Radiateur

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.029
53.950
Kampen (Overijssel)
Mijn radiateur is een keer lek geweest en is gerepareerd en houd dit al 4 jaar vol. Tot nu toe zijn er ook geen problemen geweest met de temperatuur dus dat is ook niet de insteek.

Er staat een aanbieding op eBay voor een nieuwe radiateur. Volgens deze aanbieder heeft deze een grotere koel capaciteit. Wat natuurlijk in de zomer niet onprettig zou zijn want de temperatuur stijgt dan behoorlijk.
Maar waar het me vooral om te doen is dat deze er beter uitziet dan mijn huidige. Het lijkt op blank aluminium, of hij behandeld is met iets weet ik niet.
Het is er een voor een model uit 01/02 en die van mij is uit '98. Zo op het eerste gezicht ziet het er als eenzelfde uit. Ik heb al gezocht op OEM parts en behalve de thermostaat is het qua afmetingen het zelfde. Nu vraag ik me af of de thermostaat uit de oude zou kunnen worden overgezet?

Het is een aanbieder uit China en mijn ervaring met aankopen uit China zijn tot nu toe positief.

Geen praatje zonder plaatje natuurlijk.


image_zps56a8fe74.jpg
 
Als de thermostaat met een draadbus in de oude zit dan las je die toch in de nieuwe,zo te zien is het blank alu.Anders stuur je het spul maar even naar Friesland. O-)

De waterbak ziet er netjes uit en mooi gelast!Niks mis mij lijkt mij. :+
 
Laatst bewerkt:
Als de thermostaat met een draadbus in de oude zit dan las je die toch in de nieuwe,zo te zien is het blank alu.Anders stuur je het spul maar even naar Friesland. O-)

De waterbak ziet er netjes uit en mooi gelast!Niks mis mij lijkt mij. :+
Ja, die bedoel ik, dat dingetje met die twee draden aan de bovenkant. Die dus.

Temperatuur opnemer, sensor, thermometer, warmtemeter.

Bedankt J.

Ik kom bijna wekelijks in Friesland, dan breng ik 'm wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan