start motor sv 1000

Tonnie64

MF veteraan
18 feb 2005
1.735
212
apeldoorn
Het is me nu een keer of 6 gebeurd dat ik mn sv wilde starten en niet lukte. Tijdens het starten klinkt het alsof de startmotor rond giert zonder dat het blok rond gaat. Als ik dan een 2e of 3e keer start start het blok wel gewoon.

Wat kan dit zijn
 
Als je gelukt hebt, dan is 't veertje van de startkoppeling lam. Met inkorten van 't veertje kun je er dan weer tegen. Deze grap gaat niet op als er "vlakke kantjes" aan de kogeltjes zitten, dan zul je een nieuwe startkoppeling moeten kopen.
 
Het komt wel eens voor dat de start koppeling defect raakt bij dit TL / SV blok... Het is niet zn groot probeem.... Ik zal eens kijken of ik er nog een heb liggen...

@ DerHanzl.... Veertje?
 
Laatst bewerkt:
Het komt wel eens voor dat de start koppeling defect raakt bij dit TL / SV blok... Het is niet zn groot probeem.... Ik zal eens kijken of ik er nog een heb liggen...

@ DerHanzl.... Veertje?
Op het plaatje van CSMNL lijkt de startkoppeling op deze:
full


Hier kan 't veertje van uitlubberen. Mijn vermoeden is dat dit komt door 't terugslaan van de motor bij 't starten.
Zelf nooit de startkoppeling van een SV in mn hand gehad, bovenstaande plaatje is van een Yamaha. Bij de Yamaha was 't veertje duidelijk veel te ruim, nadat ik deze had ingekort werkt alles weer perfect.
Zorg wel dat je de zaak snel maakt, iedere keer als de vrijloop "klakt" krijg je weer vlakke kantjes op de rolletjes en kun je alsnog een nieuwe kopen.
 
Nou daar waag ik me niet aan zal binnenkort eens even naar een motorzaak gaan.
't Stelt niet veel voor. Waar ben je bang voor?
Hou er rekening mee dat als je naar een motorzaak gaat dat je sowieso een nieuwe startkoppeling moet aftikken, terwijl je huidige misschien te repareren is. Daarnaast betaal je natuurlijk uurloon, 't is niet zoveel werk dus dat valt wel mee.
Als je 't zelf doet (en 't is echt geen rocket science), dan leer je nog wat ook.
 
't Stelt niet veel voor. Waar ben je bang voor?
Hou er rekening mee dat als je naar een motorzaak gaat dat je sowieso een nieuwe startkoppeling moet aftikken, terwijl je huidige misschien te repareren is. Daarnaast betaal je natuurlijk uurloon, 't is niet zoveel werk dus dat valt wel mee.
Als je 't zelf doet (en 't is echt geen rocket science), dan leer je nog wat ook.


Ik doe best wel wat dingen zelf aan de motor. Het reguliere onderhoud en dat soort dingen doe ik wel. Heel veel technische kennis heb ik zo niet en durf het dan ook niet aan om zelf te doen. Gewoon bang dat het foute gaat simpelweg gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan