Startprobleem met oververhitting min pool accu

MikePeeters

Rookie
18 okt 2013
5
0
Hallo,

Ik heb een Honda VT1100C die al meer dan een jaar heeft stil gestaan.
Nieuwe accu gekocht omdat de vorige accu niets meer deed. Deze aangesloten en geprobeerd te starten. De startmoter deed toen wel erg vreemd. Ik vermoed dat deze vervangen moet worden. Nog maar eens gestart en dit gefilmd. Toen zag ik dat de minpool op de accu zo heet werd dat het plastic beschermkapje begon te smelten. Je ziet het in het filmpje ook even roken... :?

http://www.youtube.com/watch?v=YXgCoDyqMyg


Is het de startmoter, of is hier meer aan de hand? Ik ben best technisch maar heb geen verstand van doormeten van de spanning etc.
Kan het startrelais kapot zijn? Of kan het zijn dat de cylinders vast zitten vanwege het stilstaan? Graag jullie deskundige mening?
 
Ik heb er op mijn werk ook een voor coax.
Deze werkt met staande golf.
Al het vermogen dat niet word opgenomen komt terug.
De meter geeft aan of er een onderbreking of een kortsluiting is en op welke afstand.
De meter stuurt een puls weg met een impedantie die gelijk is aan de kabel (meestal 75 ohm)
Zit er aan het einde van de kabel geen belasting van 75 ohm dan komt de puls terug.
De tijd die daar voor nodig is geeft een indicatie van de afstand.
 
Hallo allemaal en bedankt voor jullie reactie's!

Ik heb vandaag alle massa kabels nagelopen en schoongemaakt ook de aansluiting op de startmoter.
De bougies los gehad schoongemaakt. Ik heb geprobeerd (met twee man sterk) de moter duwend aan de praat te krijgen in de tweede versnelling, maar ik krijg deze nog niet gestart.

Ik heb ook geprobeerd de start moter eruit te krijgen, had alle schroeven en bouten los, maar ik kreeg deze niet los... Ik heb een Haynes garageboek van deze motor en er staat de startmotor een beetje schuin optillen en eruit trekken. Dit lukt mij echt niet. Of moet ik eerst nog meer los halen?

Kan ik niet eens proberen met een startkabel met de auto? Deze is ook 12 V en 16 amp. Of beschadig ik dan iets in motor?
 
Ik heb er op mijn werk ook een voor coax.
Deze werkt met staande golf.
Al het vermogen dat niet word opgenomen komt terug.
De meter geeft aan of er een onderbreking of een kortsluiting is en op welke afstand.
De meter stuurt een puls weg met een impedantie die gelijk is aan de kabel (meestal 75 ohm)
Zit er aan het einde van de kabel geen belasting van 75 ohm dan komt de puls terug.
De tijd die daar voor nodig is geeft een indicatie van de afstand.

Dank. :)
 
Hallo allemaal en bedankt voor jullie reactie's!

Ik heb vandaag alle massa kabels nagelopen en schoongemaakt ook de aansluiting op de startmoter.
De bougies los gehad schoongemaakt. Ik heb geprobeerd (met twee man sterk) de moter duwend aan de praat te krijgen in de tweede versnelling, maar ik krijg deze nog niet gestart.

Ik heb ook geprobeerd de start moter eruit te krijgen, had alle schroeven en bouten los, maar ik kreeg deze niet los... Ik heb een Haynes garageboek van deze motor en er staat de startmotor een beetje schuin optillen en eruit trekken. Dit lukt mij echt niet. Of moet ik eerst nog meer los halen?

Kan ik niet eens proberen met een startkabel met de auto? Deze is ook 12 V en 16 amp. Of beschadig ik dan iets in motor?
Heb jij een auto met een 16ampere accu?
Je mag hem gerust starten met startkabels op je autoaccu.
Blijf het niet te lang proberen want dan word je startmotor te heet.
Als je startkabels te dun zijn gaat je startmotor nog nauwelijks rond.
 
Hallo allemaal en bedankt voor jullie reactie's!

Ik heb vandaag alle massa kabels nagelopen en schoongemaakt ook de aansluiting op de startmoter.
De bougies los gehad schoongemaakt. Ik heb geprobeerd (met twee man sterk) de moter duwend aan de praat te krijgen in de tweede versnelling, maar ik krijg deze nog niet gestart.

Ik heb ook geprobeerd de start moter eruit te krijgen, had alle schroeven en bouten los, maar ik kreeg deze niet los... Ik heb een Haynes garageboek van deze motor en er staat de startmotor een beetje schuin optillen en eruit trekken. Dit lukt mij echt niet. Of moet ik eerst nog meer los halen?

Kan ik niet eens proberen met een startkabel met de auto? Deze is ook 12 V en 16 amp. Of beschadig ik dan iets in motor?


Als je zeker zou weten dat het toch aan de accu zou liggen, zou ik zeggen van doen.

Maar als ie met 2 man aandrukken ook niet wil lopen kan er meer aan mankeren.
Nu heeft het alleen nog maar een beetje gerookt, kan wezen dat je zodadelijk definitief iets elektrisch sloopt.

Ik zou eerst de startmotor erafhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan