R6 2006 25kw op gas

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Hai,

Ik zoek naar ervaringen van mensen met een r6 uit 2006 (of alles nieuwer dan 2006) die hem begrenst hadden op het gas op 25kw (rijden met uitdraai).

Je kan natuurlijk minder gas geven, maar hoe rijdt hij? Ik zoek echt naar mensen die zelf deze motor begrenst hebben gereden of mensen die iemand anders kennen die deze fiets bezitten.

En ja, ik weet het, het is illegaal met uitdraai rijden maar dat doe ik nu ook en heb nog nooit gezeik gehad.

Groet Joost
 
Laatst bewerkt:
Ga rijden op je motor en geef minder gas, zo gaat hij rijden, voor geen ene meter.
Dit had je zelf ook kunnen aanvoelen.

Je kunt hem beter knijpen op de in en uitlaat, dan kan ie gewoon nog wat meer toeren draaien, het gaat wat makkelijker als dat je maar een heel klein beetje gas kunt geven.
En misschien gaat ie in de lage toerentallen zelf wat soepeler lopen.


Sorry voor mijn vorige reacties, maar ik word gewoon niet goed van de tegenwoordig heersende, verwende mentaliteit.
Zoek gewoon een lichte motor om op te leren rijden, en koop daarna wat je mooi vind.
Een off roadje is bijv een type motor waar je mooi op kunt leren rijden, en vaak benden de 35kW.

helemaal mee eens maar dan hoord die niet bij de andere poser boys op een r6 :')
niet iedereen kent het gezegte op een ouwe fiets moet je het leren .de nieuwe generatie he :N




:+
 
Laatst bewerkt:
Haha Grapjas, zit zo goed als in dezelfde generatie als ik, gaat ie dat zeggen. :+

Maar goed, kan een slotje op. Er worden toch alleen maar dingen gezegd waar niemand wat aan heeft.

helemaal mee eens maar dan hoord die niet bij de andere poser boys op een r6 :')
niet iedereen kent het gezegte op een ouwe fiets moet je het leren .de nieuwe generatie he :N




:+
 
Haha Grapjas, zit zo goed als in dezelfde generatie als ik, gaat ie dat zeggen. :+

Maar goed, kan een slotje op. Er worden toch alleen maar dingen gezegd waar niemand wat aan heeft.

Gewoon vlammen met dat ding. :]
Op mn 18e ook heel wat commentaar gehad door te starten met een R1
En gek genoeg komt dat commentaar ook bijna altijd van mensen die zelf nogal brakke fietsen rijden en elkaar maar een beetje napraten. Want je hebt natuurlijk lang niet zoveel ervaring als hen :Z

Gas op dat hok!
 
Gewoon vlammen met dat ding. :]
Op mn 18e ook heel wat commentaar gehad door te starten met een R1
En gek genoeg komt dat commentaar ook bijna altijd van mensen die zelf nogal brakke fietsen rijden en elkaar maar een beetje napraten. Want je hebt natuurlijk lang niet zoveel ervaring als hen :Z

Gas op dat hok!

En op welke motor moet je meer werken denk je? De brakke fiets, of een R1?
 
Gewoon vlammen met dat ding. :]
Op mn 18e ook heel wat commentaar gehad door te starten met een R1
En gek genoeg komt dat commentaar ook bijna altijd van mensen die zelf nogal brakke fietsen rijden en elkaar maar een beetje napraten. Want je hebt natuurlijk lang niet zoveel ervaring als hen :Z

Gas op dat hok!

Dat is het probleem, je kunt niet vlammen met zo'n 25kw motorfiets omdat dat voor geen meter rijdt.

Zeker een R1 man.

Kun je wel stoer zijn door op je 18 een dikke supersport te hebben maar wedden dat een vol vermogen honda cb500s met echte 25kw papieren sneller is dan een r6 of r1 25kw?

Dus nogmaals advies, gebruik een motorfiets die je wel op vol vermogen kunt zetten maar met goede 25kw papieren.

Meer rijplezier en geen gezaag met papieren.
 
Laatst bewerkt:
Dus nogmaals advies, gebruik een motorfiets die je wel op vol vermogen kunt zetten maar met goede 25kw papieren.

Meer rijplezier en geen gezaag met papieren.

Ja das slim |( |(

En dan een ongeval krijgen en met een technisch onderzoekje van de politie eraan vast... Ben je niet verzekerd, moet je eens kijken hoeveel er dan gezaagd wordt. Kun je ook alvast je spaarvarken doorzagen trouwens.
 
Ziet dat er niet heel maf uit? Een LPG tank achterop een R6? Ik zou hem gewoon op benzine laten laten en gewoon op vol vermogen dan heb je na een ongeval de rest van je leven geen problemen met geld, elke cent die je ooit zal hebben gaat dan rechtstreeks naar je verzekeraar. Het zal de verzekeraar dan ook geen worst uitmaken dat er iemand een leuk printje heeft gemaakt waaruit zou moeten blijken dat er maar 25 kw uit een r6je zou moeten komen. Ik bedoel, die kan ik ook wel maken om bij een puch maxi met 50 cc te steken.

db
 
Laatst bewerkt:
Ja das slim |( |(

En dan een ongeval krijgen en met een technisch onderzoekje van de politie eraan vast... Ben je niet verzekerd, moet je eens kijken hoeveel er dan gezaagd wordt. Kun je ook alvast je spaarvarken doorzagen trouwens.

Technisch onderzoek?

Die kans is vele minder dan gaan rond rijden met een 25kw uitdraai waar je zeker en vast problemen gaat mee krijgen bij een ongeval of zelfs bij een simpele controle van papieren.

Dan ben je ook niet verzekerd want je hebt geen geldig rijbewijs...

Want het wil niet zeggen als jij een voertuig op jouw naam verzekerd dat je er ook daadwerkelijk mee gaat rijden.

Zo staan nog alle voertuigen van mij nog bij men ouders verzekerd.

Ik heb ook een ongeval gehad met mijn honda cb500s, toch geen technisch onderzoek gehad hoor :W

Ale ja de persoon in kwestie wil perse een 25kw motorfiets, dan is motor zoeken met tenminste geldige papieren toch het beter alternatief.

Vol vermogen of 25kw moet de persoon dan maar zelf weten.

Er zijn nog mogelijkheden (die wat geld kosten):

25kW motoren wetgeving en keuren | MotorFeeds.nl

Lijstje met bekende 25kw typegoedkeuringen:

Lijst met 35kW / A2 motoren - Startersmotor.nl
 
Laatst bewerkt:
En op welke motor moet je meer werken denk je? De brakke fiets, of een R1?

Vanzelfsprekend de brakke fiets, maar dat is niet wat TS zoekt.
En ik begrijp je punt dat werken heerlijk kan zijn alleen is er geen 1 motor die alles heeft.
Voor het werken heb ik dan ook een andere motor die je na 10min. rammen al bijna niet meer aangekickt krijgt van vermoeiing.
Dat zijn dingen die je niet moet verwachten van een R
 
Dat is het probleem, je kunt niet vlammen met zo'n 25kw motorfiets omdat dat voor geen meter rijdt.

Zeker een R1 man.

Kun je wel stoer zijn door op je 18 een dikke supersport te hebben maar wedden dat een vol vermogen honda cb500s met echte 25kw papieren sneller is dan een r6 of r1 25kw?

Dus nogmaals advies, gebruik een motorfiets die je wel op vol vermogen kunt zetten maar met goede 25kw papieren.

Meer rijplezier en geen gezaag met papieren.


Heeft niks met stoer doen te maken. Is gewoon de motor kopen waar je voor gespaard hebt of al jaren gek van bent.
Dat er vervolgens mensen gaan roepen dat het stoer moet zijn en je aan alle kanten voorbij gereden wordt, so be it.
 
Ja das slim |( |(

En dan een ongeval krijgen en met een technisch onderzoekje van de politie eraan vast... Ben je niet verzekerd, moet je eens kijken hoeveel er dan gezaagd wordt. Kun je ook alvast je spaarvarken doorzagen trouwens.

Ach, dat technisch onderzoek heeft Benjamin allemaal zelf gedaan, kan die heel goed gezien zijn GSX *O*
 
Ik heb een r6 uit 2006 gehad welke op het gas was begrensd..

- rijdt net zoals een 'normale'
- Je hebt een hele korte slag in je gashendel
- Je houdt hetzelfde geluid als een 'normale'

Mijn ervaringen hiermee waren alleen maar positief, alleen je gaat iets minder hard vooruit ;)

Topsnelheid , zo rond de 185/190 km-h... Alleen de acceleratie :N , maar goed.. dat weet je vooraf :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan