-taktjes al te veel keer :+ . als je een nieuwe gegoten zuiger vergelijkt met een nieuwe gesmede van dezelfde maat, is de gesmede toch altijd net iets kleiner kwa diameter.
was lui. "ze" zijn fabrikanten gesmede zuigers die ik ben tegengekomen.
 
Dus op de bank gaat hij over de 200pk aantikken?..
full
 
gesmeed JE pistons goeie kwaliteit vroeger nog gebruikt, nooit miserie mee. Voor gesmede 0.08 kan geen kwaad zelfs te klein. 0.04 gaat veel te weinig zijn voor gesmede pistons, zeker aje een blazer daar wilt op zetten.

De VRAAG is Welke zuigerveren ga je gebruiken, voor het inlopen?
 
Uhm we hebben de zuigerveren die bij de set zaten erop gezet en een dik half uur op de bank laten inlopen onder lichte belasting!
Ik heb een 1407cc cilinder uit Amerika met JE zuigers,verslepen nokkenassen van Jan Roelofs en een goeie monteur en Adaptronic ecu erop!
Ben ook zeer tevreden met het resultaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan