grijze onderkap overspuiten naar zwart glans

Eendenreetx

MF'er
31 aug 2012
203
5
Ik wil mijn grijze onderkap overspuiten naar de kleur van mijn cbr600rr. Ik zal de kap eerst goed moeten opschuren en wil hem erna over spuiten met zwarte hoogglans. Kan dit direct? of zal ik hem eerst met een primer in moeten spuiten?

In de kap zitten geen krassen of iets dergelijks, is plamuren dan wel nodig?

mkufso.jpg
 
Ik heb die topics door gelezen, maar ik kom er niet uit. Ik lees continu over beschadigde kappen, ook kom ik niet uit over of ik eerst een goede grondlaag moet spuiten met primer
 
Beter om de kap eerst te wassen met warm water zeep. Dan ontvetten met een goede ontvetter.

Dan schuren met p500 of 600 droog. Groene of gouden scotbrite kan ook, niet door de randjes en kantje schuren.

Stofvrij maken en weer ontvetten. Dan aflakken.

Mocht je toch kale plekjes schuren dan eerst een kunststof hechtprimer aanbrengen op de kale delen.

Tussen de hechtprimer en de aflak 20 minuten wachten.

succes
 
En als je nog nooit iets gespoten hebt hou er dan rekening mee dat best moeilijk is.
Bij mijn eerste spuitobject had ik ook veel meer lak nodig voordat ik een goed resultaat had dan dat ik nu nodig heb.

Bij een te dunne laag blijf je een sinaasappelhuidje zien maar bij een te dikke laag krijg je lopers. Zorg ook voor een beetje kamertemperatuur. Spuiten bij 5 graden in een schuurtje is lastig. Je lak wordt dan gauw te dik en vloeit niet goed. Er komt gewoon meer bij kijken dan je denkt. Maar met geduld en goede voorbereiding kun je een eind komen. En mocht het mislukken, gewoon schuren en opnieuw proberen. Succes.
 
En als je nog nooit iets gespoten hebt hou er dan rekening mee dat best moeilijk is.
Bij mijn eerste spuitobject had ik ook veel meer lak nodig voordat ik een goed resultaat had dan dat ik nu nodig heb.

Bij een te dunne laag blijf je een sinaasappelhuidje zien maar bij een te dikke laag krijg je lopers. Zorg ook voor een beetje kamertemperatuur. Spuiten bij 5 graden in een schuurtje is lastig. Je lak wordt dan gauw te dik en vloeit niet goed. Er komt gewoon meer bij kijken dan je denkt. Maar met geduld en goede voorbereiding kun je een eind komen. En mocht het mislukken, gewoon schuren en opnieuw proberen. Succes.


Ik heb wel eens de auto van mijn zusje bij 5 graden gespoten, maar dat was met thinner speciaal voor lage temperaturen.
 
Beter om de kap eerst te wassen met warm water zeep. Dan ontvetten met een goede ontvetter.
Dan schuren met p500 of 600 droog. Groene of gouden scotbrite kan ook, niet door de randjes en kantje schuren.
Stofvrij maken en weer ontvetten. Dan aflakken.
Mocht je toch kale plekjes schuren dan eerst een kunststof hechtprimer aanbrengen op de kale delen.
Tussen de hechtprimer en de aflak 20 minuten wachten.
succes

Helemaal mee eens.

TS, als je niet op het kale kunststof terecht komt, kun je volstaan met eerst ontvetten en dan schuren, in die volgorde.
Schuren doe je dan om fijne krasjes aan te brengen, waarop de nieuwe laklaag veel beter kan hechten. Zoals Malaga zegt, kun je ook een Scotch schuurpad gebruiken. Ik vind dat de voorkeur hebben, omdat je daarmee veel minder snel door de onderlaag heen gaat en ook niet zo snel hoekjes oid onbedoeld glad schuurt. Het loopt ook lang zo snel niet vol zoals fijn schuurpapier wel doet.
Daarna stofvrij maken en nogmaals ontvetten. Eerste spuitlaag heel dun aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan