Startprobleem Fireblade bouwjaar 2000

Ds87

Rookie
27 okt 2013
5
0
Mede forum gebruikers,

Mijn fireblade uit 2000 heeft ca. 6 maanden stilgestaan (tussendoor 1x moeiteloos gestart).
Deze week nieuwe accu geplaatst (eerst vantevoren opgeladen) omdat de oude accu aan vervanging toe was en omdat de motor niet meer wilde starten nadat de oude accu volledig was opgeladen (zwak).

Ook met de nieuwe accu wil de motor nu opeens niet meer elektrisch starten. Aanduwen gaat probleemloos en dan loopt en rijdt de motor prima. Als ik probeer de motor elektrisch te starten dan hoor ik wel het klikken van de relais, maar vervolgens valt het display uit en springt de dagteller op nul. Het lijkt dan of de accu niet genoeg power heeft om de startmotor rond te slingeren. Verlichting alles werkt wel.
Ik heb het forum afgespeurd maar kan ik niet een exact gelijk probleem vinden. Kan dit te maken hebben met de spanningsregelaar (fireblade kwaal?) of is er iets anders aan de hand?


BVD

Gr. Daan
 
De nieuwe accu kan ook kapot zijn. Is mij wel eens overkomen. Dan doet 1 cel het niet, maar levert de accu nog wel genoeg stroom en spanning om de electronice aan de praat te krijgen. Maar wanneer er echt stroom geleverd moet gaan worden (startmotor), dan is het niet genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan