Problemen met achterwiel, onderdeel onbekend, Honda CB250

26 okt 2013
21
0
Hallo,

Ik heb in april mijn eerste motor aangeschaft, een Honda Tour CB 250 TWO FIFTY. Meteen ermee naar Spanje gereden en op de terugweg panne gekregen nabij Perpignan. Na heel veel geklooi mbt taalbarrière een repatriëring kunnen regelen naar mijn huis. Vanwege studie heb ik nu pas de tijd om een vervangend onderdeel te zoeken, maar ik heb (vanwege mijn gebrek aan ervaring met motoren) geen idee welk onderdeel precies kapot is. Hoe ik het begrijp ontbreekt nu een onderdeel dat om de achteras zit om te voorkomen dat het achtertandwiel tegen de achtervork aanloopt. Hoe heet dit onderdeel en aan wat voor kosten moet ik denken om dit te vervangen?

TLDR: bestaat er een onderdeel dat zorgt dat het achtertandwiel tegen de achtervork aanloopt en zo ja, hoe heet dit?

Alvast bedankt!
 
Waar staat je motor,als hij in de buurt staat wil ik of iemand anders van hier misch even kijken.

Ps knap dat je gelijk nr spanje bent gereden, dat zijn nog eens ritten.

Het lijkt mij als ik op de foto kijk het lager, maar kan ook zijn dat de tandwielhouder uitgesleten is doordat de transmissiedempers versleten of weg zijn.

Groeten Magnamannetje.
 
Zou zo kunnen zijn dat de rand van die groef er is afgebroken en dat de circlip erop is gezet, niet wetende dat er een groef hoort te zitten waar deze in valt.
Edit: en dat zou inderdaad te wijten kunnen zijn aan versleten transmissiedempers.
 
Laatst bewerkt:
de groef waar de circlip in zit is een geheel met de naaf van het wiel.
soms breekt dat deel bij de groef af en is het hele wiel waardeloos.
maar als je de circlip nog ziet zitten dan is dat hier niet van toepassing.

het tandwiel zit nergens aan vast behalve dan de pennen, die voorkomen dat het wiel doordraait als je weg wil rijden.
het tandwiel word geborgd door de circlip.
de vulring zorgt ervoor dat het tandwiel, wat enigszins kan bewegen, de circlip niet uit de groef werkt.

De circlip zit er inderdaad nog, maar de rand is wel degelijk afgebroken. Ik zou de circlip zo eraf kunnen schuiven.
 
Waar staat je motor,als hij in de buurt staat wil ik of iemand anders van hier misch even kijken.

Ps knap dat je gelijk nr spanje bent gereden, dat zijn nog eens ritten.

Het lijkt mij als ik op de foto kijk het lager, maar kan ook zijn dat de tandwielhouder uitgesleten is doordat de transmissiedempers versleten of weg zijn.

Groeten Magnamannetje.

Staat in Den Bosch, ben echter vrijwel nooit meer hier ivm studie in het buitenland. Maar mocht je morgen tijd hebben, graag ;)! In elk geval reuze bedankt voor het aanbod.

Zou zo kunnen zijn dat de rand van die groef er is afgebroken en dat de circlip erop is gezet, niet wetende dat er een groef hoort te zitten waar deze in valt.
Edit: en dat zou inderdaad te wijten kunnen zijn aan versleten transmissiedempers.

Zou het probleem met de transmissiedempers ook opgelost zijn bij vervanging van het achterwiel (hetgeen ik al imperatief acht, aangezien ik vrij zeker weet dat de groef wel degelijk afgebroken is)?
 
Is ook wel grappig dat hier de transmissiedempers er niet los met een partnummer opstaan. Je kunt ze alleen krijgen inclusief achterwiel. (bij de hondadealer kun je ze natuurlijk wel los krijgen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan