AIM Solo, Racestudio 2 vragen

Ik heb 2 sessies toegevoegd. De CRT 1000 wedstrijd van 01 juni jl. en een trainingssessie van Mervyn Verploegen van 31 mei jl. Voor de 1000 CC rijders leuk om te zien en voor mij waar ik het laat liggen :N

En twee foto's van de beugel die ik voor de solo heb gemaakt...

full
 
Ik heb een sessie van Jaap gedownload om te vergelijken maar de grafieken lopen niet synchroon, hoe kan ik dit ten opzichte van elkaar verschuiven?
 
+/- functie is een leuke toevoeging idd!

Weet iemand trouwens of de Solo ook je ideale rondetijd kan berekenen??

Als je twee of meer ronden in de grafiek zet kun je met behulp van de knop sectietijden een uitgebreidere analyse maken. Deze berekent een snelste ronde adhv de snelste sectie tijden. Je moet dan idd wel telkens dezelfde lay-out van het circuit gebruiken.
 
Ook de gelukkige eigenaar van een solo geworden. :Y
Mooi even met racestudio spelen deze winter en dan kan ik volgend jaar al mijn data goed analyseren.
Wat zullen de secondes eraf vliegen. :+
 
Ik heb een sessie van Jaap gedownload om te vergelijken maar de grafieken lopen niet synchroon, hoe kan ik dit ten opzichte van elkaar verschuiven?

Hoe zie je dat ze niet synchroon lopen dan?
Startpositie is toch gelijk?(gps coordinaat uit de solo en die is uit de circuit database)
Of komt het doordat er 1 van jullie 2 zelf de startplek heeft gemaakt door op de lijn te gaan staan?

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met dimi zijn snelste ronde en wat data wat in de solo stond.
Best geinig om te vergelijken,de lap replay is ook leuk om te zien als je 2 rondes teglijk laat lopen. :Y
 
Hoe zie je dat ze niet synchroon lopen dan?
Startpositie is toch gelijk?(gps coordinaat uit de solo en die is uit de circuit database)
Of komt het doordat er 1 van jullie 2 zelf de startplek heeft gemaakt door op de lijn te gaan staan?

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met dimi zijn snelste ronde en wat data wat in de solo stond.
Best geinig om te vergelijken,de lap replay is ook leuk om te zien als je 2 rondes teglijk laat lopen. :Y

in 1 van die filmpjes staat hoe je dat moet doen dacht ik
 
in 1 van die filmpjes staat hoe je dat moet doen dacht ik

Heb ze nog niet allemaal bekeken. ;)
Hoe je het eventueel gelijk moet trekken heb ik wel gevonden.
Ik kan alleen nog ff niet ontdekken waar je kan zien of de startpunten gelijk liggen. :?

Verder is iedereen druk bezig alle data te analyseren van afgelopen seizoen denk ik,wat een rust hier. :P
 
Laatst bewerkt:
Hoe zie je dat ze niet synchroon lopen dan?
Startpositie is toch gelijk?(gps coordinaat uit de solo en die is uit de circuit database)
Of komt het doordat er 1 van jullie 2 zelf de startplek heeft gemaakt door op de lijn te gaan staan?

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met dimi zijn snelste ronde en wat data wat in de solo stond.
Best geinig om te vergelijken,de lap replay is ook leuk om te zien als je 2 rondes teglijk laat lopen. :Y

De waarom vraag kan ik niet beantwoorden maar soms zie je aan de grafiek dat het niet synchroon loopt. Met dit tekentje kun je 2 grafieken t.o.v. elkaar verschuiven.


full
 
De waarom vraag kan ik niet beantwoorden maar soms zie je aan de grafiek dat het niet synchroon loopt. Met dit tekentje kun je 2 grafieken t.o.v. elkaar verschuiven.


[afbeelding]

Om het gelijk te trekken had ik gevonden.
Ik zag nu tussen dimi zijn snelste tijd en van een ronde uit mijn solo ook dat de grafieken niet helaal gelijk liepen.
Maar komt dat niet doordat de 1 later remt/eerder op het gas gaat/sneller is?

Je moet eigenlijk kunnen zien of de startlijn bij allebei gelijk is.
 
Om het gelijk te trekken had ik gevonden.
Ik zag nu tussen dimi zijn snelste tijd en van een ronde uit mijn solo ook dat de grafieken niet helaal gelijk liepen.
Maar komt dat niet doordat de 1 later remt/eerder op het gas gaat/sneller is?

Je moet eigenlijk kunnen zien of de startlijn bij allebei gelijk is.


startlijn hoeft niet zozeer gelijk te zijn, je wilt vergelijken op bepaalde punten. Het kan best zo zijn dat je een gelijke rondetijd hebt, maar dat de ene veel eerder bij een bocht is dan de ander. Je wilt eigenlijk alleen de bochten vergelijken, dit kun je dan iedere bocht weer opnieuw ijken door te verschuiven. Voor snelheid, rempunt, bochtensnelheid etc is dat misschien zo wel te zien, maar als je dingen als rijhoogte, veersnelheid en gasstand wilt vergelijken, is het handig om dit iedere keer naar een vast punt te kunnen verschuiven.
 
startlijn hoeft niet zozeer gelijk te zijn, je wilt vergelijken op bepaalde punten. Het kan best zo zijn dat je een gelijke rondetijd hebt, maar dat de ene veel eerder bij een bocht is dan de ander. Je wilt eigenlijk alleen de bochten vergelijken, dit kun je dan iedere bocht weer opnieuw ijken door te verschuiven. Voor snelheid, rempunt, bochtensnelheid etc is dat misschien zo wel te zien, maar als je dingen als rijhoogte, veersnelheid en gasstand wilt vergelijken, is het handig om dit iedere keer naar een vast punt te kunnen verschuiven.

Klinkt ook wel weer logisch :Y
Maar als je dan op zeg 1500 meter na start/finish een vergelijking wil maken dan moet je ook wel weten of de startlijn een beetje gelijk ligt.
Anders zit je er ook zomaar 10 meter of meer naast. :?

Ik ga morgen nog wel even verder puzzelen.
Als ik volgend jaar mijn eigen data heb,dan moet ik wel kunnen zien waar ik het laat liggen natuurlijk. ;)
 
Klinkt ook wel weer logisch :Y
Maar als je dan op zeg 1500 meter na start/finish een vergelijking wil maken dan moet je ook wel weten of de startlijn een beetje gelijk ligt.
Anders zit je er ook zomaar 10 meter of meer naast. :?

Ik ga morgen nog wel even verder puzzelen.
Als ik volgend jaar mijn eigen data heb,dan moet ik wel kunnen zien waar ik het laat liggen natuurlijk. ;)

Euhh van start tot finish gok ik. Maar schaam je niet dat geld voor de meeste van ons Dennis.

Ik weet het niet zeker maar voor de AIM gebruikers ligt de start - finish lijn altijd op dezelfde hoogte. Of je moet het handmatig aangepast hebben. Verbeter me als ik het fout heb...
 
Euhh van start tot finish gok ik. Maar schaam je niet dat geld voor de meeste van ons Dennis.

Ik weet het niet zeker maar voor de AIM gebruikers ligt de start - finish lijn altijd op dezelfde hoogte. Of je moet het handmatig aangepast hebben. Verbeter me als ik het fout heb...

Dat het van start tot finish is had ik al een klein beetje een vermoeden van :+

Ik dacht dat je een eerste keer ff op de startlijn moest gaan staan om die vast te zetten. :?
Maar als dat vastligt in het apparaat dan wordt het allemaal al wat duidelijker. :)
 
Hallo allemaal,

Ik ga me dit jaar bezig houden met AIM Race Studio 2 en ik vraag me af of iemand mij een sessie zou kunnen sturen zodat ik me een beetje voor kan bereiden.

M.v.g. Rick
 
Terug
Bovenaan Onderaan