Een relais alarmschakelaar

H A P L O

Die hard MF'er
10 dec 2006
486
0
belgie oostende
Singel relais alarm schakelaar met een trigger

Ik zit met het volgende probleem, ik ben opzoek naar een single relais alarm die geschakeld zal worden door de voetpekel. Zodra dat de pekel naar boven is en zo dus de maak schakelaar geactiveerd wordt, werkt de toeter (claxon) constant. Als de pekel weer op gezet is en de contact verbroken, blijft de claxon toch verder gaan tot dat er een schakelaar bediend wordt. Kan iemand mij helpen met zo een schema.

Ik ga ervan uit dat de relais zelfs in Nederland met 30, 87, 86, 85 werkt.

Groeten |(
 
Laatst bewerkt:
Als ik jouw verhaal begrijp wil je een alarm/anti-diefstal schakeling met zo min mogelijk onderdelen.

Even een paar aannamens:
- jouw "pekel"-schakelaar is een maakkontakt die aan één kant aan massa ligt.
- het moet werken als het kontakt uitgeschakeld is, dus rechtstreeks op de accu.
- de uitschakelaar moet op een verborgen plek zitten die alleen jij weet of bereiken kan.

In de schema's die tot nu toe voorbij gekomen zijn is voor de uitknop een aan-uit schakelaar gedacht. Dit moet zo zijn omdat bij "gewenst" gebruik dat alarm niet mag afgaan. Bij stallen zal je de schakelaar dan in de gesloten stand moeten zetten waardoor de schakeling aktief is.

full


K1 en het uit-kontakt mogen van plaats verwisseld worden. De diode zit in de schakeling om de claxon alleen op het gewenste moment te laten loeien. Zonder diode zou die altijd loeien bij omhooggeklapte "pekel".

85 en 86 zijn de spoelaansluitingen, 30 en 87 het maakkontakt

Car-font-b-Auto-b-font-30A-AMP-12V-font-b-Relay-b-font-Kit-For.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik jouw verhaal begrijp wil je een alarm/anti-diefstal schakeling met zo min mogelijk onderdelen.

Even een paar aannamens:
- jouw "pekel"-schakelaar is een maakkontakt die aan één kant aan massa ligt.
- het moet werken als het kontakt uitgeschakeld is, dus rechtstreeks op de accu.
- de uitschakelaar moet op een verborgen plek zitten die alleen jij weet of bereiken kan.

In de schema's die tot nu toe voorbij gekomen zijn is voor de uitknop een aan-uit schakelaar gedacht. Dit moet zo zijn omdat bij "gewenst" gebruik dat alarm niet mag afgaan. Bij stallen zal je de schakelaar dan in de gesloten stand moeten zetten waardoor de schakeling aktief is.

[afbeelding]

K1 en het uit-kontakt mogen van plaats verwisseld worden. De diode zit in de schakeling om de claxon alleen op het gewenste moment te laten loeien. Zonder diode zou die altijd loeien bij omhooggeklapte "pekel".

85 en 86 zijn de spoelaansluitingen, 30 en 87 het maakkontakt

[afbeelding]

Prachtige werk Jaap :} , Ik ga deze weekend eens proberen je schema samen te steken.

Bedank voor al jullie reacties,

Als er nog tips zijn, laat ze maar komen.

Groeten :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan