Sprint RS met Squire RS1

Jupiler

Die hard MF'er
3 nov 2013
697
118
Sussey Bourgogne
Zal me eerst even voorstellen want ben volledig nieuw op dit forum.
Ik ben Ronald, 44 jaar, woon in Bilzen (Belgisch limburg) en zot van alles waar maar een motorblok aan zit. Ben solo rijder maar omdat een goede vriend een zijspan heeft heb ik toch al 2 keer van het zijspanrijden mogen proeven. De eeste keer valt trouwens serieus tegen. Maar omdat rijden met de motor van iemand anders toch niet het zelfde is als je eigen motor...
En omdat ik in relatief korte tijd een losse bak, nl. squire RS1 en via mijn Triumph dealer een motor (sprint RS 995i) met lichte schade heb kunnen bemachtigen, heb ik maar besloten om er zelf één te bouwen. Althans da's toch de bedoeling want ik heb totaal geen ervaring met zijspan zelfbouw. Door dit zijspanforum te doorlezen heb ik wel al veel informatie kunnen verzamelen. Maar natuurlijk is niet elk project het zelfde en daarom hoop ik van jullie goede raad en nuttige tips te bekomen.
Hier alvast een foto van hoe het ongeveer moet gaan worden.
full
 
Hoi Jupiler, welkom. Met die naam heb je hier alvast één vriend. De combinatie ziet er goed uit, dat past wel mooi bij elkaar.
Voor aanbouwen moet je denk ik in het VFR topic van JFJ kijken. Die heeft ook een aluminium frame en geen onderframe. Ik zou met mijn K75 ervaring gaan kijken of het blok als dragend bouwelement te gebruiken is.
 
Jupiler!! Mijn favoriet!

Mooie plannen en een fraaie fiets als trekker. Ga je de aanbouw zelf doen?