Knallen/inhouden hoge toeren

BolletjeBas

MF veteraan
18 jun 2010
11.175
10
Bolletje
Heren, ik heb een probleem met mijn KLE 500, een nogal dringend probleem aldaar ik morgen met de motor een lang weekend weg ga naar het buitenland.

Ik ging vanavond met de motor naar een vriend van mij om zijn motor in orde te maken voor het weekend, mijn motor reed prima op de heenrit ( en alle tijd daarvoor )
Op de terugrit begon hij direct vanaf de koude start heel erg in te houden in de hogere toeren, en als ik dan gas bijgeef geeft hij dikke klappen uit de uitlaat met bijkomende steekvlammen.
Het voelt dan alsof de motor aan het "8 takten" is.

Wat zou dit kunnen zijn?

Kraan al op pri geprobeerd, carburateurs leeg laten lopen en een tik gegeven. dat hielp niet.


Help!

---edit---

Zou het een loszittende bougiedop/kabel kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws, het is verholpen. :)

Ik heb de carburateurs wederom uit elkaar gehaald en ben het volgende tegengekomen:
[afbeelding]
Dat onderdeeltje ( throttle spring seat ) zit ónder de veer, en bóven op de naald, en zorgt ervoor dat de gasnaald niet op en neer kan bewegen in de gasschuif.
Bij 1 van de 2 carburateurs was dit onderdeel dusdanig "vervormd"? dat hij niet volledig zetelde in de gasschuif, waardoor de naald een speling had van 10mm. Ik heb beide carburateurs voorzien van de throttle seat springs van een setje carbs wat ik nog had liggen en verdomt hij rijd weer als voorheen!

Heren, dank voor het meedenken! :)

Dat was dus werkelijk NOOIT in mij op gekomen :X weer wat geleerd, merci :}

Veel rij plezier verder :]
 
Goed nieuws, het is verholpen. :)
Ik heb de carburateurs wederom uit elkaar gehaald en ben het volgende tegengekomen:
[afbeelding]
Dat onderdeeltje ( throttle spring seat ) zit ónder de veer, en bóven op de naald, en zorgt ervoor dat de gasnaald niet op en neer kan bewegen in de gasschuif.
Bij 1 van de 2 carburateurs was dit onderdeel dusdanig "vervormd"? dat hij niet volledig zetelde in de gasschuif, waardoor de naald een speling had van 10mm. Ik heb beide carburateurs voorzien van de throttle seat springs van een setje carbs wat ik nog had liggen en verdomt hij rijd weer als voorheen!
Heren, dank voor het meedenken! :)

Daar had ik nou nooit aan gedacht. Mooi dat het opgelost is.

Nu nog je dodgy electrics....... :X
 
Ook gevonden, een ongeisoleerd stekkertje van het alarm. wat sluiting maakte.

Het alarm had ik er later op gezet, met behulp van die goedkope stekkertjes in de trend van "dat maak ik binnenkort wel even goed voor elkaar: :X

alle verbindingen op mijn motor die met die goedkope rommel waren aangesloten ( 4 verbindingen van de weet ik hoeveel ) zijn nu ook vervangen voor degelijke aansluitingen.

Alle uiteinden van het electrisch circuit zijn nu nagelopen/schoongemaakt/geisoleerd/ingespoten met zuurvrije vaseline.
Ook heb ik nu een verse pick-up, bobines, kabels, doppen en bougies er op zitten.
Dat geeft toch een fijn gevoel.. ( om het positief te bekijken :P )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan