Honda CB350F

Zo, weer ff een update.

Van de 3 koppen is nu 1 goede kop gemaakt, kleppen zijn ingeslepen etc.
Mijn Athena pakking set is ook al een tijdje binnen.

De distributie ketting was ook aan vervanging toe, daar komt nu een DID ketting voor in de plaats. Zodat niet heel het blok uit elkaar hoeft om de ketting te vervangen.

Donderdag ga ik 2 weken op vakantie *O* .
Alles ligt/staat nu bij Twan. Als 't goed is moet alles weer in elkaar zitten en klaar zijn om mee te rijden als ik terug kom van vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Zo 't is weer een hele lange tijd stil geweest. Ben 2 weken weg geweest en had het erg druk op 't werk.
Twan heeft geen vooruitgang kunnen boeken (de reden houdt ik, voor hem, privé).
Heb hem gisteren gebeld en er was geen passende DID ketting, dus nu heeft hij mij gevraagd of het blok gewoon zo op te bouwen met de originele distributie ketting of deze te vervangen met een nieuwe.

Wat denken jullie? Het blok moet dan gesplitst worden dus dat brengt ook weer een hoop tijd/werk met zich mee. En niet te vergeten boutjes, moertjes etc. die af kunnen breken.

Of weet iemand een DID ketting voor de cb350f te vinden? Volgens mij zie ik ze wel in de Honda4 webshop maar ik weet niet zeker of dat de juiste zijn. Is een nokkenasketting gewoon een ander woord voor distributieketting?
 
Zo 't is weer een hele lange tijd stil geweest. Ben 2 weken weg geweest en had het erg druk op 't werk.
Twan heeft geen vooruitgang kunnen boeken (de reden houdt ik, voor hem, privé).
Heb hem gisteren gebeld en er was geen passende DID ketting, dus nu heeft hij mij gevraagd of het blok gewoon zo op te bouwen met de originele distributie ketting of deze te vervangen met een nieuwe.

Wat denken jullie? Het blok moet dan gesplitst worden dus dat brengt ook weer een hoop tijd/werk met zich mee. En niet te vergeten boutjes, moertjes etc. die af kunnen breken.

Of weet iemand een DID ketting voor de cb350f te vinden? Volgens mij zie ik ze wel in de Honda4 webshop maar ik weet niet zeker of dat de juiste zijn. Is een nokkenasketting gewoon een ander woord voor distributieketting?

Hoezo DID ? Da's merk...gewoon een aftermarket exemplaar bij DSS bestellen en klaar ben je...
 
Zo, weer ff een update.

Van de 3 koppen is nu 1 goede kop gemaakt, kleppen zijn ingeslepen etc.
Mijn Athena pakking set is ook al een tijdje binnen.

De distributie ketting was ook aan vervanging toe, daar komt nu een DID ketting voor in de plaats. Zodat niet heel het blok uit elkaar hoeft om de ketting te vervangen.

Donderdag ga ik 2 weken op vakantie *O* .
Alles ligt/staat nu bij Twan. Als 't goed is moet alles weer in elkaar zitten en klaar zijn om mee te rijden als ik terug kom van vakantie.

ps blok helemaal uit elkaar hoeft ook niet, als je de nieuwe even aan de oude vastmaakt (eerst de oude losmaken met een kettingpons)..vervolgens weer klinken/ponsen....geen enkel probleem...
 
Ah, mijn fout triaatje. Ik dacht dat DID stond voor kettingen die bedoeld zijn om te ponsen en klinken.
Worden de verzendkosten niet erg hoog om een ketting te bestellen bij DSS? i.v.m. het gewicht.
Zal ze eens een mailtje sturen.

De ketting klinken/ponsen was aanvankelijk ook het idee, zodat, zoals je al zegt het blok niet uit elkaar hoeft. Ik ga Twan vanavond sowieso bellen dus dan vraag ik meteen even waarom hij dan het blok helemaal uit elkaar wou halen.
 
Gisteren ff gebeld, Twan kon via zijn leveranciers geen distributieketting voor de cb350f bestellen.
Heb er gisteravond zelf eentje besteld vanuit de UK. Maar 30 euro incl verzendkosten dus dat viel me ook heel erg mee.

Zodra die binnen is meteen ff naar Twan brengen en dan kan die erin geklonken worden.
 
Gisteren ff gebeld, Twan kon via zijn leveranciers geen distributieketting voor de cb350f bestellen.
Heb er gisteravond zelf eentje besteld vanuit de UK. Maar 30 euro incl verzendkosten dus dat viel me ook heel erg mee.

Zodra die binnen is meteen ff naar Twan brengen en dan kan die erin geklonken worden.

en klaar...hoe is je spanner en geleider ? show ff pics....
 
Gisteravond de ketting weggebracht.

Zo staat ie er nu bij:
281d9hh.jpg


Meteen een paar fotootjes van de "nieuwe" kop gemaakt:
2vju5vo.jpg


qwzgx0.jpg


Van de 3 koppen die ik had is nu 1 goede gemaakt. Die kop is gevlakt, kleppen zijn ingeslepen en klepseals zijn vervangen met nieuwe.

Foto's van de spanner en geleider ben ik vergeten te maken. De spanner kon ik zo ook niet zien. Sorry triaatje.
 
Enne? Volgens mij heb ik je vandeweek ergens zien rijden. Zou dat kunnen?
:]

Zou kunnen maar helaas niet op de Honda. Die staat nog steeds in dezelfde staat bij Twan.
Heb hem in gisteren ge-smst maar nog geen reactie, zal hem vanavond eens bellen.
Twan had geen tijd om te sleutelen tot hij zijn laatste scooter had verkocht, wat vorig weekend is gebeurd :). Heb het zelf ook erg druk gehad.

Vrijdag t/m maandag is het tijd voor vriendenweekend dus dan kan ik helaas niet aan de Honda werken maar het weekend daarop hoop ik weer verder te kunnen. Het is echt al weer veel te lang geleden.
Als mijn Husky verkocht is kan de Honda ook weer thuis staan, hoop dat hij snel weg is.

Overigens in de tussentijd wel bezig geweest met een Yamaha XV535 voor mijn broertje. Laat hem zoveel mogelijk zelf doen, maar ik help hem hier en daar wel mee. Ook terug te vinden in brikken en klassiekers.

Twee weken terug een Z750 aangeschaft voor het woon-werk verkeer en de langere ritten:
Rudi91 in "Kawasaki Z1000 - Z750 ~[r] plaza deel 70"
 
Twan nog gebeld, gemaild en een facebook berichtje gestuurd maar niks meer ontvangen.
Gisterenavond maar even langs gegaan. Hij heeft een burnout gehad en heeft zijn eigen al anderhalve week afgesloten van de wereld om weer bij te komen.
Hij zal me volgende week bellen en dan moeten we ff kijken wanneer we weer aan de slag kunnen.
 
Naar een veel te lange tijd van niks kunnen doen aan de Honda zijn we gister weer begonnen!! :}

Twan heeft inmiddels een tweede burnout gehad en mag nu niet meer werken. Hij moet het nu rustig aan doen maar er zit tenminste weer voortgang in de opbouw.

Gisterenavond de distributieketting vervangen en de plek waar de pakking komt te liggen zuiver gemaakt.

Foto'tje van voor 't schoon maken:
7R1LzP6.jpg


De volgende stap is de rubbers om de cilinder bussen vervangen.
iSKzsKu.jpg


Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik de oude eruit halen en de nieuwe plaatsen zonder de bussen eruit te halen?
 
Ja hoor, oude kun je gewoon los peuteren en nieuwe plaatsen. Waarschijnlijk dat je ze met een mesje moet doorsnijden om ze er uit te krijgen, die dingen willen nog wel eens vastplakken.

En goed schoonmaken, ook de rest van de stukjes pakking die ik her en de nog zie zitten ;)
 
Ja, maar die teksthad betrekking ophet blok. Mijn antwoord heeft betrekking op de cilinders waar de rubbers nog van vervangen moeten worden :)
 
De cilinders worden ook nog schoon gemaakt maar dat wou ik doen nadat ik die oude rubbers eruit heb. De cilinders en kop gaan ook nog een keer door de ontvetterbak voordat we deze er weer op zetten.
Goeie tip van het doorsnijden, ga ik vanavond proberen.
 
Toch nog heel wat kunnen doen dit weekend :). Voelt toch goed om weer aan het sleutelen te zijn.

TAOQiEP.jpg


jIOLsVp.jpg


T1aewx5.jpg


7Liar1x.jpg



Ik heb voortaan in ieder geval genoeg onderdelen om uit te kiezen :P
PcNu8VS.jpg



Nadat ie tot zover in elkaar gezet was wouden we hem ff rond laten gaan maar er gebeurde niks :(. Ff gezocht maar 't bleek dat de accu was overleden. Twan had nog een accu staan dus die er even in gezet en alles werkte nog :). De accu is helaas te breed voor mijn CB'tje dus ik ga vandaag een nieuwe bestellen en dan kan alles er deze week op gezet worden.
 
Tada:
OLFkFG1.jpg

Ff met andere luchtfiltertjes erop voor 't gemak en 't loopt weer :). Liep nog niet helemaal lekker, choke kon er niet af maar er goed nu zaten dan ook andere luchtfilters op. Het was alweer laat op de avond dus we hebben daar verder nog niet naar kunnen kijken.

We hadden nog wel ff een vraagje m.b.t de kop.
Op de linker geleider (inlaat?) zit een nieuw rubber op maar op de rechter geleider (uitlaat?) past geen rubber. We zagen die ook niet zitten bij de andere koppen dus daar hebben we er ook geen opgezet, klopt het dat dat zo hoort? Er zaten wel 8 rubbers in de pakking set.
UWQntdx.jpg
 
Laatst bewerkt:
zonder klepseal (je 'rubber") op deze klepgeleider zul je een lekkere rookwolk achter je laren denk ik, er hoort ook echt wel een klepseal op. De klepgeleider heeft zo te zien idd een andere vorm en zal in het verleden ooit vervangen zijn denk ik door een niet originele, waardoor de seal nu niet past :(
 
zonder klepseal (je 'rubber") op deze klepgeleider zul je een lekkere rookwolk achter je laren denk ik, er hoort ook echt wel een klepseal op. De klepgeleider heeft zo te zien idd een andere vorm en zal in het verleden ooit vervangen zijn denk ik door een niet originele, waardoor de seal nu niet past :(

Die lekkere rookwolk zagen we inderdaad al. Maar het vreemde is dat bij alle koppen de klepgeleiders er zo uit zien en dan ook alle 4 netjes op een rij (bij de uitlaatzijde als ik me niet vergis).
Bij cmsnl zien de klepgeleiders er ook zo uit: GUIDE,EXH.VALVE, fits CB350F FOUR GENERAL EXPORT - order at CMSNL

Heb overigens gisterenavond een bestelling geplaatst voor 4 sets sproeiers 80 - 85 - 90 - 95 bij siriusconinc. Kan tot 3 weken duren voordat die binnen zijn maar ik ga aanstaande zaterdag toch 2 weken op vakantie *O*. Kan ik er daarna meteen mee aan de slag ;)
 
ik ben met een camera de garage in gelopen omdat ik twee koppen los heb liggen, maar daar zitten allen kleppen nog gewoon in wat ik effe was vergeten ;)

In m'n wphb staat 8-of wat volgens mij betekend 8 dezelfde.
De foto vd losgehaalde inlaat klep heeft het rubber. Uitlaatklep staat er nergens gedemonteerd op.


Ik neem aan dat je met de sproeiers gaat spelen vanwege de luchtfilters? Of heb je nog meer aanpassingen?
 
Dat met die sproeiers is wel een handige zet. Maar vergeet ook niet een beetje te spelen met de gasnaaldhoogte. Bij mijn CB was de afstelling best wel kritisch. Te arm > kokende motor, te rijk > haperen bij volgas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan