Na onschuldig schuivertje, iets scheef in de voorkant

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hallo,

Zoals sommige van jullie misschien nog wel weten, ben ik tijdens de proefrit van mijn Tiger 1050 gevallen met een gangetje van 20km/h. Reden tot op heden onbekend. Anyway, niks geraakt, alleen een stukje geschoven. Kuip geschaafd, hendeltje, spiegeltje, je kent het wel.

Nu heb ik de motor helemaal opgelapt, maar toch lijkt er nog iets scheef te zijn, ik kom er alleen niet helemaal achter. Als ik op de motor rechtdoor rijd, bijv. op de snelweg, staat het stuur aan de rechterkant verder van je af, dan links. Echter, het stuur heb ik vervangen door een nieuw stuur, dus het kan niet in het stuur zitten. Risers zijn hierbij ook vervangen. Je ziet ook aan de lijn van het stuur dat hij iets wegloopt.

Waar je het nog meer aan ziet: als ik op de motor zit, stilstaand, kan ik de linker blauwe stelschroef van mijn voorvork wel helemaal zien, maar de rechter slecht een gedeelte. Hier zie je de afwijking het best in.

Iemand een idee wat er scheef kan zijn? De voorvorken zaten iets getordeerd in de kroonplaat, maar deze zette zichzelf wel toen de de boutjes van de kroonplaten los gedraaid werden. Heeft volgens mij ook verder niets met het stuur te maken. Foto ter illustratie, al zie je het niet echt op de foto:

21mufyd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals sommige van jullie misschien nog wel weten, ben ik tijdens de proefrit van mijn Tiger 1050 gevallen met een gangetje van 20km/h. Reden tot op heden onbekend. Anyway, niks geraakt, alleen een stukje geschoven. Kuip geschaafd, hendeltje, spiegeltje, je kent het wel.

PPpfft.... t zit je niet mee met die Tiger, eerst al een keer in de showroom laten vallen en ook nog een keer ermee onderuit gegaan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan