Pinlock

M14

MF veteraan
30 okt 2010
1.409
260
Op een of andere manier krijg ik de pinlock niet goed tegen mn vizier. Het gaat om een Arai RX7-GP, maar in mijn 'oude' Chaser heb ik eigelijk het zelfde probleem.

Het grote probleem is dat de pinlock aan de onderkant in het midden van het vizier niet aan sluit. Heb al verschillende keren geprobeerd om de pinlock strakker of losser te zetten met de verstelbare pinnetjes, maar dat heeft nog weinig opgeleverd. Heeft iemand hier goede ideeën of een kleine how-to voor?
 
Zo'n ding heb ik in het verleden al eens in mijn vorige helm ingebouwd. Volgens mij een kwestie van goed aftekenen, gaatjes boren en monteren. Als hij niet goed aansluit kan ik me alleen maar voorstellen dat je de gaatjes niet goed hebt zitten, of je vizier maakt een bolling die de pinlock niet lukt?
 
Ik heb hetzelfde bij mijn Caberg systeemhelm. Krijg het pinlock vizier er ook niet helemaal sluitend op. Al verschillende standen van die pinnetjes geprobeerd maar hij komt nooit helemaal rondom tegen het gewone vizier aan.

In de praktijk levert dit gelukkig geen problemen op, wel wat condens in de hoeken van het vizier maar niet in het zicht gedeelte.

Irritant is het wel dat het gewoon niet goed lukt -O-
 
Als de pinlock onder in het midden niet goed aansluit, moet je hem dan niet verder naar boven op het vizier zetten, dus met de bovenkant van het pinlock vizier dichter tegen de bovenrand van het helmvizier?

Heeft het pinlock vizier wel of geen siliconen rand?
 
Pinlock heeft een siliconen rand en heb em al vaker naar boven gedrukt. Op een of andere manier zakt die dan toch weer af.
 
Zou het kunnen dat de schroefjes niet goed staan? Die dingen zitten niet in het midden van het gat, dus door aan de schroeven te draaien kun je de pinlock losser en vaster stellen.

Als ie afzakt denk ik dat je hem van onderuit hebt vastgezet, dus bij het zakken drukt het vizier de schroefjes naar buiten weg. Wellicht kun je de schroefjes verzetten zodat het vizier zichzelf klem drukt bij het naar beneden gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Mijn vorige helm was af fabriek met pinlock en direct goed. Bij mijn Caberg werd het pinlock vizier direct meegeleverd maar niet gemonteerd. De Pinnetjes draaien werkt bij mij ook niet. hij sluit altijd wel ergens niet goed aan.
 
Een pinlock hoort meteen goed te "klikken". Hij kan er maar op een manier in, is het misschien een mogelijkheid om terug naar de winkel te gaan waar je de helm en pinlock aangeschaft hebt?
 
Had ik met mijn HJC toen geen last van :) IS-16 had ik geloof ik

Even een rectificatie. Eigenlijk sta ik weer dingen te verkondigen wat ik helemaal niet zeker weet. :+

Bij mijn Ben Spies replica R-PHA10 ging de pinlock er heel zwaar in. (was ook een totaalpakket, 2 vizieren en een pinlock) Na 10 minuten proberen had ik uiteindelijk het vizier zo ongeveer recht gebogen (ik dacht zodadelijk knapt ie aan spaanders uitelkaar) en toe floepte de pinlock er toch in *D

Een paar maandjes later las ik hier ergens over meer probleempjes met HJC en pinlock. Sleufgaten vijlen anders wilde de pinlock er met geen mogelijkheid in. >Voor de duidelijkheid, dit laatste is dus van horen zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Heb vandaag de pinnetjes de andere kant op gedraaid, ben benieuwd :).

Als het goed is, zie je in het pinnetje een uitsparing zitten.
Draai je dat pinnetje met de uitsparing zodanig dat het vizier er tegenaan komt (dus naar het midden van het vizier), dan zit de Pinlock op zijn ruimst.

Monteren: leg het vizier met de voorkant op een handdoek oid., buig het vizier recht, dan kun je de Pinlock er zonder moeite inschuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan