Norton Commando 961 Ervaringen

Wanneer komt die roterende Norton er nou? Dacht dat ik ergens in een blaadje had gelezen dat daar plannen voor waren ...

Verder blijft het een merk dat zijn emotie en historie altijd bij zich zal dragen, nu nog een beetje nieuwe technologie!

Heb in afgelopen zomer in Wales zo'n zwart met goude 'nieuwe' Norton zien en horen rijden op een boulevard ( waar anders ), mooie vertoning! En een dikke sound uit de open uitlaten!
 
Blijft mooi maar ondanks de berichten dat ze ook in de USA en Canada verkopen hoor je er hier toch heel weinig van.Dimitri is ook stil en andere eigenaren melden zich ook niet tot nu toe.
Prijs omlaag is altijd goed nu de betrouwbaarheid nog wat omhoog en een dealer hier en misschien scoren ze hier dan ook nog wat qua verkoop.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Mwah voor 16k begint het wel leuk te worden, nog steeds duur als je vergelijkt wat je bij Aprilia tuono v4, brutale 1090 of ktm krijgt natuurlijk.
Exclusief rijden kost nu eenmaal wat.

Zou wel heel graag een keer proefzitten en testrijden.
Jammer idd dat Dimitri niet meer post.
 
FYI : Joppen heeft er nog een paar te koop voor 20k plus...
Die had ie dit jaar op de beurs ook al te koop staan.
Maar garantie e.d schijn t wat moeilijk te liggen lees maar eens terug in dit topic.

Aprilia/Ktm...is mooi maar geen Norton.
Norton is toch heel exclusief net als de Horex momenteel waar je hier ook weinig van hoort en ziet.

gr driver
 
Die had ie dit jaar op de beurs ook al te koop staan.
Maar garantie e.d schijn t wat moeilijk te liggen lees maar eens terug in dit topic.

Aprilia/Ktm...is mooi maar geen Norton.
Norton is toch heel exclusief net als de Horex momenteel waar je hier ook weinig van hoort en ziet.

gr driver


Maar bij Aprilia en Ktm krijg je waar voor je geld en bij Norton alleen de naam op de tank als ik dit topic zo lees,
Bedroevende kwaliteit voor veel te veel geld.
 
Maar bij Aprilia en Ktm krijg je waar voor je geld en bij Norton alleen de naam op de tank als ik dit topic zo lees,
Bedroevende kwaliteit voor veel te veel geld.

Dat was dan wel een van de eerste productieseries. Inmiddels zijn we een tijdje verder, dus dan mag je er eigenlijk wel van uit gaan dat die problemen nu verholpen zijn.
 
Dat was dan wel een van de eerste productieseries. Inmiddels zijn we een tijdje verder, dus dan mag je er eigenlijk wel van uit gaan dat die problemen nu verholpen zijn.


Dat ben ik met je eens maar dan nog is het wel erg veel geld voor zo'n motor.
 
Dat ben ik met je eens maar dan nog is het wel erg veel geld voor zo'n motor.
Klopt, maar ik bedoelde met mijn reactie dat je er geen motor mee koopt die je veel ziet dus vrij exclusief en dat is KTM /Aprilia niet in mijn ogen.

Dat beide merken gewoon beter en betrouwbaarder zijn is sowieso een feit en ook ik zal niet snel een Norton kopen tegen de huidige prijzen omdat ook ik het veel te duur vindt en belangrijker...ik wil rijden en niet sleutelen of stilstaan door technische problemen oid.
Maar ja...Norton..alleen het naampie al he ! :}

Horex zou ik nu wel blind durven kopen ..Duits en ik denk door en door uitgetest voordat ze de straat opgaan.

gr driver
 
Klopt, maar ik bedoelde met mijn reactie dat je er geen motor mee koopt die je veel ziet dus vrij exclusief en dat is KTM /Aprilia niet in mijn ogen.

Dat beide merken gewoon beter en betrouwbaarder zijn is sowieso een feit en ook ik zal niet snel een Norton kopen tegen de huidige prijzen omdat ook ik het veel te duur vindt en belangrijker...ik wil rijden en niet sleutelen of stilstaan door technische problemen oid.
Maar ja...Norton..alleen het naampie al he ! :}

Horex zou ik nu wel blind durven kopen ..Duits en ik denk door en door uitgetest voordat ze de straat opgaan.

gr driver


Tja, daarom ben ik zo blij met m'n Cagiva, je ziet ze weinig, zijn betrouwbaar en ze kosten geen drol _O-


Die Horex is idd ook een prachtige machine en ook nog een vrij uniek motorblok :Y
 
Laatst bewerkt:
Zoveel mannen zoveel meningen : ik vindt de Horex heel heel saai , als een grijze VW passat ofzo.
De VR6 erin is niet leuk genoeg om het interessant te maken.
BMW motoren hebben ook de duitse degelijke naam maar ken ook heel veel pech gevallen.

De Norton vindt ik dan weer zo mooi dat ik een kleine breakdown vergeef, ben zelf technisch dus vaak zou ik nog wel thuiskomen met wat tape en tywraps, en anders weer een goed verhaal voor aan de bar erbij.
Voor 16k ben ik een toekomstig klant, voor 20+k zet ik wel een foto op mijn desktop...
 
:^

Al vind ik de Horex op achterspattert na ook erg mooi. Ik hou wel van die retro uiterlijken.
Vind vooral mooi omdat die VR6 voor die motor ontwikkeld is en niet uit een auto komt.

Met de Vox is het zelfde verhaal als met de Norton. Ik vaar niet blind op betrouwbaarheid, dat zou bij een BMW wel moeten kunnen zoals ik wel kan op mijn VFR.
 
Voor 16k zou ik er ook wel eentje kopen. Paar probleempjes zou ik mee kunnen leven. Helaas zijn ze prijzig en zelfs met 16k zou ik er een jaar voor moeten sparen. Een jaar geen motor rijden is geen optie, moet ik me maar gaan vermaken met een 13 in een dozijn MV.
 
Voor 16k zou ik er ook wel eentje kopen. Paar probleempjes zou ik mee kunnen leven. Helaas zijn ze prijzig en zelfs met 16k zou ik er een jaar voor moeten sparen. Een jaar geen motor rijden is geen optie, moet ik me maar gaan vermaken met een 13 in een dozijn MV.
De MV die jij wilt is ook een mooie fiets :] Lacsap en zeker geen 13 in een dozijn fiets vindt ik


gr driver
 
De MV die jij wilt is ook een mooie fiets :] Lacsap en zeker geen 13 in een dozijn fiets vindt ik


gr driver
Is zeker geen straf en zal er ook heel blij mee zijn.

Als ik echt de centen voor een Norton zou hebben dan zou ik geen Norton kopen. :N Dan zou ik nog een paar cent extra neerleggen voor een Wakan/Avinton. :9~ En dat blok. :}
avinton-collector-race-cote.jpg
 
Dag Allen!

Sorry voor de lange periode van stilte! Af en toe denk ik nog eens aan dit topic. Dus nog even een update.

Afgelopen jaar heb ik redelijk veel op de Norton gereden. Ik zit bijna aan 10.000 mijl, en op één probleempje na zijn de laatste duizenden mijlen probleemloos verlopen. Het blok draait niet perfect, maar het blijft tenminste al heel!

Onlangs nog enkele keren kort na elkaar in panne gevallen. Dat bleek een relais te zijn die was losgetrild. Zou niet mogen, en bij een Honda zal het niet gebeuren. Jammer ook dat je erdoor naast de snelweg stil komt te staan. Maar al bij al lijken de échte problemen van mijn motor nu wel achter de rug.

Enkele dagen geleden had ik nog de kans om op de Norton 961 SF van Mike (de invoerder) te rijden voor een test van Motorwereld. En ik merk dat mijn blok ondertussen wel véél netter loopt dan een niet-gerodeerd blok. Die van Mike heeft net 1000 mijl op de teller en voelt nog veel ruwer.

Ik blijf wel voorzichtig... Af en toe maak ik me nog wel eens druk in het nukkige karakter. Maar dat gaat wel weer over :-)

groeten!

Dimitri
 
Wel een blijvertje dus? Wij houden hier ook heel erg van foto's ;)
 
Wel een blijvertje dus? Wij houden hier ook heel erg van foto's ;)
Maar wel overdwars anders moeten we schuin kijken. ;) :+

Met die kleine dingen zou ik ook wel kunnen leven maar ben wel verbaasd dat het blok zo rauw loopt. Maar het is dus een algemeen iets, dat zou dan met een proefritje boven water moeten komen. Maar wat is het een schone. :9~
 
Voor Motorwereld reed ik dus op de SF van Mike.

Trouwens, die continental GT is (als je kan leven met het beperkte vermogen) een fantastisch ding. Zeker voor de lage prijs.

Ik heb het gevoel dat Norton nog wel een paar denkfouten heeft gemaakt bij de ontwikkeling van het motorblok. Dat zal in de volgende generatie blokken wel opgelost zijn. De kleine dingen zijn inderdaad wel mee te leven. Hoewel ik al snel een andere motor neem als ik naar een vergadering moet. Gewoon het idee dat je wel eens niet op je bestemming zou kunnen geraken.

Het zou niet mogen, maar ja...
full
 
Continental GT zelfde toch als de jouwe maar dan minder vermogen begrijp ik ...vertel daar eens wat meer over Dimitri als je wilt.
Blijf hier af en toe wat posten incl. fotoos dat vinden we wel mooi hier.

En ja...ik ben net terug van 4 weekies Thailand en heb daar een dag of 12 op een Kawa 250 D-Tracker wat rondgereden en daarvoor zaten we 3 dagen in Bangkok en wat doe je dan ?..shoppen en toen...ik denk huh ?..die heb ik bij ons nog niet gezien maar misschien wel leverbaar maar ik dacht...kopen en heel voorzichtig mee doen en hoppa in de rugzak en mee het vliegtuig in en nu staat ie trots tussen een Voxan Black Magic en een Cafe Racer :+

 
Laatst bewerkt:
Hoe is het nou Dimitri?
We zijn nu ruim 3 jaar verder.
Ben benieuwd naar je ervaring van de Norton 961
Ben dit jaar zelf ook eigenaar gewordenvan de Norton. Nog geen probemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan