zx10r 2005 zx6r versnellingsbakken uitwisselbaar?

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo,

Is het mogelijk om versnellingsbak delen zoals tandwielen in de versnellingsbak van de zx10r met de zx6r uit te wisselen? Ik wil de 1e versnelling van de zx6r gebruiken.

alvast bedankt
 
Zal waarschijnlijk gaan om de erg lange 1e versnelling die een ZX-10R heeft.
Het is al eens eerder op het forum besproken en daar kwam ook uit dat het een godsvermogen kost om voor elkaar te krijgen.

Het makkelijkste en goedkoopste is de eind aandrijving aanpassen.
 
Zal waarschijnlijk gaan om de erg lange 1e versnelling die een ZX-10R heeft.
Het is al eens eerder op het forum besproken en daar kwam ook uit dat het een godsvermogen kost om voor elkaar te krijgen.

Het makkelijkste en goedkoopste is de eind aandrijving aanpassen.


Ja klopt en jij kan het weten want jij hebt zelf een zx10r.

Er zijn bedrijven die een kortere overbrenging voor de 1e versnellling verkopen deze gaan 2:53 naar 2:63 zoiets het is erg weinig.


Eind overbrenging is al aangepast de topsnelheid word hier door erg laag.

Ik had gehoop dat de motorcarters van de zx10r en de zx6r het zelfde zouden zijn want de zx6r heeft wel een korte 1e versnelling 2:92 dus dacht tandwieltjes overzetten. Tandwielen uit een andere fiets zal ook niet simpel zijn
 
Maar stel dat je een veel kortere 1e versnelling erin zou zetten.
Wordt de terugval tussen 1 en 2 dan niet veel te groot? Dat je dus eigenlijk de hele versnellingsbak opnieuw moet ontwerpen..

De versnellingsbak van een zx6r zal naar mijn verwachting in ieder geval lichter uitgevoerd zijn. Dus ook al zou je het pas (kunnen) maken zal het vermoedelijk te zwak zijn om het vermogen/koppel van een zx10r aan te kunnen.
 
nee dat zal mee vallen hoor.

Ik denk zelf dat het verschil in de overbrenging zit waarom zouden ze zoveel moeite doen om een andere bak te ontwerpen als ze gewoon ook een andere overbrenging erin kunnen zetten massa productie..

Ik heb eens gekeken naar versnellingsbakken zx6r en zx10r en ze lijken verdomt veel op elkaar je zou zo zeggen dat je het uit kan wisselen zie de links.

Heeft iemand toevallig een zx6r en een zx10r bak liggen?

2005 KAWASAKI NINJA ZX-6R ZX636 TRANSMISSION SHIFT SHAFT GEAR CHANGE OEM | eBay

2005 Kawasaki ZX-10 ZX10r ZX 10 transmission trans tranny | eBay
 
Ik heb eens gekeken naar versnellingsbakken zx6r en zx10r en ze lijken verdomt veel op elkaar je zou zo zeggen dat je het uit kan wisselen zie de links.

en leg daar nu eens een Fireblade, K1300, of eendert welke chopoperbak naast en ze zullen ook verdomd veel op mekaar lijken. net zoals bijna alle remhendels van alle moto's op mekaar lijken ...

gewoon onderling wisselen zal dus niet gaan. Vergeet niet dat de ZX6 en 10 ook ontwikkeld worden met in het acherhoofd het race-gebruik, dus gaan ze in de 6 geen zware bak steken die het vermogen van een getunede 10 aan moet kunnen.

enige optie is zelf nieuwe tandwielen laten maken, en dan heb je de pech dat 1 tandwiel van de 1ste versnelling 1 geheel vormt met 1 van de assen.
 
Laatst bewerkt:
en leg daar nu eens een Fireblade, K1300, of eendert welke chopoperbak naast en ze zullen ook verdomd veel op mekaar lijken. net zoals bijna alle remhendels van alle moto's op mekaar lijken ...

gewoon onderling wisselen zal dus niet gaan. Vergeet niet dat de ZX6 en 10 ook ontwikkeld worden met in het acherhoofd het race-gebruik, dus gaan ze in de 6 geen zware bak steken die het vermogen van een getunede 10 aan moet kunnen.

enige optie is zelf nieuwe tandwielen laten maken, en dan heb je de pech dat 1 tandwiel van de 1ste versnelling 1 geheel vormt met 1 van de assen.

Precies :^

Maar waarom past TS zijn eindoverbrenging niet aan?

Als de 1 niet geschikt is voor het gebruiksdoel, dan is de rest van de bak dat ook niet. Dan kan je beter de hele overbrenging in 1 keer lichter vertanden door de eindaandrijving aan te passen.
 
Ik zou eens onderdeelnummers van beide bakken gaan vergelijken, dan kom je meer te weten, dan met alleen wat giswerk. Vaak gaan fabrikanten vanuit kostenoverwegingen uit van een bouwdoosprincipe en passen heel veel onderdelen van verschillende modellen op elkaar. Het is goedkoper, om voor een hele reeks modellen 1 schakeldrum te gebruiken en in grote aantallen te produceren, dan voor elk model eentje apart ontwerpen en in kleine aantallen produceren.
 
Ik zou eens onderdeelnummers van beide bakken gaan vergelijken, dan kom je meer te weten, dan met alleen wat giswerk. Vaak gaan fabrikanten vanuit kostenoverwegingen uit van een bouwdoosprincipe en passen heel veel onderdelen van verschillende modellen op elkaar. Het is goedkoper, om voor een hele reeks modellen 1 schakeldrum te gebruiken en in grote aantallen te produceren, dan voor elk model eentje apart ontwerpen en in kleine aantallen produceren.



Hallo zwarte piet. Ik wil graag een korte 1e versnelling in mijn schoen *D

Kan je die onderdelen nummers online vinden of zou ik eff bij de dealer langs moeten?

Ik denk zelf ook dat het pas baar is maar dat is mijn mening, de carter delen zijn vast oo kwel uitwissel baar
 
Voor onderdeelnrs":

www.buykawasaki.com

kies "owner info", kies "partsdiagram", zoek juiste model en bouwjaar en kies nog eens "partsdiagram"

Zijn wel eens waar de amerikaanse uitvoeringen, maar denk niet dat er verschil in het inwendige van het blok is met de europese uitvoeringen.

grtz,

Cees
 
Voor onderdeelnrs":

www.buykawasaki.com

kies "owner info", kies "partsdiagram", zoek juiste model en bouwjaar en kies nog eens "partsdiagram"

Zijn wel eens waar de amerikaanse uitvoeringen, maar denk niet dat er verschil in het inwendige van het blok is met de europese uitvoeringen.

grtz,

Cees


bedankt voor de site erg handig. Ik heb gekeken en als ik goed gekeken heb naar de specs dan is niks gelijk zelfs niet die as waar alle tandwielen vanaf kunnen, rara wat is het verschil :/
 
Hallo zwarte piet. Ik wil graag een korte 1e versnelling in mijn schoen *D

Kan je die onderdelen nummers online vinden of zou ik eff bij de dealer langs moeten?

Ik denk zelf ook dat het pas baar is maar dat is mijn mening, de carter delen zijn vast oo kwel uitwissel baar

Aangezien een Jamaicaanse zeurpiet heeft bepaald dat ik afgeschaft moet worden, kan ik aan dat verzoek niet voldoen. Maar je hebt inmiddels een link naar een site met kawa onderdelen zag ik. Succes met zoeken en puzzelen.

In wat voor auto hangt het blokje overigens ??
 
Aangezien een Jamaicaanse zeurpiet heeft bepaald dat ik afgeschaft moet worden, kan ik aan dat verzoek niet voldoen. Maar je hebt inmiddels een link naar een site met kawa onderdelen zag ik. Succes met zoeken en puzzelen.

In wat voor auto hangt het blokje overigens ??



Jammerhoor! Ja maar daar kan je niet zoveel mee je moet gewoon de 2 versnellingsbakken naast elkaar leggen hoop dat iemand het leest die dat heeft liggen. in een vivio
 
Terug
Bovenaan Onderaan