Dynojet GSX750 1981

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.616
10.716
Andere kant van de evenaar
Heren,

Mn brommert loopt niet helemaal lekker als je langzaam rijdt met een heel klein beetje gas, hij loopt ietwat arm.

Nu zat ik er aan te denken om een Dynojet kitje er in te frommelen.
Het gaat om een GS1000, en daar zitten de carburateurs van een GSX750 op.

Weet iemand of al die CV carburateurs van de GSen GSX van eind jaren 70 en begin jaren 80 gelijk zijn?

Dan nog wat, je kan stage 1 t/m3 kopen, er hangt een turbo aan dat ding, dus restrictie in uitlaat en een bak achter de carburateurs, ook heeft ie 240 graden nokkenassen, 1238cc big-bore en een gefowde kop met grote kleppen.
Weke stage zou ik dan nodig zijn?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
hoe weinig is heel klein beetje gas ?

als "heel klein beetje" maar een graad of 10-15 is (gasklep dan, niet hendel), wordt de naaldsproeier nog niet aan het werk gezet en gaat een dynojet-kit daar dus niet veel aan veranderen. motor krijgt zijn mengsel dan enkel uit die kleine gaatjes die net onder de gaskleppen zitten en ga je een aapassing moeten doen aan het stationaire circuit.
 
hoe weinig is heel klein beetje gas ?

als "heel klein beetje" maar een graad of 10-15 is (gasklep dan, niet hendel), wordt de naaldsproeier nog niet aan het werk gezet en gaat een dynojet-kit daar dus niet veel aan veranderen. motor krijgt zijn mengsel dan enkel uit die kleine gaatjes die net onder de gaskleppen zitten en ga je een aapassing moeten doen aan het stationaire circuit.
Een dynojet kit is telkens verschillend per merk/model.

Zo kunnen er ook andere sproeiers in zitten (stationair en hoofd), afdoppen main air jet (zoals bij gsxr750 97> ), en nog wat varianten.

Dat zou dus ook invloed kunnen hebben op een onder- en middengebied.
 
Heren,

Mn brommert loopt niet helemaal lekker als je langzaam rijdt met een heel klein beetje gas, hij loopt ietwat arm.

Nu zat ik er aan te denken om een Dynojet kitje er in te frommelen.
Het gaat om een GS1000, en daar zitten de carburateurs van een GSX750 op.

Weet iemand of al die CV carburateurs van de GSen GSX van eind jaren 70 en begin jaren 80 gelijk zijn?

Dan nog wat, je kan stage 1 t/m3 kopen, er hangt een turbo aan dat ding, dus restrictie in uitlaat en een bak achter de carburateurs, ook heeft ie 240 graden nokkenassen, 1238cc big-bore en een gefowde kop met grote kleppen.
Weke stage zou ik dan nodig zijn?

Alvast bedankt.

Lastige.
Deze motor is niet echt, eeeh, origineel meer. :)
 
Ja die zijn allemaal gelijk,tenminste de behuizing.
Misschien een meedenken??
1 is standaard motor incl. uitlaat en luchtfilter
2 andere uitlaat en standaard filter airbox
3 is open in en uitlaat en podfilters

Dank je! Dacht ik al, maar wist het niet zeker..

De 1,2 en 3 wist ik, had ik ooit al eens gelezen, maar de mijne is helemaal anders dan bovenstaande...
Ik denk dat ik het best voor stage 3 kan gaan, want de naald staat al "kunstmatig" hoger..


Dus eigenlijk ben ik er nu uit! *O*

Dank u!
 
Probleem doet zich toch zeker voor na 1/5 gasstand, want alles daaronder is ,zoals Jan, zegt stationair circuit regeling.

Factory pro heeft ook redelijk vele sets, weet wel niet zeker of ze die ook al hebben voor de oudere gsx-en.

Dynojet heeft ze precies ook niet:

http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/suzuki.aspx#700

Maar als voor de rest de motor goed rijdt is dan een jetkit niet juist slechter?

Want ik kan me voorstellen dat de carburateurs serieus zijn aangepast voor het opgevoerd motorblok.

De meeste jetkits zijn voor mildere "standaard" aanpassingen (luchtfilter en uitlaat).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan