The Red Bull Motogp Rookiescup

Waren nogal wat crashes zeg de laatste ronde, gaat allemaal maar net goed.

Wel (alweeeer) een supergave wedstrijd!
 
Deze mannen zijn genomineerd voor de Red Bull Cup test:

Bo Bendsneyder – Netherlands

Robert Schotman – Netherlands

Dario Snel – Netherlands

Victor Steeman – Netherlands

Ryan van de Lagemaat – Netherlands

Kan iemand iets meer vertellen over deze mannen?
De bovenste ken ik natuurlijk al van diverse race successen. :]

Grt. R.
 
Laatst bewerkt:
Deze mannen zijn genomineerd voor de Red Bull Cup test:

Bo Bendsneyder – Netherlands

Robert Schotman – Netherlands

Dario Snel – Netherlands

Victor Steeman – Netherlands

Ryan van de Lagemaat – Netherlands

Kan iemand iets meer vertellen over deze mannen?
De bovenste ken ik natuurlijk al van diverse race successen. :]

Grt. R.
Robert Schotman, Dario Snel en Victor Steeman rijden in de Moriwaki 250 Cup in Nederland en hebben volgens mij ook enige internationale Moriwaki races meegepakt. Ryan van de Lagemaat rijdt volgens mij ook in de Moriwaki 250 Cup maar rijdt tevens in Spanje de pre-Moto3 cup en doet het daar volgens mij helemaal niet slecht.
 
En rijdt Deroue dan ook nog mee of is het voor hem exit?
 
Laatst bewerkt:
Deze mannen zijn genomineerd voor de Red Bull Cup test:

Bo Bendsneyder; Netherlands

Robert Schotman; Netherlands

Dario Snel; Netherlands

Victor Steeman; Netherlands

Ryan van de Lagemaat ; Netherlands

Kan iemand iets meer vertellen over deze mannen?
De bovenste ken ik natuurlijk al van diverse race successen. :]

Grt. R.

Bo Bendsneyder; Netherlands Dutch moto3 diverse races gewonnen even als 2 wildcards in europian juniorcup

Robert Schotman; Netherlands nederlands en europees kampioen moriwaki cup

Dario Snel; Netherlands 6de in europeese moriwaki en 4de in nederlands, paar 2de plaatsen in de race

Victor Steeman; Netherlands 3de in nederlands en europeese moriwaki paar overwinningen waaronder dubbele wist in Assen bij ROC

Ryan van de Lagemaat ; Netherlands Deelnemer copa espana, meerdere top 3 resultaten
 
Bo Bendsneijder en Ryan van de Lagemaat zijn door naar de laatste selectiedag die morgen plaatsvindt, twee Nederlanders in de strijd om een plekje! Erg goed nieuws!

Voor wat betreft de overige Nederlanders weet ik niet of die ook door zijn of niet.

Edit: Nog beter nieuws: alle Nederlanders zijn door! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Nederland na Spanje en Italie toch met de meeste rijders naar de finale. Hoop dat er 1 of 2 overblijven die volgend jaar de RBR-cup rijden. Liefst alle 5 natuurlijk.
 
Helemaal super nieuws natuurlijk! Hopelijk is het nieuws voor de overige drie Nederlanders niet te zuur en kunnen ze zich herpakken om vol goede moed ook hun 2014 seizoen goed te draaien. Bo werd vorig jaar geweigerd en kijk eens hoe hij het dit seizoen gedaan heeft... Kunnen de overigen alleen maar van leren. :) Hopelijk zien we die in 2015 terug.
 
2 Nederlanders is idd bijna boven verwachting *O* , jammer voor de 3 andere jongens maar volgend jaar idd nieuwe ronde nieuwe kansen, ze zijn nog jong genoeg !
Is er al ergens een complete lijst te zien, zijn er ook nog belgen van de partij volgend jaar?
 
2 Nederlanders is idd bijna boven verwachting *O* , jammer voor de 3 andere jongens maar volgend jaar idd nieuwe ronde nieuwe kansen, ze zijn nog jong genoeg !
Is er al ergens een complete lijst te zien, zijn er ook nog belgen van de partij volgend jaar?
Voor zover ik begrepen heb niet.
 
2013_selection_1.jpg


De namen van de twaalf coureurs die vandaag zijn geselecteerd om mee te doen in 2014:

Martin Gbelec – Czech Republic
Enzo Boulom – France
Leraci Brunopalazzese – Italy
Fabio Di Giannantonio – Italy
Makar Yurchenko – Kazakhstan
Lyvann Luchel – Martinique
Bo Bendsneyder – Netherlands
Robert Schotman – Netherlands
Hanro Van Rooyen – South Africa
Marco Garcia – Spain
Oscar Gutierrez – Spain
Jaume Masia – Spain

En de voorlopige startlijst voor de 2014 Red Bull Rookies Cup:

Olly Simpson – Australia
Bradley Ray – Britain
Martin Gbelec – Czech Republic
Enzo Boulom – France
Corentin Perolari - France
Leraci Brunopalazzese – Italy
Fabio Di Giannantonio – Italy
Stefano Manzi – Italy
Enea Bastianini – Italy
Manuel Pagliani – Italy
Soushi Mihara – Japan
Makar Yurchenko – Kazakhstan
Lyvann Luchel – Martinique
Bo Bendsneyder – Netherlands
Robert Schotman – Netherlands
Darryn Binder – South Africa
Hanro Van Rooyen – South Africa
Marco Garcia – Spain
Oscar Gutierrez – Spain
Jaume Masia – Spain
Joan Mir – Spain
Jorge Martín – Spain
Toprak Razgatlioglu – Turkey

Bron

--------------------------------------------------------------------------------
Twee Nederlanders geselecteerd in een groep van twaalf, uit een deelnemersaantal van 102. Dat is echt fantastisch voor een kleine markt als Nederland. Hopelijk draagt dit bij aan verdere groei en professionalisering van de motorsport in ons land.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn hebben anderen de boompjes geplant en plukt de KNMV de vruchten !!!!!
KNMV heeft hier ook wel een grote bijdrage in hoor, alleen je moet wel investeerders hebben die mee willen helpen, dan kan de KNMV de plannen ook uitvoeren. Dankzij Molenaar en Gamma is dit mogelijk :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan