velgmaat

Een 170 ligt normaal op een 5 of 5,5 inch velg
Als je die band op een 3 inch velg legt word hij erg bij elkaar genepen waardoor hij een stuk smaller uit valt en waardoor hij veel slechter gaat sturen.
Nou koop je natuurlijk geen harley omdat hij zo goed stuurt maar ik vind 3 inch erg smal.
Een 120 is al breed voor een 3 inch velg
 
Dan neem ik aan, dat het een soort ballon banden zijn, want met normale banden is die velg te smal voor deze maten.
:^
Die dunlops die ze bij harley gebruiken zijn van het ouderwetse ballon type.
Of in ieder geval anders dan de gemiddelde band op een ss of zo.
Ik weet niet hoe het bij de huidige sportsters is, maar tot modeljaar 2003 past er geen 170 band in zonder aanpassingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
altijd rekening houden met de hoogte van de band voor je zegt of hij erop past of niet. hoe hoger de band hoe breder hij mag zijn.
3.0 is "standaard" voor 110/70, maar sommige fabrikanten zullen aangeven dat er tot een 150/90 op mag. wat dan weer niet wil zeggen dat alles ertussen in ook mag : een 150/60 moet je er echt niet op gaan leggen.
 
voor ne nchopper maakt dat toch allemaal nie uit, plat gaan in de bochten kan dat toch niet O-)

maar echt breder worden doet de band ook weer niet omdat je de schouders naar de velg toe trekt, dus een beetje afwijken kan geen kwaad, teveel afwijken (breder dan) levert niets op buiten meer geld achterlaten bij de bandenboer.
 
ja ik weet het dutch,
maar zoals janbros zegt, het is niet om de performance maar gewoon voor de looks ;)
ik vroeg me eigenlijk gewoon af of het kwaad kon,of gevaarlijk was?

alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan