S100 anti-roest spray

bok001

MF veteraan
13 apr 2006
7.867
5
Zwolle (Overijssel)
Met het gevaar om een jaarlijks terugkomend onderwerp weer nieuw leven in te blazen :X de volgende vraag: wie gebruikt S100 anti-roest spray om de winter door te komen? Ik heb allerlei goede verhalen gehoord over dit spul. Inspuiten, niets meer aan doen en lekker door de pekel rijden om in het nieuwe seizoen alles met S100 totaal reiniger het spul er weer af te halen.
Nu heb ik dat spul gekocht en heb alles wat op mijn roest-aantrekkende GSX750F schijnt ingespoten. En nu :? Helemaal niets meer aan doen? Gaat dit goed, of moet ik over een maandje de boel weer inspuiten?

Cor.
 
Heb het afgelopen weekend ook voor het eerst gebruikt, dus kan pas in april
het resultaat melden. Maar ik heb op de achterbrug en voorvork toch maar voor
de zekerheid tectyl gebruikt. Dat zijn van die alu dingen die direct in het oog springen.. ;)
 
Heb het afgelopen weekend ook voor het eerst gebruikt, dus kan pas in april
het resultaat melden. Maar ik heb op de achterbrug en voorvork toch maar voor
de zekerheid tectyl gebruikt. Dat zijn van die alu dingen die direct in het oog springen.. ;)

Tectyl dacht ik ook al aan, maar dat vind ik een beetje te. Ik ben nog eerder in staat om een andere achterbrug erin te gooien ;)
 
S100 werkt perfect.. me fazer heeft al 2 winters vlekkeloos doorstaan.

tis alleen niet zo dat je nu niets meer hoeft te doen... wel in de echte pekel periode ff 1 keer per week weer ff alles inspuite.

edit ik bedoel dan niet super dik inspuite maar gewoon ff eroverheen en met doekje uitsmere zodat je geen spetters enzo ziet
 
S100 werkt perfect.. me fazer heeft al 2 winters vlekkeloos doorstaan.

tis alleen niet zo dat je nu niets meer hoeft te doen... wel in de echte pekel periode ff 1 keer per week weer ff alles inspuite.

edit ik bedoel dan niet super dik inspuite maar gewoon ff eroverheen en met doekje uitsmere zodat je geen spetters enzo ziet

Hmmzz... dat wil zeggen dat ik iedere week die delen moet schoonmaken, althans.. volgens de gebruiksaanwijzing? Het spul moet op een schoon deel aangebracht worden.
 
Ben zelf een absolute ACF-50 fan geworden, beschermt niet alleen, neutraliseert ook bestaande roest.
Bovendien is het vrijwel onzichtbaar, en hoeft het in de zomer niet verwijderd te worden.
er zijn topics zat over, één keer proberen en je wilt nix anders meer. :} :} :}
Bovendien hoef je het ook niet om de paar weken opnieuw op te brengen, één keertje voor de winter is genoeg.
 
Ik kocht een paar jaar geleden, in december, een nieuwe Fazer 600. Ingespoten met WD40, elke week. Na elke pekelrit werd de motor met KOUD water meteen afgespoeld en elke week schoongemaakt. Na twee maanden waren de uitlaatbochten al flink bruin aan het worden en zagen een aantal schroeven etc. er ook niet meer uit.
Heb het jaar erop S100 bike protector gebruikt en het zag er allemaal een stuk beter uit na de winter. Ik gebruik het spul nu al voor de 5e winter op m'n Fazer 1000. Voor de pekeltijd ff de motor schoonmaken en een dikke laag S100 er overheen. Gaat er knap smerig uitzien want alles hecht er aan, maar dat kan me niet boeien. Na de winter ff schoonmaken en alles blinkt weer.

Ze hebben het spul trouwens "vernieuwd/verbeterd", maar ik neem aan dat het nog steeds goed werkt.....

Scottoiler maakt ook iets dergelijks (F365) maar dat is wateroplosbaar en moet je dus steeds weer opnieuw aanbrengen. ACF50 schijnt prima te werken, ik weet alleen niet of je dat ook elke keer moet aanbrengen?
 
Stokerace/JanB,

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van ACF50 gehoord, waar kan ik dat vinden? S100 bike protector heb ik wisselende verhalen over gehoord, de één loopt er mee weg, de ander heeft negatieve ervaringen ermee.

Cor.
 
Heb ook S100 Corrosiebeschermer, en WD40 gekocht, nu nog bedenken wat ik ga gebruiken :?
Is het verstandig de kappen ook ergens mee te behandelen, en de velgen/uitlaat misschien ook? Of kan dit ook met die S100 beschermer zonder nare verkleuringen etc?

Wie maakt er een keer een winterklaar maken how-to voor de doorrijders, die voor de winterstop bestaat wel al '(
 
Vragen die altijd letterlijk beantwoord worden :P

Heeft het nut als ik mijn uitlaatspruitstuk zou inspuiten zodat het bescherming biedt tegen corrosie?
Niet dat het opbrand en dat het geen effect heeft.

Ik spuit S100 anti corrosie maar bij de eerst volgende keer dat ik dan rij dan rookt hij heel erg omdat het spul meteen verbrand.
 
De ACF50 daarentegen werkt wel prima op uitlaatbochten, en is bovendien hygroscopisch waardoor het ook tussen schroefdraadverbindingen trekt.
Ik gebruik en verkoop het al jaren naar tevredenheid. Je moet het wel een of twee keer herhalen per winter.
 
De ACF50 daarentegen werkt wel prima op uitlaatbochten, en is bovendien hygroscopisch waardoor het ook tussen schroefdraadverbindingen trekt.
Ik gebruik en verkoop het al jaren naar tevredenheid. Je moet het wel een of twee keer herhalen per winter.

dus omdat het vocht aantrekt is het goed :?


:+

het in de schroefverbindingen trekken komt door de capillaire werking. hiervoor is een cohesieve vloeistof nodig en dat is de eigenschap die je dit goedje toe wilt dichten denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan