Casey Stoner deel 3

Hij is weer bezig...met testen dan wel te verstaan :P ........Although the Australian was pleased that rain did not affect proceedings as had been the case with previous test sessions at Motegi earlier this year, Stoner was unable to test the Honda Production Racer which instead was run by Takumi Takahashi.

“It’s been quite a good three days and we got a lot of track time, considering it gets dark and cold here quite quickly!” Stoner reported.

“We had a busy test schedule based on the current 2013 bike and an updated version of the 2014 bike. Both have some very positive aspects and we’re just trying to get a better understanding of them. It was a little tricky to get a true feeling here at Sugo as we had no comparison - with it being the first time we’ve ridden here. All in all, it was a good test and the first time we’ve not been interrupted by rain!”

The Sugo venue is located in the Shibata District of Japan’s Miyagi Prefecture, measuring 3.737 kilometres (2.323 miles) in length.
 
Laatst bewerkt:
Mooi baantje dat Sugo. Vroegah kwam ook de superbike daar nog. Ik kan me een mooie race herrinneren tussen Haga en Edwards. :}
 
Slim een ander baan kiezen, kunnen ze niet zien hoeveel de nieuwe Honda sneller is dat tijdens de laatste keer dat er Montegi werd gereden.
 
Ja idd een slimme gedachte om maar op 1 baan te testen.
En maar gokken of de machine ook op andere banen goed presteert!
Nee daar winnen ze een kampioenschap mee.
 
Ben op..Pagina 56 Pushing the Limits...is toch wel van alles gebeurt in het jonge leven van Casey..pfff wat een story :}
 
Laatst bewerkt:
Ben op..Pagina 56 Pushing the Limits...is toch wel van alles gebeurt in het jonge leven van Casey..pfff wat een story :}


Pag.162....het seizoen 2006 ...de bandenoorlog...eerste races voor Casey gaan te goed in de ogen van het fabrieks team Honda...als hij goede tijden in de training en quali had, dan gingen de banden er af en voor de race kreeg hij andere banden.met als gevolg een valpartij...Rossi had in de laatste race dat seizoen, waarin hij wereldkampioen had moeten worden het zelfde Heb de race net weer terug gezien niet te rijden banden...en Honda's Nicky Hayden wordt kampioen

De reactie van Casey was ...Valentino was in great form that weekend en had qualified on pole by a couple of tends of a second, with Nicky fifth on the grid, Valentino was in trouble,he was struggling to keep up with us,His front and rear tyres were just not working together ,and on lap five he went down......Could he really have been stitched up
Welkom to my world
 
Pag.162....het seizoen 2006 ...de bandenoorlog...eerste races voor Casey gaan te goed in de ogen van het fabrieks team Honda...als hij goede tijden in de training en quali had, dan gingen de banden er af en voor de race kreeg hij andere banden.met als gevolg een valpartij...Rossi had in de laatste race dat seizoen, waarin hij wereldkampioen had moeten worden het zelfde Heb de race net weer terug gezien niet te rijden banden...en Honda's Nicky Hayden wordt kampioen

Ik ga er niet van uit dat Stoner dit uit z'n duim zuigt...
Dus dit vind ik écht heel erg! '( B|

Vraag me wel af hoe CS dit te weten is gekomen... Zou Honda het hem zelf verteld hebben
in die tijd dat CS bij hun in dienst was?
 
Het boek over het leven van Keith Bakker het trouwens ook pushing the limits ... al verstaat hij onder limits iets anders dan Casey :X ( hoop ik tenminste :+ )
 
Laatst bewerkt:
geruchten.....

Tuurlijk...Dat kun je ook nooit bewijzen
Maar heb dit puntje er uitgelicht....want er staan heel veel van dit soort in het boek...de reactie van Jorge op de niet te rijden achterband van Dani afgelopen weekend....Ze hebben je een andere band gegeven met een witte streep
Ik denk dus...waar heb ik dat eerder gehoord... :?
 
Heb al eens gezegd dat Honda tuig. Marquez gun ik de titel wel maar Honda absoluut niet met hun dictatoriale trekjes.
 
Honda will continue to call on the blistering speed and technical feedback of double MotoGP world champion Casey Stoner for development of its factory RC213V in 2014.

The Australian retired at the end of 2012 but he made numerous testing appearances in the latter stages of this year’s campaign at the Twin Ring Motegi track in Japan.

Stoner, who won titles for Ducati in 2007 and Repsol Honda in 2011, was drafted in by HRC to test and evaluate the 2014 factory prototype machine. And he also gave some impressions of the new Honda RCV1000R production racer, which Scott Redding and Nicky Hayden will ride next season.

HRC boss Shuhei Nakamoto told MCN that Stoner will continue to be involved with Honda in 2014 but as yet ‘we have not decided on a plan.’

Stoner though is unlikely to represent HRC at a special tyre test at the Phillip Island track in Australia in early March.

Bridgestone has organised a three-day test between March 3 and 5 to ensure there is no repeat of the tyre fiasco that dominated last October’s Australian Grand Prix.

A new track surface saw tyres suffering severe endurance issues and the problem became so big that for the first time in history, a dry race included a mandatory pit stop on safety grounds.

The private tyre test in early March is only for official factory teams but Nakamoto said Stoner would not be required to attend.

Stoner was undefeated on home soil between 2007 and 2012 but Nakamoto said: “Casey won’t be at the Phillip Island test. Our two factory riders will go to Phillip Island. Bridgestone will make tyres but not so many, so if we brought three riders Bridgestone would struggle to supply tyres.

"Bridgestone are still unsure which type of tyre they should make for Phillip Island and this is the purpose of the test and they will bring several different constructions and compounds.”..volgens MCN news
 
Die man moet toch wel een bijzonder talent hebben dat ze bij Honda zo gek met hem zijn.
Hij zal inderdaad 1 van de beste zoniet de beste niet racende coureur zijn.
 
Die man moet toch wel een bijzonder talent hebben dat ze bij Honda zo gek met hem zijn.
Hij zal inderdaad 1 van de beste zoniet de beste niet racende coureur zijn.

Dat talent net nog gezien op ...MotoGP.com voor langewinteravonden...weer races terug gekeken...vooral de race op philip island 2011...de race waar hij weer kampioen word...(simoncelli doet nog mee)...
wat een mooie race :}
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop morgen dat boek van hem uit te kunnen pakken... Stond bovenaan de verlanglijst voor het schoonfamilielootjetrekkenkerstcadeausgedoetje! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan