Carburateurs xj/fj 600 sproeiers en gasnaalden

peerke30

Die hard MF'er
23 jun 2007
680
14
Ik ben bezig met de carburateurs van mijn xj600 uit 1991 en heb een vraag over de sproeier en gasnaalden.
In de 2e carburateur zit namelijk een andere gasnaald als in de overige carburateurs. Dit is ook hoe mijn haynes het aangeeft. Verder heb ik nog een set carburateurs uit elkaar gehaald van een fj en daar is het ook hetzelfde.

Verder zijn de hoofdsproeiers van de cil 1. En 4 gelijk en van 2 en 3. Die kan ik wel rijmen, alleen niet in combinatie met een andere gasnaald voor cil 2.

Kan iemand mij uitleggen waarom die ene gasnaald anders is als de overige?

Verder geeft mijn wphb aan dat de cil 1 en 2 dezelfde sproeiers hebben en de cil 3 en 4. Nu lijkt mij dat gewoon een typefout en het blijkt ook niet uit mijn carburateurs, maar misschien dat iemand daar ook enige logica in ziet?
 
het komt vaker voor dat de middelste 2 cilinders een grotere sproeier hebben.
Dit doen ze omdat de binnenste cilinders warmer worden.
 
het komt vaker voor dat de middelste 2 cilinders een grotere sproeier hebben.
Dit doen ze omdat de binnenste cilinders warmer worden.

:Y

Een rijker mengsel in de binnenste cilinders, die immers minder goed gekoeld worden, zorgt er voor dat de temperaturen daardoor wat lager blijven.
 
Ik ben bezig met de carburateurs van mijn xj600 uit 1991 en heb een vraag over de sproeier en gasnaalden.
In de 2e carburateur zit namelijk een andere gasnaald als in de overige carburateurs. Dit is ook hoe mijn haynes het aangeeft. Verder heb ik nog een set carburateurs uit elkaar gehaald van een fj en daar is het ook hetzelfde.

Verder zijn de hoofdsproeiers van de cil 1. En 4 gelijk en van 2 en 3. Die kan ik wel rijmen, alleen niet in combinatie met een andere gasnaald voor cil 2.

Kan iemand mij uitleggen waarom die ene gasnaald anders is als de overige?

Verder geeft mijn wphb aan dat de cil 1 en 2 dezelfde sproeiers hebben en de cil 3 en 4. Nu lijkt mij dat gewoon een typefout en het blijkt ook niet uit mijn carburateurs, maar misschien dat iemand daar ook enige logica in ziet?
Misschien heeft een vorige eigenaar ook iets met de carbs gedaan, en is toen die naald vervangen. Kapot, kwijt, beschadigd ivm vastkoeken na stilstand, wie zal het zeggen.

Voor sproeiers; zie eerdere reacties.
 
Sproeiers is helder waarom in cil 1 en 4 andere sproeiers kunnen zitten als in 2 en 3, niet waarom mijn wphb juist aangeeft dat in cil 1 en 2 102,5 moet zitten en in cil 3 en 4 105, vandaar mijn vraag.

Gasnaalden is nog niet duidelijk. Volgens fabriekspec hoort in de cil 2 gewoon een andere gasnaald te zitten. Is dus geen verandering van de vorige eigenaar of zo. Heb ook bij een andere set carburateurs die ik had gecheckt en daar is het ook zo.
Begrijp niet waarom dit vanuit de fabriek zo gedaan is.
 
Sproeiers is helder waarom in cil 1 en 4 andere sproeiers kunnen zitten als in 2 en 3, niet waarom mijn wphb juist aangeeft dat in cil 1 en 2 102,5 moet zitten en in cil 3 en 4 105, vandaar mijn vraag.
Foutje in het boekje dan misschien?
Gasnaalden is nog niet duidelijk. Volgens fabriekspec hoort in de cil 2 gewoon een andere gasnaald te zitten. Is dus geen verandering van de vorige eigenaar of zo. Heb ook bij een andere set carburateurs die ik had gecheckt en daar is het ook zo.
Begrijp niet waarom dit vanuit de fabriek zo gedaan is.
Ach zo. Dat kan ook nog.
Daar zullen ze in Japan wel over nagedacht hebben :)
 
Conclusie is dus dat de Japanners gewoon rare jongens zijn :)

Iets zegt mij dat ze niet zomaar een andere gasnaald erin gaan hangen gewoon om mij een verzetje te gunnen. Iemand nog een serieuze suggestie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan