KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die akravopic uitlaat is ook een prijzige optie. Heb Brouwers zojuist een mail gestuurd met een aantal vragen. Mocht ik tot koop overgaan dan wil ik de motor pas in 2014 op kenteken zetten. Aangezien er wel levertijd zal zijn zal dat ding pas in de schuur staan tegen de tijd dat het aantal rijbare dagen (als mooi weerrijder) erg summier zijn.

Weet overigens niet of de R versie waardevaster is. Een minimaal aantal opties zijn noodzakelijk om een voertuig verkocht te krijgen. Veel van de opties zijn meer nice to have -de standaard duke is eigenlijk al erg goed- en zie ik eigenlijk hard afschrijven. De normale prijs voor de R is ruim 11k. Schrijf 2.5k af in 2 jaar en je kunt een nieuwe non R kopen met de huidige prijzen. Lijkt me een lastige keuze als je in de markt bent voor een occasion.
 
Zou ook nieuwe band willen leggen op de ktm. vorige eigenaar heeft die echt vierkant gererden, knik is te veel aanwezig. en zit er ook al 7600km op.

Nu staat die band ook op mijn lijstje, wrs heb je nog geen idee van slijtage?
Word namelijk gebruikt bij mij voor woonwerk verkeer, dus slijtage is behoorlijk belangrijk, maar eig ook de grip , ben nogal vlotte bestuurder.
Natuurlijk weet ik ook dat optimale grip en min slijtage onmogelijk is :p , dus een beetje de midden weg zoeken zeker.

Btw , dit is mijn lijstje van mogelijkheden.

michelin pilot power.
pirelil angel GT
dunlop roadsmart 2
michelin pilot road 2 of 3
Bridgestone t30 023


@JackSparrow:

Info graag gedaan.
Ook de GT's waren moeilijk leverbaar , maar geduld loont.
Zo ziet de GT eruit op een Duke , ikzelf vind het een heel mooie band.
[afbeelding]
 
Hey rappie ik heb het voor elkaar hoor

Met jou tussendemper en bij de sebring ik heb de db killer iets opengehaald
Klinkt het geweldig nu de buren zullen het minder leuk vinden
Maar als ik rustig wegrij is het best te doen O-)

En is de o2 controller al binnen ben benieuwd wat het doet.
 
Laatst bewerkt:
Kijk! Dat klinkt goed! Letterlijk en figuurlijk :) Lekker geluid eh wanneer je het gas open trekt! :9~

Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen met de O2 controller! Alleen positief natuurlijk, hij is te duur voor negatieve verhalen :+


@lakai, zit zelf ook wat te kijken. Gebaseerd op testen (en Piet natuurlijk :)) ga ik voor de Pirelli's (tussen nu en 1000km).
 
Dames, Heren,

Ik lees zojuist het één en ander over banden en bedenk me net dat ik nog een achterband in de maat voor de duke 3/4 heb liggen. Het is een Michelin Pilot Power 2CT 160/60 en mag voor een mooie prijs weg. Mijn duke is al een tijdje weg.


Heb je interesse stuur dan even een PM of zoek even goed op marktplaats ;)
 
Hallo ik heb vandaag mijn PP zadel en witte solo Seat ( kapje) binnen gekregen.
het zadel zit perfect maar ik moet nog wel aan de solo seat wennen vooral het wit tegen het grijs van de zijkant.
 
Hehe, inderdaad :)

Vandaag heb ik nog wel even lekker gereden. Alhoewel.. teveel troep hier op de weg van de trekkers. Maar tis niet anders!

PP zadel zit naar mijn mening echt veel beter dan origineel. Solo seat ken ik niet zo goed. Post eens een foto! :)
 
full

Hierbij de foto.
In het echt is het verschil veel minder[wit en grijs].
 
Is er niet ook een zwarte uitvoering van dat kapje?!
Het PP zadel zit inderdaad super goed. Nog nooit last van mn kont gehad.
 
yi,

Heeft er al iemand de cat vervanger gestoken in combinatie met origele uitlaat?
vind die brooddoos onder het blok nu eig ook niet zo aantrekkelijk.
Maar aangezien ik sommige dagen vroeg vertrek met de moto, wil ik nu ook niet te wekker van de buren zijn, dit dan met cat vervanger en andere demper..
 
Ik heb een fresco catvervanger met originele demper. Geluid is stationair iets luider, maar met gasgeven lelijk hard. Als je het alleen voor het zicht wilt doen o.k., maar voor het geluid zou ik het niet zomaar doen. Nadeel is ook dat alles weer gaat stinken zonder katalysator. Tas en kleding enz. Ik ben toch ook van plan om nog een andere demper te kopen, maar is weer een hoop geld.
 
Ik heb een fresco catvervanger met originele demper. Geluid is stationair iets luider, maar met gasgeven lelijk hard. Als je het alleen voor het zicht wilt doen o.k., maar voor het geluid zou ik het niet zomaar doen. Nadeel is ook dat alles weer gaat stinken zonder katalysator. Tas en kleding enz. Ik ben toch ook van plan om nog een andere demper te kopen, maar is weer een hoop geld.


leijk hard van echt luid, of lelijk hard van geen mooi dof geluid....
en alles stinken ? met andere demper gaat ook toch alles stinken dan?
 
Ik heb een fresco catvervanger met originele demper. Geluid is stationair iets luider, maar met gasgeven lelijk hard. Als je het alleen voor het zicht wilt doen o.k., maar voor het geluid zou ik het niet zomaar doen. Nadeel is ook dat alles weer gaat stinken zonder katalysator. Tas en kleding enz. Ik ben toch ook van plan om nog een andere demper te kopen, maar is weer een hoop geld.


een eventueel filmpje is er niet voorhanden zeker? :p
 
filmpje is al eerder op youtube en dit topic gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=mdHb1LpTeS8 met kat originele demper
http://www.youtube.com/watch?v=xgKXpaGAkGgzonder kat originele demper

is geen kwaliteitsfilm, omdat dit met een oude Nokia is gemaakt.
Het gaat meer om het verschil.

Als je de kat nog hebt met een andere demper heb je minder stank. Geluid is alleen niet zoals een dikke 1 cilinder hoort te klinken.
 
Laatst bewerkt:
filmpje is al eerder op youtube en dit topic gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=mdHb1LpTeS8 met kat originele demper
http://www.youtube.com/watch?v=xgKXpaGAkGgzonder kat originele demper

is geen kwaliteitsfilm, omdat dit met een oude Nokia is gemaakt.
Het gaat meer om het verschil.

Als je de kat nog hebt met een andere demper heb je minder stank. Geluid is alleen niet zoals een dikke 1 cilinder hoort te klinken.


bedankt voor het filmpje.
het geluid is precies behoorlijk scherp en niet het doffe een cilinder geklapper.
of ligt dat ook aan de nokia? :)
en gloeiende voorbochten :p
 
Kon het niet laten. Heb leovinci demper besteld en cat vervanger.
De demper zou ergens eind deze week binnen zijn, maar op de cat vervanger zou ik 2 maand moeten wachten.

Is via via aan zeer scherpe prijs dus die wacht tijd heb ik er voor over.
Nu moet ik remappen bij de demper alleen?
heb op al mijn vorige motor nooit laten remappen bij andere demper, maar heb ook nog nooit ktm gereden.

Ervaringen ??
 
Er is eigenlijk niks te remappen (ja, de akra map, maar daar hoor je over dat de motor dan regelmatig kan afslaan).

Ze kunnen hem wel ietsje rijker zetten, dat zou op zich beter zijn geloof ik. Ik heb dat in ieder geval destijds gedaan. Heb nu de cat vervanger er weer tussenuit (rij weer met originele cat), dus moet eigenlijk nu de boel weer terug naar standaard zetten :)
 
dus bij enkel de demper nix doen, gewoon monteren en rijden :).

Heb totaal geen spijt van het kopen van de ktm. toffe fiets :) niet de power van een dikke cilinder inhoud, maar weegt een pluimpje en keren op een zakdoek :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan