2007 Honda Hornet start niet

RenRew

MF'er
27 okt 2012
154
2
Ik wilde zojuist een lekker stukje gaan toeren in de najaarszon, maar helaas had mijn 2007 Honda Hornet (Model PC41) er geen zin in. Laat ik beginnen met zeggen dat ik weinig kaas gegeten heb van de techniek in de motor. Ik weet ongeveer wat alles doet, maar daar houdt het dan ook gelijk op. Zodra ik de start knop indruk gebeurd er dit:


Dit zijn geen andere lampjes dan normaal gesproken voor het starten. Ook qua verlichting werkt alles zoals je zou verwachten. Ik heb zelf al de zekeringen (lijkt allemaal goed te zijn) en gezien het 'olielampje' uit gaat tijdens het proberen te starten neem ik aan dat daar ook druk op zit, maar corrigeer me maar als ik dat niet zo is. Tijdens de meerdere keren dat ik geprobeerd heb de motor te starten lukte het 1 keer om meer te krijgen dan in het filmpje te zien is, maar hij sloeg eigenlijk direct weer af. Ik heb ook een keer zo hard mogelijk proberen te rennen naast de motor en hem dan al rollend proberen te starten, helaas geen resultaat.

Wat me handig lijkt om te vermelden is is dat ik de motor vorige week gewassen heb met gewoon water en wat sop op de gelakte onderdelen. Afgespoeld is er met de tuinslang met weinig druk er op. Na het wassen en drogen lukte het vorige week nog wel om de motor direct te starten.

Verder rijd de motor eigenlijk elke week wel een keer minimaal 50 a 100KM en staat niet maanden achtereen stil.

Mijn stille vermoeden zegt 'accu' of een andere elektrisch probleem maar zoals gezegd heb ik er eigenlijk 0 verstand van. Ik hoop dat iemand hier me op de goede weg kan helpen ;(
 
Ik heb hetzelfde probleem met mn soes. Vaak start hij gewoon, af en toe zelfde probleem. Kan zelf ook niet achter komen waar het aan ligt, volgende week afspraak bij mp, even laten nakijken. Mocht je weten wat bij jou het probleem is, hoor ik het graag, zoekt weer makkelijker!
 
Ik zou de accu eens aan de lader leggen, voor mijn gevoel gaat mijn startmotor soepeler rond.
Als de accu voldoende prik heeft om de startmotor rond te krijgen wil nog niet zeggen dat je een goede (krachtige) vonkk hebt.
Opladen dus :)
 
Its-Alive-200x150.jpg


Na een nachtje aan de druppellader. Mijn theorie is toch dat vocht ergens heeft zitten klooien en door het herhaaldelijk proberen te starten terwijl het vocht nog niet was verdampt de accu te leeg is geraakt.

Nu nog hopen dat er wat mooie dagen komen voor de pekel! Thanks iedereen voor de suggesties!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan