Zelf een uitlaat fabriceren Gsx-r?? vraagjes

Djurregsxr

Rookie
11 okt 2013
12
0
Beste mensen,

ik heb sinds kort een Gsxr 750 en wil er een streetfighter van maken maar zit met een aantal vragen over de uitlaat, ik dacht laat ik deze vragen eens stellen aan de kenners. kben namelijk een amateur klusser haha.

wat zijn de benodigdheden om een uitlaat om te lassen ?

ik heb :) :

lasapparaat
klemmen,
Rvs pijp, en diverse bochten
rvs elektroden staafjes

nog nodig : ervaring, de exacte maten en het meten van de linker kant ( die exact als de rechterkant moet komen offcourse )

ik heb namelijk vernomen dat het een pijp moet zijn die over een heen valt zodat je niet een gas ophoping krijgt. ?

hoe kan ik dit het best maken of produceren ? het is een 4 -2 systeem en kan dit zomaar wel gedaan worden ?

krijg ik niet te maken met power loss ? en kan ik de uitlaatpijp zomaar bevestigen ? want ik zie altijd van die mooie veertjes, of is dat voor de demper ?

ik wil uiteindelijk 2 carbon dempers aan weerszijde plaatsen, en tmoet natuurlijk symetrisch.

alvast Bedankt!! :)
 
Schijn bedriegt vriend.

Uitlaat lengtes zijn zo goed mogelijk berekend.

Dempers zijn zeer kort dus inclusief demperbuis zijn die eigenlijk korter dan de meeste dempers die je vindt op motoren.

Rest nog lengtes van de primaire en secundaire buizen die zijn zo goed mogelijk berekend rekening gehouden met de plaats die ik heb.

Uitlaat is maar een test, ik kan altijd hier en daar aanpassingen doen.

Derbij kijk eens naar sommige motoren of zelfs motogp fietsen, die hebben ook redelijk lange pijpen.

LV-CORSA-HON.gif


Trouwens dit onderwerp gaat niet over de uitlaat die op mijn circuit motor zit.

Als je daar vragen of opmerkingen over hebt gelieve ze daar dan te stellen maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren...
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat hier boven is ook niet goed daarvoor.

Ook hier gaan looks over performance...
En ik heb het niet over de dempers, maar over de uitlaat in het algemeen.
De beste uitlaten zijn SIMPEL!
Grote diameter, zo min mogelijk bocht, en lekker kort, hoe korter de uitlaat, hoe lager het toerental dat het vermogen beschikbaar is.

Als je het helemaal goed wilt doen maak je voor iedere cilinder een aparte uitlaat die in diameter oploopt, daardoor krijg je een trekkende werking in je uitlaat, en dat is wat je wilt.

Ik ben in het verleden nogal aan het experimenteren geweest.
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat hier boven is ook niet goed daarvoor.

Ook hier gaan looks over performance...
En ik heb het niet over de dempers, maar over de uitlaat in het algemeen.
De beste uitlaten zijn SIMPEL!
Grote diameter, en lekker kort, hoe korter de uitlaat, hoe lager het toerental dat het vermogen beschikbaar is.

Als je het helemaal goed wilt doen maak je voor iedere cilinder een aparte uitlaat die in diameter oploopt, daardoor krijg je een trekkende werking in je uitlaat, en dat is wat je wilt.

Ik ben in het verleden nogal aan het experimenteren geweest.

:^

Waarom denk je dat de seatpipe inmiddels zo goed als uitgestorven is...

Uitlaat onder het zitje is leuk, maar dient geen doel.

Vroeger hingen ze ernaast, tegenwoordig komen ze uit de onderkuip.
 
Ik heb de seatpipe altijd verschrikkelijk gevonden!

Sommigen hadden de pijp wel mooi in het zitje, of pijp en zitje waren mooi, maar dan moet het achterlicht en de kentekenplaat er nog op, en dan wordt/werd het hele aanzicht verpest m.i.

Verbazingwekkend hoeveel verschil het soms maakt als je een uitlaat een centimeter of 10 / 15 korter of langer maakt.
Zal per motor natuurlijk ook best verschil in zitten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan