startproblemen Vespa GTS300

Susanna

MF veteraan
28 jan 2011
1.532
740
Heerhugowaard
Mijn broer heeft een Vespa Gts 300 die een paar maanden stil heeft gestaan. Omdat hij eerder als eens een accu had verpest, heeft hij de huidige accu altijd op een druppel lader gehad.
Van de week wilde de scooter in ene niet meer starten terwijl hij er 's morgens nog mee had gereden. Accu doorgemeten en die bleek goed dus het moest de spanningsregelaar zijn of de stator. Gegokt op de SR en dus een nieuwe geplaatst. Maar de scooter startte nog niet. Naast de Vespa is er ook een snorscooter aanwezig, dus de accu daarvan aangesloten op de Vespa en ja hoor, hij startte.
Conclusie: SR is waarschijnlijk nooit stuk geweest of heeft de accu ook stuk gemaakt. Vandaag heeft hij een nieuwe accu gekocht en geplaatst... scooter start niet, accu van de snorscooter erin en hij start.
Wat is hier aan de hand?
 
Ok, ik heb het verkeerd begrepen. Er zit nu nog geen nieuwe accu in, die komt morgen binnen.
Deze huidige accu is wel opgeladen en geeft zowel belast als onbelast goede waardes dus het is wel vreemd.
 
Als ik zo vrij mag zijn;

Accu 1 doet hij het niet op.
Accu 2 doet hij het wel op.

conclusie:

Accu 1 is stuk.


"ja maar hij geeft goede waarden"

*PATS, vlakke hand in gezicht*

Accu 1 is DOOD, JA?!







tenzij hij natuurlijk accu 1 niet heeft opgeladen, of als dat de verkeerde accu is te weinig AH
 
Laatst bewerkt:
Mijn broer heeft alles gemeten, ik ben daar niet bijgeweest. Maar de eerste accu zal wel stuk zijn, aangezien de scooter wel op tweede accu uit een andere scooter start.
Ik begreep van hem dat er al een nieuwe in zat en dat het probleem er nog was, maar dat is dus niet zo. Loos alarm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan