Secundaire kleppen gsx750 open luchtfilter

5reddy

MF'er
26 sep 2010
79
0
Blije (Friesland)
Beste techneuten,

Ik heb op mijn GSXR 750 van 1994 twee open luchtfilters van K&N geplaatst.
Maar nu heb ik het idee dat de secundaire gaskleppen niet open gaan hij loopt boven de 5000rpm totaal bagger. Moet de slang die voorheenaan de luchtilterbak zat daar ook weer ergens aan vast moeten?

Of is dit puur "ontluchtings"?

Staat ziezo op de planning om naar de dyno, maar wil graag alles wel tot zover klaar hebben dat ze daar direct los kunnen.

Alvast bedankt!
 
Je moet niet een idee hebben dat iets niet open gaat, je moet dat zien/testen.

Luhtfilters eraf en kijken of de gaskleppen en gasschuiven volledig open gaan.

Gasschuiven moet je eerst met iets omhoog duwen om te kijken of de gaskleppen volledig open gaan.

Gashandel gaat ook volledig rond?

Waar heb je nu met de carterontluchting slang gedaan, zeker niet dicht maken!

Bij mijn motor loopt die boven de ketting uit voor het gemak en smeert de ketting wat ;)

Motor zal wel moeten afgesteld worden voor de open luchtfilters, waarschijnlijk grotere hoofdsproeiers (pakt ongeveer 10 maten) en waarschijnlijk gasnaald verstellen.

Deze filters zijn zowiezo veel gevoeliger voor weer en windomstandigheden en is dus eventuele winst wel twijfelbaar volgens mijn mening (ik heb zowel 4 losse universele als 2 dubbel filters gehad van k&n, vindt de luchtfilterkast met k&n inlegfilter toch de beste optie).

Is voor de rest de carburateur nog standaard buiten k&n filters?

Groeten,
Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Wel volledig open luchtfilters plaatsen en dan de sproeierbezetting niet aanpassen en het dan raar vinden dat de motor niet meer goed lopen wil. |( |( |( |( |( |(
Aaarrrggggg :X Het is te simpel voor woorden |( :( B|
 
Je moet niet een idee hebben dat iets niet open gaat, je moet dat zien/testen.

Luhtfilters eraf en kijken of de gaskleppen en gasschuiven volledig open gaan.

Gasschuiven moet je eerst met iets omhoog duwen om te kijken of de gaskleppen volledig open gaan.

Gashandel gaat ook volledig rond?

Waar heb je nu met de carterontluchting slang gedaan, zeker niet dicht maken!

Bij mijn motor loopt die boven de ketting uit voor het gemak en smeert de ketting wat ;)

Motor zal wel moeten afgesteld worden voor de open luchtfilters, waarschijnlijk grotere hoofdsproeiers (pakt ongeveer 10 maten) en waarschijnlijk gasnaald verstellen.

Deze filters zijn zowiezo veel gevoeliger voor weer en windomstandigheden en is dus eventuele winst wel twijfelbaar volgens mijn mening (ik heb zowel 4 losse universele als 2 dubbel filters gehad van k&n, vindt de luchtfilterkast met k&n inlegfilter toch de beste optie).

Is voor de rest de carburateur nog standaard buiten k&n filters?

Groeten,
Benjamin
En, loopt jouw motor al goed?
 
13785219-three-glass-of-beer-and-potato-chips-on-a-yellow-background.jpg
 
En, loopt jouw motor al goed?

Mijn 750sp loopt perfect en voor de rest geef ik hem gewoon wat tips mee betreffende open lucht filters en de problemen die er door kunnen komen ;)

Resonatiebuis van de luchtfilterkast is ook weg dus ga je altijd ergens een dip hebben.

Ter informatie.

De carter ontluchting slang mag boven de ketting uitkomen als je dat wilt of je laat deze weg en zet er zo'n filterje op alhoewel ik van mening ben dat de carter ontluchting zo vrij mogelijk moet zijn.

De carterontluchting slang zat op de luchtfilterkast zodat de carterdampen mee in het mengsel wordt verbrandt (milieunormen) maar kan niet meer omdat de luchtfilterkast weg is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan