Intruder topic (deeltje II)

Mag ik vragen, heb je het opnieuw verchroomd of gepoetst?
En met wat heb je het gedaan?
Ik heb namelijk een vs750 over genomen vorige maand, maar het chroom ziet er niet al te best uit.
Met gewoon poetsen komt het goed bij maar op sommige plekken kan het beter.
Tips zijn welkom!
Ik heb nu zo'n blauw flesje met chroom er op.
Je hebt deze ookvoor alu.......
Als t bloemkolen zijn dan heeft poetsen niet zo veel zin meer... of opnieuw verchromen, of ontchromen en polijsten.
 
Ontchromen moet altijd.. daarna kun je idd opnieuw verchromen, polijsten of coaten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Polijsten is ook noodzaak, de chroomlaag geeft de ondergrond 1 op 1 door, dus als de ondergrond niet mooi glad is, is dat ook zo bij je chroomwerk.
Waar chromen ze nog Zamak, Hulzie? Ben zelf een keer naar Jansen Chroom in Enschede geweest met mijn aluminium klepdeksels.
 
Coaten is troep, dat wappert er na twee jaar weer af. Blok is onderhevig aan temperatuur wisseling.
Er is peodercoat dat ook op alu en zamak kan, op de hete delen.
Moet er wel goed op gedaan worden.

Keramisch coaten kan ook nog.

Voor verchromen, zoek een pools bedrijf, of een bedrijf dat het in polen laat doen. Daar gebeurt het doorgaans nog goed.
 
Ik wil geen coating om mijn motor.
Ben alleen maar thuis in het aluminium verchromen, weet zeker dat dit gewoon 20 jaar goed blijft.

Om het idd ook mooi te krijgen zoek een paar polen, daar hebben ze niks met milieu te maken en zodoende kunnen ze goedkoop werken, net als hele auto's spuiten, daar 1200 euro, hier 6000 voor hetzelfde eindresultaat .
Maar ik heb de mazzel dat we zelf gewoon zo'n installatie hebben.
 
Dat chroom? Dat is opnieuw verchroomd, dat doe ik gewoon op mijn werk, van de winter doe ik de balhoofdplaten, dan heb ik alles weer hagelnieuw.

Mijn chroom was nog wel goed, maar ik kon het gewoon nieuw maken, sinds kort kan ik daar gebruik van maken, maar het is een pukkel werk, met zeg maar 1 deel / aantal delen, ben ik gewoon een kleine drie maand bezig 5 minuten per dag. Over drie weken heb ik de oude kappenset en Zamak kapjes weer klaar hoop ik.


3maanden??
Wooooow!!
Dus ik hoef niet te vragen of je mijn kapjes die boven op de cilinder koppen zitten even wil doen voor mij? _O-
 
Nee ik doe dat alleen voor mijn eigen.
Anders maak ik ergens misbruik van, dat doe ik niet.
Ik verchroom het gewoon beter dan een Pool doet, ik kan dat ook wel in een weekje doen, maar doe het in eigen tijd, en hoe meer microcron hoe beter, hoe langer drogen en uitharden hoe beter, ik heb de mijne keihard verchroomd.

Een bedrijf die dat tegen betaling doet, doet dat meestal gauw, gauw, en centen vangen.
 
Nee ik doe dat alleen voor mijn eigen.
Anders maak ik ergens misbruik van, dat doe ik niet.
Ik verchroom het gewoon beter dan een Pool doet, ik kan dat ook wel in een weekje doen, maar doe het in eigen tijd, en hoe meer microcron hoe beter, hoe langer drogen en uitharden hoe beter, ik heb de mijne keihard verchroomd.

Een bedrijf die dat tegen betaling doet, doet dat meestal gauw, gauw, en centen vangen.


Dat is inderdaad meestal wel het geval helaas.
Snel snel hop hop.
99 van de 100 bedrijven zijn zo.
Wel tof dat je het zelf kan!
 
Hallo allemaal, Ik ben van plan om een Intruder te kopen en heb de keuze uit 2:


- 2005 Suzuki VL1500 Intruder: (kleur zwart en heeft Rugsteun met Rekje, Zadeltassen, Valbeugel en Chroom parts) met 22.000KM op de teller en kost €5,990

- 2008 Suzuki VL1500 Intruder: (Kleur: Wit-Zilver en heeft Windscherm, Zadeltassen, Rugsteun en Valbeugels) met 26.000KM op de teller en kost €7.950.

Zien er allebei geweldig uit, maar ik zou graag eens weten van de kenners wat de grootste verschillen zijn tussen de twee. Is er met de 2008 versie veel verbeterd t.o.v. de 2005 versie en wat zijn de min punten van de beide motoren.

Ik rij elk seizoen, dus wil graag een betrouwbare motor. buiten het feit dat ik deze motor erg mooi vind, weet ik niets van deze motor qua betrouwbaarheid, sterke punten, zwakke punten.

Dus ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken.

Alvast bedankt.
grtz. Bas
 
Bas,

Ut spul is gewoon gewoon goed op chrome en dynamo na, zit het driehoekige luchtfilter aan de zijkant, dan heb je een carburatie motor, zit een ovaal achtig iets, dan is het een injectie, de laatste schijnen zuiniger te zijn.


Bij eerlijke kilometers, neem een kijkje zou ik zeggen.

2008 is over het algemeen een slecht chrome jaar voor suzuki geweest, waar het aan ligt is onbekend, kan zijn bedrijfsvoering, bezuiniging/wijziging, maar ook 1800 staat erom bekend, van 2008 het chrome gaat snel bloemkolen.
 
Laatst bewerkt:
hoi Hulzie, bedankt voor je reactie, dus doe ik er beter aan om voor die 2005 model te gaan vanwege de slechtere chroom?

En wat is er dan mis met de dynamo?
 
Zou zelf voor de 2008 gaan (is trouwens een C1500) mzl Roland ps dit is de mijne ook in wit zilver.

full
 
Een C1500 ipv VL1500? Ik ging uit van de website: deze is van de 2008 :

http://www.felix-jos.be/2005-2006/struct/content.php?cid=357&reeks=2909&cat=5&init=yes


En waarom zou ik dan voor de 2008 moeten gaan?


ps: prachtige motor heb je trouwens.


ps2: en welk model had die 2 kleinere koplampen naast die één grote koplamp

thanks

pfff sorry voor het vragenuurtje, maar hoe is deze motor met lange mensen, ik ben 1m93 en op de huidige motor (bmw R850R uit 1999) zit ik na 2 uur niet echt lekker meer op. Vooral mijn benen beginnen dan te irriteren doordat het bloed in de lies word afgekneld.
 
Laatst bewerkt:
Hier is de mijne, een vs700 uit 86.

full


De cat eye lamp is inmiddels weer vervangen voor de originele ronde lamp, dit past toch beter bij de motor vindt ik zelf.

full


full


full


Hier was het achterste knipperlicht los getrild op de afsluitdijk ;) :P
 
Ziet er goed uit Hulzie!
Ik wou nog vragen hoe duur dat nou is om 5 stuks te verchromen, maar je hebt het zelf gedaan zie ik :P
Bestaat er eigenlijk nog een of andere set (apparatuur?) om als particulier thuis je spullen zelf te kunnen verchromen?
 
Echt makkelijk is het niet, maar blokje chroom kopen, en een bakje, acculader, salpeterzuur, dan lukte het vroeger ook. Maar zonder risico is het niet geheel.
Goed slijpen mag je niet over de kop zien.
 
Bas,

zit het driehoekige luchtfilter aan de zijkant, dan heb je een carburatie motor, zit een ovaal achtig iets, dan is het een injectie, de laatste schijnen zuiniger te zijn.

Klopt het dat de injectiemotor geen (handmatig) benzinekraantje en choke heeft en carburatie wel?
Zoals Hulzie al zei zal de injectie wat zuiniger zijn.

Zijn er verder nog veel verschillen tussen de twee type motorblokken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan