Rem verlicht geleidelijk druk

ChrisjuhB

MF'er
22 mrt 2012
75
0
Heb gister mijn voor + achter banden gewisseld van mijn Honda CBR 600 rr.

Als ik nu rem dan kan ik hem een stuk dieper induwen dan gewoonlijk. (De speling is groter)

Als ik een aantal keer mijn remmen induw (1 - 3 keer) dan krijg ik weer druk in de remmen en remt hij weer normaal. Als ik dan doorrijd na een minuutje valt de druk weer iets weg.

Het is niet zo erg dat ik de remhendel tot mijn gashendel kan drukken maar het is erg onbetrouwbaar remmen vind ik.

Wat kan dit zijn? Heb de remklauwen alleen los gehad van de voorvork, voor de rest helemaal ik niks aan gedaan.
 
Niets met jouw frisse avatar te maken?
Remzuigers kunnen niet vrij bewegen in de seals, waarschijnlijk heb je de vuile zuigers teruggeduwd.
 
Laatst bewerkt:
Zit je voorwiel er wel recht in, als de schijf iets slingert ten opzichte van de klauw, worden de blokken naar buiten gedrukt en moet je de rem dieper intrekken
 
Had ik wat met de zuigers moeten doen voordat ik ze terug deed bijv indrukken?
Heb ze gewoon gelaten als hoe ze waren toen ik ze van mijn voorvork afhing.

Heb ze ook ondersteund zodat ze niet vrij hingen aan de remleiding als omschreven in de service manual.

Niets met jouw frisse avatar te maken?
Remzuigers kunnen niet vrij bewegen in de seals, waarschijnlijk heb je de vuile zuigers teruggeduwd.




Ik voel geen trillingen bij het remmen, heb daar in tegen nog niet hard geremd aangezien ik dus ook nieuwe banden heb en het wegdek nat is. Zal het als ik thuis ben nog eens goed controleren of hij er wel ECHT recht in zit.

Zit je voorwiel er wel recht in, als de schijf iets slingert ten opzichte van de klauw, worden de blokken naar buiten gedrukt en moet je de rem dieper intrekken
 
Laatst bewerkt:
Remschijf is krom heb ik net gecontroleerd, door hem op te bokken en aan het wiel te draaien. Het blijkt dat 1 schijf maar krom is.

Wat kan ik nu het beste doen? Heb nog nooit met een krom remschijf gereden maar als ik rem dan schokt hij nauwelijks tot niet.

Nieuwe remschijf kopen is natuurlijk een dure zaak maar wil wel goed remmen.
Nu remt hij nogal onbetrouwbaar, de ene keer grijpt hij meteen aan de andere keer heeft hij iets speling bij het begin.

Schijf is trouwens krom in het hart.
 
Laatst bewerkt:
Remschijf is krom heb ik net gecontroleerd, door hem op te bokken en aan het wiel te draaien. Het blijkt dat 1 schijf maar krom is.

Wat kan ik nu het beste doen? Heb nog nooit met een krom remschijf gereden maar als ik rem dan schokt hij nauwelijks tot niet.

Nieuwe remschijf kopen is natuurlijk een dure zaak maar wil wel goed remmen.
Nu remt hij nogal onbetrouwbaar, de ene keer grijpt hij meteen aan de andere keer heeft hij iets speling bij het begin.

Schijf is trouwens krom in het hart.
Laten richten, of andere remschijf kopen.
 
Heb een handmatige bandenwissel gedaan en dus daarmee de schijfrem krom gekregen.

Iemand een adres voor het richten rondom de achterhoek?
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je het wiel tijdens de bandenwissel op de schijf gelegd en hiermee de schijf verbogen.
Je kan deze zelf richten.
Als je schijven hebt met een lichtmetalen hard is er weinig nodig om ze (terug) te buigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan