Na onderhoudsbeurt slepend geluid tijdens rijden?

Hotrodbug

MF'er
10 jun 2013
37
0
Hallo iedereen,

Mijn motorfiets heeft gisteren een onderhoudsbeurt gehad!
Met de terugrit naar huis hoorde ik een slepend geluid!(ik kan ook niet goed zeggen vanwaar het komt).
Maar als de motor gewoon draait is het niet,wel als hij beweegd.
Als ik de motor gewoon vooruit duw is het ook maar ik weet echt niet.vanwaar het zou komen.
Garagist zei tegen.mij dat het waarschijnlijk de ketting zou kunnen zijn maar omdat ik er niks van ken misschien ook jullie gedacht? Schakelen.en.dergelijke geen.probleem!
Motor betreft een Suzuki GS 450 van 1986!
Iemand een idee? Hopelijk niks ernstig??
 
Nog even vermelden! Geluid is slepend/ratelend! Als ik hem vooruit duw het geluid er ook maar als ik hem achteruit duw is het niet?? Zou het echt de ketting kunnen zijn! Voor de rest was het een goede rit. Weet iemand raad??
 
Nee, ik denk niet dat er helderziende op het forum zitten!! Want die bestaan niet! Het is omdat ik een leek ben dat ik daarom deze vraag stel(dacht dat daarom oa.forums bestonden,via mensen die er meer van weten toch een kennis op te doen??;-))Mijn garagist had me verteld dat de ketting er nog goed uitzag zodus,maar hij dacht dat hij misschien de ketting te hard aangespannen had? Maar als dit zo zou zijn hoor je dan ook een ratelend/slepend geluid als je hem gewoon vooruit duwt! Kan zijn dat het toeval is dat er iets anders is stukgegaan maar als beginnend motorrijder weet je niet wat het zou kunnen zijn natuurlijk! Ik weet ook niet hoe het zou klinken als het dit zou zijn,weet je!
 
Ik zou er gewoon mee terug naar de garage gaan. Als het er eerste niet was, dan is het veroorzaakt door iets wat hun er aan hebben uitgevoerd.

Het moet toch wel mogelijk zijn om zelf een klein beetje te lokaliseren waar het geluid vandaan komt? Anders even iemand vragen de motor een stuk te duwen, zodat je er zelf naast kunt gaan hangen om te luisteren.
De omschrijving is nu wel heel erg algemeen, kan van alles zijn...


Zijn de remblokken vervangen??
 
Ik g morgen zoiezo terug naar mijn garagist! Is al afgesproken. Remblokken zijn niet vervangen geweest! Ik zal ook zelf al is checken van de kettingspanning! Ik weet dat ik het moeilijk heb uitgelegd! Maar het is ook enkel als ik beweeg,dus als ik voor een licht sta en dan hoor je nik! En alsik gas geef al hij stil staat ook niets te horen! Enkel dus als de motor in beweging is. Maar al s de oorzaak gevonden is dan zal ik het hier laten weten. Maar dat zal dan voor morgen zijn dan!
 
Hallo,het was dus de ketting!! Nu geen geluid meer te bespeuren. Hij heeft ze een tikkeltje minder aangespannen en voila,weg was het! Jullie hadden het dus bij het rechte eind!!
Nu kan ik verder met wat ik van plan was dus..
 
Hallo,het was dus de ketting!! Nu geen geluid meer te bespeuren. Hij heeft ze een tikkeltje minder aangespannen en voila,weg was het! Jullie hadden het dus bij het rechte eind!!
Nu kan ik verder met wat ik van plan was dus..
rij eens langs een andere motorzaak voor een 2e mening. Best kans dat ie nog te strak staat bij invering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan