Uitlaatkleppen van DR500S verbrand?

diflexio

Rookie
26 mei 2010
21
0
Ben momenteel bezig het blok van mijn DR500 op te knappen aangezien hij toch uit elkaar moest vanwege de hoeveelheid olie die hij gebruikte en de rookwolken die ik achterliet tijdens het rijden (kleppenseals worden vervangen uiteraard).

Ik heb de kleppen net geslepen en de inlaatkleppen zien er nog prima uit, maar vroeg me af of deze uitlaatkleppen voor de DR verbrand zijn en of ik ze niet beter kan vervangen? Of zou dit geen kwaad kunnen?
full
 
Je kunt ook even een streepje [of 2] met schoolkrijt op de klepzitting zetten, en dan met de zuignap erop helemaal rond zijn as draaien. Dan de zitting op de kop en klep controleren op evt wat er achter is gebleven, je snapt wel dat 't helemaal egaal moet zijn.
En wat betreft de lektest na klep/koprevisie, monteer de kleppen en draai er een bougie in en plaats dan de kop op zijn kop.
Dan neem je benzine en schud je verbrandingsruimte helemaal vol tot aan de rand en laat dit een uurtje staan , kijk dan of het peil nog hetzelfde is of als 't gezakt is sluiten de kleppen niet goed af.
Denk wel dat verse benzine iets vervliegt en anders neem je maar wat peut, ook goed.

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan