Tikkend geluid na aanrijding.. kleppen?

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
30.071
104.217
Heb vandaag mijn motor eens gestart om te horen oftie nog wel wil lopen maar er komt een tikkend geluid uit het blok.. als je erop zit aan de rechterkant is het geluid het hardst bij de voorste cilinder, de ketting in het blok zit overigens aan de linker kant.. Heb met de ijfoon een opname gemaakt hier te beluisteren maar op de PC klinkt het wel anders.. Het is echt een tikkend geluid dat naarmate je meer toeren maakt ook mee gaat zeg maar..

Ik vermoed iets met de kleppen ofzo. Maar hoop op iets simpels..
Als ik 1 van de 2 bougies van de voorste cilinder los haal, alleen de ontsteker en niet de bougie zelf, dan klinkt het trouwens veel erger

Geluid

Fillempie gevonden op youtube..
Klinkt zoals dit; maar dat van mij klinkt minder hard als in de video

Heb de NAKS eraf gehad, die veert gewoon uit als ik die indruk dus die lijkt het gewoon te doen.. iemand tips ? Motorblok zelf heeft geen schade, heeft de grond of iets niet geraakt, dus het moet zijn gekomen door de abrupte stop zeg maar..
 
Ben blij dat jullie het eens zijn met elkaar ;) :+
Moet nog steeds de uitlaat loshalen en maatje van mij heeft effe geen tijd en ik ben net sinds woensdag met de rechterhand uit het gips en links de elleboog sinds een paar weken dus ik moet nog effe geduld hebben :)
 
Mannen bedankt voor de tips. Het bleek inderdaad de uitlaat te zijn.
Zoiets simpels eigenlijk...

Hij zal een tik gehad hebben; de flens was een soort banaan vorm en trok de uitlaat niet goed tegen de pakking, ding recht gebogen en opnieuw vast gezet en het tikken was verdwenen..
Volgende stap is herstellen van de schade etc..


:W :]
 
Schade "expert" die hier geweest is was van mijn eigen verzekering en ja alles is te verhalen maar die pipo heeft in 5 minuten tijd bepaald dat hij eco totalloss is.. ik had hem net hersteld van een soortgelijke schade voor aanzienlijk minder geld.. dus daar is het laatste woord nog niet over gezegd..

Het is dus maar goed dat je je motor niet door de verzekering hebt laten afkopen. Anders stond die nu ergens te koop voor een leuk bedrag.

Misschien was mijn verzekeringsverhaal niet helemaal de waarheid. Maar als jij 800 euro voor je motor had gekregen, en je hem 2 maanden later voor 2500 euro bij een motorzaak te koop had zien staan, dan had je je toch wel genomen gevoeld.

Zelf geloof ik niet in de eerlijke verzekeringsmaatschappijen. Met zo'n grote macht is het gewoon te makkelijk om de dingen die ze doen goed te praten.

Ik las vandaag dat de meeste verzekeringsmaatschappijen inmiddels zo groot en rijk zijn dat het onmogelijk voor ze is geworden om nog 'om te vallen'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan