F650 uitgevallen -> dood

Nielz

MF'er
12 jan 2004
231
0
Hoogland
Ola,

Mijn bmw f650 1994 gaf al enige tijd problemen met stationar draaien, ik moest de choke er lang ophouden anders viel hij direct uit bij gas terugnemen. Maar zelfs met choke erop ging hij soms uit. Als je tijdens stationar draaien iets met het gas speelde smoorde die en viel die alsnog uit.
Ook begon hij steeds meer te knallen.

Maar nu na een rit van 90km begon bij moeilijk te lopen en kon ik hem nog net de afrit afrijden waar ik net langs kwam. Onderaan de afrit kon ik hem niet meer aan de gang houden en viel hij uit. Met moeilijk lopen bedoel ik het gevoel als een 4cilinder op 3cilinders loopt.
Helaas vanaf dat moment niet meer aan de praat te krijgen. Er komt zelfs geen pufje meer uit de uitlaat.
Hij vonkt nog wel gewoon. Valse lucht is gecheckt. Inlaatrubbers zijn recent vervangen dus die is nieuw en de bobine's heb ik al uitgewisseld. Compressie verlies zou misschien kunnen, maar als ik luister naar het geluid tijdens starten is dat niks anders dan voorheen.

Zelf vermoed ik toch iets met de brandstof of ontsteking finaal van tijd? Maar zou hij dan helemaal geen brandstof meer krijgen omdat hij helemaal geen tufje/prutteltje/stootje geeft tijdens starten?
 
Laatst bewerkt:
al geprobeerd met remmenreiniger oid te starten... Dan weet je of het een brandstofprobleem is of toch iets met de ontsteking/timing...
 
Heb je je gasschuiven al open gehad?

Toevallig een recent topic gestart door kapitein koek(geloof ik).
Die had problemen met zijn GS500 (gebruikt dezelfde Carb's als de F650).

Bij hem waren de gasschuif geleiders op.

EDIT://
Check 1, zit er brandstof in de carbs? (lozings schroefje openen onderkant vlotterbakje)
Check 2, Is dit brandstof of water?
Check 3, Bougies nog goed? (geen te zwakke vonk?) plat geslagen elektrode?
Check 4, compressie?

klopt het bovenstaande, dan moet hij aanslaan :Y :P
 
Laatst bewerkt:
Heb je je gasschuiven al open gehad?

Toevallig een recent topic gestart door kapitein koek(geloof ik).
Die had problemen met zijn GS500 (gebruikt dezelfde Carb's als de F650).

Bij hem waren de gasschuif geleiders op.

EDIT://
Check 1, zit er brandstof in de carbs? (lozings schroefje openen onderkant vlotterbakje)
Check 2, Is dit brandstof of water?
Check 3, Bougies nog goed? (geen te zwakke vonk?) plat geslagen elektrode?
Check 4, compressie?

klopt het bovenstaande, dan moet hij aanslaan :Y :P

check 1 = goed
check 2 = afgetankt voordat ik die 90km had gereden, daarvoor 1/6 over in de tank. Probleem met ploffen/klappen was al langer, daar hem ik verschillende tanken mee leeg gereden.
check 3 = morgen nieuwe proberen. Vandaag vergeten te mee te nemen bij bezorgadres. Huidige zijn echter +- 500km oud, maar je weet nooit..
check 4, nog niet gecheckt, maar motor klinkt exact hetzelfde als voorheen met starten. Als hij echt zo weinig compressie zou hebben dat hij niet meer zou lopen zal de startmotor iig sneller moeten ronddraaien denk ik?


Een bekend probleem is de hall-sensor (zo heet dat dacht ik.)
Die regelt inderdaad het ontstekingsmoment.
Of geeft in elk geval een signaaltje dat dan de ontsteking moet regelen.

RON WOODS WOODRUFF KEY by Kristian #562
Dat is een goede! Eens kijken of die kan controleren
 
zo! inmiddels hall-gever vervangen. Er lijkt iets meer leven in te zitten. Namelijk met af en toe een enorme knal en een prutteltje tijdens een poging om hem te starten. Nu drie keer een enorme knal gehad.. maar de buurt (en mijn trommelvliezen) vinden het niet zo leuk denk ik. Wat zeggen jullie.. toch nog even doorstarten en kijken of hij hem oppakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan