probleem met voorvork poten

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Ik heb een paar weken terug een Triumph Legend gekocht uit 1998.

De binnenpoten van de voorvork zijn wat aangetast. Bij aankoop was ik in de veronderstelling dat dit nog wel weg te poetsen was. Echter valt het toch wat tegen.

Nu heb ik een aantal vragen:

-Wat is beter/goedkoper? nieuwe binnenpoten vinden of de oude laten verchromen?
-Ik heb eventueel een webshop in Engeland gevonden die de poten kan leveren voor 112 GBP per stuk. Wat ben ik kwijt aan verzend kosten?
-Wat zal het ongeveer kosten als de motor garage de voorvork moet demonteren en later weer monteren?

Graag jullie advies.
 
Ik heb een paar weken terug een Triumph Legend gekocht uit 1998.

De binnenpoten van de voorvork zijn wat aangetast. Bij aankoop was ik in de veronderstelling dat dit nog wel weg te poetsen was. Echter valt het toch wat tegen.

Nu heb ik een aantal vragen:

-Wat is beter/goedkoper? nieuwe binnenpoten vinden of de oude laten verchromen?
Volgens mij is opnieuw (hard)verchromen goedkoper.
-Ik heb eventueel een webshop in Engeland gevonden die de poten kan leveren voor 112 GBP per stuk. Wat ben ik kwijt aan verzend kosten?
Dat moet je toch echt de verzender vragen.
-Wat zal het ongeveer kosten als de motor garage de voorvork moet demonteren en later weer monteren?

Dat moet je toch echt aan de motorzaak vragen.
Graag jullie advies.
 
Ik weet niet waar je woont, maar de Firma Monnee in Wormerveer kan je beide binnenpoten voor 180€ (90€ per poot) voorzien van een hardchromen laag. En dat is makkelijker dan verzenden naar Engeland.
Overigens maakt hij je poten ook direct weer recht indien ze verbogen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar weken terug een Triumph Legend gekocht uit 1998.

De binnenpoten van de voorvork zijn wat aangetast. Bij aankoop was ik in de veronderstelling dat dit nog wel weg te poetsen was. Echter valt het toch wat tegen.

Nu heb ik een aantal vragen:

-Wat is beter/goedkoper? nieuwe binnenpoten vinden of de oude laten verchromen?
-Ik heb eventueel een webshop in Engeland gevonden die de poten kan leveren voor 112 GBP per stuk. Wat ben ik kwijt aan verzend kosten?
Reken op 40-50 pond, zeg maar 50-60 euro.
-Wat zal het ongeveer kosten als de motor garage de voorvork moet demonteren en later weer monteren?
Paar uurtjes werk, max 4 uur schat ik in. Dus laat hier een redelijk uurloon op los en je hebt je bedrag.
Graag jullie advies.
 
je kunt van die setjes kopen voor het polijsten van je scherm van telefoon of fototoestel, deze worden ook wel eens verkocht bij de Aldi.
Hier zit polijstpasta in en een stukje 2500 schuurpapier of zoiets.
Ik had een krasje in de voorpoot waar hij lek door was.
Geschuurd en gepolijst en kras mee weg gekregen, je bent er wel even mee bezig maar ja hij lekt niet meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan