Kymco Xciting 400i

Yep idd. Ze komen allebei goed uit de verf, alhoewel de tester net als jij, en ondanks enkele minpuntjes toch wat meer in de Yamaha lijkt te zien.
Ik niet... ik zie juist wat meer in deze Kymco, daarom dus ook één besteld met dan ook nog gelijk ABS er op.
In mij geval is het zo dat ik met mijn vorige scoot de Kymco DownTown ook 2 helmen kwijt kon, en deze extra ruimte nu heel graag inlever voor een groter achterwiel wat ik bij de Xciting ga krijgen. (Xciting: 14" achter & 15" voor / Xmax: 13" achter & 14 a 15" voor)
Mijn DT had net als de Xmas ook een 13" achterwiel en daar ben ik wel klaar mee.
Het 14"wiel zal mij persoonlijk 'waaronder mijn rug' iets meer rij comfort opleveren.
Ik heb ook al gelijk een origineel Kymco rack mee besteld zodat ik er vlot een nieuwe Givi 47 liter koffer op kan kopen en ik alsnog mijn extra helm of spullen kan opbergen.

Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Had nooit het idee dat een 13 inch of 14 inch achterwiel zoveel zou uitmaken. Kan mij aan de voorkant nog wel iets voorstellen, maar achter. Wat viel je aan de DT dan op?
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor Mish, lees mijn edit in vorige bericht van hierboven.
13" is daarnaast ook (banden/remmerij) iets meer slijt gevoelig, kan wel vaak een kortere bocht nemen, en is b.v. ook door de kleinere wielmaat vaak vlotter met optrekken.
Vandaar waarschijnlijk dan ook dat de Xmax in de test in eerste instantie het eerste van zijn plek is, om vervolgens enkele seconden later de Xciting weer tegen te komen.
Heb overigens een vermoeden dat ze het middenbok verhaal bij Yamaha niet eens zo makkelijk op weten te lossen.
Kymco's DownTown had vanaf het begin in 2009 ook al last van dit euvel
dit hebben ze ook nooit helemaal opgelost!


Cheers WE Jan

p.s.
Dr. Pulley's 20X25 voor de Xciting 400i zijn een week terug in Taiwan gelanceerd dus die komen ook vanzelf deze kant op.
 
Laatst bewerkt:
#Download Kymco Xciting 400i Service Manual / WPHB

Ik heb een compleet pakket samengesteld in (Winrar archief) van 75Mb

Download link ....: XCITING 400i Service Manual.zip

Bevat de volgende 15 kwaliteits PDF's in kleur:

* CH1_External Components
* CH2_Periodic Maintenance_v1
* CH3_Engine_v3_20130321
* CH4_CVT Continuously Variable Transmission
* CH5_Final Drive
* CH6_Cooling System
* CH7_Fuel Injection System_v2
* CH8_Steering
* CH9_Brakes_v1
* CH10_Front Suspension
* CH11_Rear Suspension
* CH12_Wheels
* CH13_Electrical Systems
* CH14_Quick Reference_v1
* Wiring Schematic Diagram Xciting 400i
* XCITING_400i_Part List SK80AA(PL)



Met vriendelijke groet,

WE Jan

Xciting 400i ABS version (Service Manual is none ABS)
109746.jpg


kymco_xciting_400i_test.jpg


2012_kymco_xciting_400_yellow_and_red.jpg


kyay.jpg


milan150.jpg


109754.jpg


milan151.jpg


milan149.jpg


b707.jpg


11222711_kymco-xciting-400i-2013.jpg


kmgo.jpg


eicma11_kymco_02.jpg


KYMCO-Xciting-400i-for-2012-05-IAMABIKER.jpg


kymkoaeicma20114.jpg


1322035412.jpg


pinza-freno.jpg


kymco-xciting400i-2012-06.jpg


109686.jpg


intermitente.jpg


#Kymco Xciting 400i download service manual
#Kymco Xciting 400i workshop manual
#Kymco Xciting 400 service manual
#Kymco Xciting 400i free download service manual
#Kymco Xciting 400i free service manual
 
Laatst bewerkt:
haha mooi al die vrouwen.
toch moet er gezegd worden dat ondanks alle afleidingen eromheen.
ik toch ook niet om de scoot heen kan.
laten we zeggen dat het een mooi geharmonieerd geheel is.
 
Schitterende scooter zeg.! Verhoudingen zijn goed, voorkant is echt heel mooi, prima specs, plaatje klopt.

Mish
 
Zie zelf in elke scooter qua stilering wel wat lelijks, bij de nieuwe Xciting vindt ik op foto
de langwerpige unit vorm van de cockpit niet fraai en doet mij denken aan de Honda Helix vorm.
De honingraat unit vorm van de Xmax cockpit ziet er dan ook beter uit.

Happy weekend all :)

4woo.jpg


zis2.jpg


0ou0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mij bereikte vandaag het goede nieuws dat nu de ABS versie daadwerkelijk in Taiwan in de winkel staat, en wordt verkocht.
Nu maar hopen dat ze die voor mij niet te vroeg maar ook niet te laat hier hebben,
ik wil hem tenslotte begin januari pas op kenteken zetten....binnenkomst half december zou mooi zijn dan kan ik er nog een paar weken wat aan doen.

kr5t.jpg


vi73.jpg


yx6g.jpg


Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Yes, gisteren gebeld door de dealer dat vanaf vrijdag de Kymco aanwezig en beschikbaar voor een proefrit is.
Zaterdag gaan wij beiden een proefrit maken.

Gr. A3
 
Ah kijk eens aan, dat zal dan een zwarte none abs uitvoering zijn waarvan er in oktober een aantal zijn aan gekomen.
Laat later nog even weten wat het precies moet kosten enzo.


Cheers WE Jan
 
Laatst bewerkt:
Las net op de Spaanse Kymco forum dat er voor de Spaanse markt wat wijzigingen zijn doorgevoerd. Men bericht dat de dashboard verlichting aangepast is, i.p.v. donkere achtergrond is deze nu verlicht.

Zie hierboven de afbeelding van WebEngine voor het verschil.

Verlichting uit (Spaanse variant)
full


Verlichting aan (Spaanse variant)
full


Verlichting aan (niet Spaanse variant)
full



Is een mooi apparaat die XCiting400, filmpje.
 
Laatst bewerkt:
Is een mooi apparaat die XCiting400,

Dat vinden wij ook. Als de gele uitvoering verkrijgbaar is dan is de kans heel groot dat mijn vrouw 'm wil kopen.

Gr. A3
 
Is een mooi apparaat die XCiting400,

Dat vinden wij ook. Als de gele uitvoering verkrijgbaar is dan is de kans heel groot dat mijn vrouw 'm wil kopen.

Gr. A3

Wij ook! 1op28 ziet de Xciting 400 ook als een grote mogelijke kandidaat
ter opvolging van de Downtown 300

Uiterlijk van de Xciting 400: :/ ik kan 'm niet mooi noemen, maar de Downtown
300 is ook niet stijlvol. Praktisch, licht en snel. Dat is ie wel.

Nog een opmerking: zonder ABS zal ik 'm niet kopen. Maar ik weet dat er ook
ABS versies aan gaan komen.

Hij is 11 kilo lichter dan de Yamaha 400cc scooter als ik me niet vergis. Ik verwacht
dat de Xciting 400 behoorlijk snel zal zijn: sneller dan Yamaha, Honda, Suzuki in de
vergelijkbare scooterklasse.

:}
 
Waar kan je een Kymco motorscooter kopen in Zuid Holland?


Je kunt even kijken of er toevallig een Kymco "Pilot store" bij je in de buurt zit,
kijk hiervoor bij 'Pilot Store' op de Kymco site ....: Home - Kymco
En hier nog een url van alle Kymco motor dealers in NL ....: http://www.kymco.nl/motordealers

Iemand ervaring of proefgereden met de Kymco Myroad 700i ?

het lijkt er op dat die niet echt aanslaat hier want je hoort/ziet er niks van, ik meen vorig
jaar of dat jaar daarvoor heb ik er voor het laatst één gezien bij scooterexpress meeting waar je op kon proef rijden het is wel een echte volle 700cc scooter.
Ik heb er toen niet op gereden maar misschien reageert er wel iemand anders die toen wel heeft proef gereden.


Cheers WE Jan

p.s.
Leuk verslag van de Myroad staat op stadsmotor
 
Laatst bewerkt:
Remus heeft er ook al een tijdje een, daarnaast ben ik al wat test materiaal tegen gekomen van
AKRAPOVIC/DEVIL/YOSHIMURA
Een standaard pijp van zo'n Kymco weegt al snel 10 kilo dus daar is best winst te behalen.
Het lijkt mij wel mooier om 2 bevestiging punten van de achterbrug te pakken, en die ben ik ook al ergens tegen gekomen, de standaard uitlaat zit overigens op 3 punten vast.

20130325Remus07.jpg


zfc5.jpg



Hier wat test materiaal:

Xciting400 AKRAPOVIC

Xciting400 DEVIL

Xciting400 YOSHIMURA R77J

Xciting400 REMUS

edit:
Onbekende pijp met dubbele beugel ook gevonden

axzw.jpg


gmeu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net zoiets als de REMUS voor de DT300 die (helaas) niet op de Europese markt zijn, maar wel in Azie(?).

full

full


(geen porem die hoekige plaat)
 
Terug
Bovenaan Onderaan