K75 Deel 2: ze blijven rijden

ik heb me voorgenomen om ieder jaar de kabel los te nemen en het tonnetje in te vetten.
heb het nu voor elkaar., en het tonnetje draait nu soepel, maar de hendel draait ook nu veel soepeler, de pin/bout die het draaipunt vormt schoonmaken en dan invetten en de zijkanten van de hendel.
 
Dit punt staat ook specifiek genoemd in het officiële onderhoudsschema. Iedere 15K loshalen en schoonmaken/smeren. Ik heb destijds na een paar aftermarket kabels die al gauw zwaar liepen een originele gekocht. Nog een paar overbodige bochten eruit gehaald en na een jaar of drie kan ik hem nu nog steeds met twee vingers bedienen. Het hangt er ook wel vanaf of de koppeling ooit los is geweest. Als de vertanding van de plaat gortdroog is, gaat-ie ook wel zwaar. Die heb ik ook een keer los moeten halen voor de keerring. Bij montage Staburags op de juiste plekken en dat scheelde ook trekkracht. En toen nog de lagertjes van de arm achter op de bak vervangen. Dan is de hele keten weer nieuw en kun je jaren vooruit. Niet dat ik nou de koppeling helemaal zou loshalen hiervoor, dat wil ik niemand opdringen. :)
 
ik heb me voorgenomen om ieder jaar de kabel los te nemen en het tonnetje in te vetten.
heb het nu voor elkaar., en het tonnetje draait nu soepel, maar de hendel draait ook nu veel soepeler, de pin/bout die het draaipunt vormt schoonmaken en dan invetten en de zijkanten van de hendel.
Prima :Y

Dat zijn dingen die bij een onderhoudsbeurt horen: draaipunten smeren, rubber flapjes controleren/vervangen, etc.
 
Sorry voor de late reactie, was even "een paar daagjes weg".

Bij mijn K75 zijn er twee koppelingskabels gesneuveld omdat het tonnetje niet lekker wil scharnieren in het hendel. Het tonnetje had bij mij ook duidelijk slijtsporen en zelfs braampjes.

Ik heb het tonnetje sindsdien ingevet en zelfs zonder toegevoegde M3-boutjes blijft de kabel heel.


CIMG1944.jpg
 
m'n nieuwe spiegels zijn ook binnen, ze zien er goed uit zeker voor wat ik er voor betaald heb.

ff een vraag moet dat viltje tegen de aanslag aan zitten of tegen het tonnetje op de kabel ?
 
m'n nieuwe spiegels zijn ook binnen, ze zien er goed uit zeker voor wat ik er voor betaald heb.

ff een vraag moet dat viltje tegen de aanslag aan zitten of tegen het tonnetje op de kabel ?
Viltje wordt opgesloten tussen eind buitenkabel en de stelbout, zit in de stelbout daar is precies ruimte voor.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag even snel een ritje Eijsden-Tilburg en weer retour gemaakt.
Waarom? Een nieuwe voorband kost al snel €100,-. Via MP een voorwiel inclusief zeer goede BT45 voor €50,- kunnen ritselen. Dan kun je wel een tank leegrijden en blijft het toch allemaal betaalbaar.
 
Afgelopen donderdag even snel een ritje Eijsden-Tilburg en weer retour gemaakt.
Waarom? Een nieuwe voorband kost al snel €100,-. Via MP een voorwiel inclusief zeer goede BT45 voor €50,- kunnen ritselen. Dan kun je wel een tank leegrijden en blijft het toch allemaal betaalbaar.


Hmm, toch weer jammer dat ik IN Tilburg woon en dat nu pas lees... |(
 
Gister eindelijk eens mijn nieuwe aanwinst opgehaald: een K75S :]
Toch een heel verschil met mijn eigen kale K75..de zithouding met mijn postuur vind ik niet echt goed en ook de kuip maakt bergen (wind-)herrie en turbulentie..
Maar geeft niet..de hele tupperware en lage stuur gaan er toch af en een zijkspanbakkie eraan })
Foto's volgen nog, mzzzllss,Rob.
 
Nog iemand interesse in een evt. komplete kofferset evt. met bevestigingrekken?
1 koffer helaas ietsje beschadigd..
Binnenkort ook kuipje met schade maar met hele getinte ruit.
Mzzzllss,Rob.
 
Originele bmw set waarvan de sluitingen nog heel zijn en met de kontaktsleutel op en van slot af kunnen?
Zoja dan heb ik wel interesse
Pm maar ff over hoe en wat en wanneer en hoeveel
 
Laatst bewerkt:
OK, om oma buiten de deur te houden: Vorige week maar weer eens een cardanas gekocht. :( Deze keer was het niet de vertanding, maar de kruiskoppeling. Naar allebei de kanten draaide hij niet soepel meer. 2e hands asje voor 65 euri's en ik kan hopelijk weer een paar jaar rijden.
 
Vrijdag nog ff na werktijd de kuip eraf gesloopt 8-)
Komende week ff wat beugeltjes maken zodat dashboard en claxon gemonteerd kunnen worden ..en de Z beugels eraf halen..
Mzzllss,Rob.
 
heb van de week het carter gespoten ziet er nu heel redelijk uit.

nu wachten eer ik de andere lak delen terug heb,, de nieuwe spiegels moeten er ook op.
 
Heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een bi-xenon lamp in een K75RT?

e6afc671a0ba4c6d69f09d4d23718821.jpg


Komt die dikke blok aan de achterkant in conflict met de voorvorkpoten?
 
Vrijdag nog ff na werktijd de kuip eraf gesloopt 8-)
Komende week ff wat beugeltjes maken zodat dashboard en claxon gemonteerd kunnen worden ..en de Z beugels eraf halen..
Mzzllss,Rob.

Vergeet je niet de boutjes waarmee het gewei op je balhoofd vastgeschroeft was terug in het balhoofd te draaien. (de boutjes met het puntje erop)
Anders zit je stuurdemper los. Deze zit in het balhoofd geïntergreerd.
 
Heeft iemand hier ervaring met het inbouwen van een bi-xenon lamp in een K75RT?

[afbeelding]

Komt die dikke blok aan de achterkant in conflict met de voorvorkpoten?
Op mijn K75RT paste het in ieder geval!
Het kan wel nodig zijn de kabels af te schermen met aluminiumfolie omdat bij het starten van de lamp, je dashboardklokje wordt ge-reset. Anders even de kabels anders leggen en dan gaat het wel goed.
 
Een xenonlamp heeft een idioot hoge startstroom.

Ik zou het zelf met twee relais-jes en de stroom rechtstreeks van de accu afgetapt schakelen. Dat voorkomt pieken op het boordnet en je hebt geen last van schakelaars die niet 100% in orde zijn. (een BMW heeft nu eenmaal geen extreem goede bedrading).

Als de xenonlamp eenmaal brandt, verbruikt de lamp minder stroom dan een halogeenlamp.
 
Dat klinkt goed. Ik heb nu een xenon/halogeen lamp maar daarmee heb je geen fatsoenlijk groot licht meer. De halogeen grootlicht pit zit vanwege de xenonbuis op de verkeerde plek.

Met de rest van de elektronica heb ik geen problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan