Kymco Xciting 400i

Dit is mijn persoonlijke mening: laat gewoon de standaard-uitlaat
zitten. De motorscooter is per defenitie niet mooi. Je kunt dus van
alles proberen... hij wordt alleen maar lelijker voor meer geld.

Dat wil niet zeggen dat ik de Xciting 400 niet zal kopen. Mooi vind ik
hem niet. De achterlichten zijn erg lelijk (el-cheapo looks) ik heb ook
mijn twijvels over de voorkant: geen mooi design. Gewoon standaard
laten is dan ook mijn gedachte. Geen tierlantijntjes. Heeft geen zin.

a


A
 
Wat betreft die uitlaat, moet ik door een lange smalle poort, en brommert moet ik dan in schuur ook nog omdraaien
ik had met de DownTown ook al eens het schiltje van de uitlaat licht beschadigd, die after-market gevallen zijn dan toch vaak even smaller en korter, voor mij dus een uitkomst.
Wat ik wel minder vindt is de herrie die er uit die dingen komt, de standaard uitlaat klinkt voor mij mooi zat, in feiten ben je alleen maar andere tot last en die brommer rijd er ook nog eens geen meter beter/harder door.

zal zo nog even een fotootje opzoeken van de poort dan kun je een indruk krijgen.
Zie hier de breedte van Mijn Poort
Kom ik dus eens een mooie bescheiden pijp tegen dan is de kans reëel dat ik toch zoiets aanschaf van wegen mijn draai cirkel in schuur en poort die maar +/-90 breed is.
Ik heb er zelfs al over na gedacht om een soort koker van karton te maken die ik bij het naar binnen rijden om het plastic uiteinde van mijn uitlaat schuif... de standaard pijp is nou eenmaal een dikke puist in die krappe poort dus ik mot toch wat

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij pilotstore 020 geweest en geïnformeerd naar de prijs en leverdatum.
Zoals ScooterExpress al heeft bericht is de prijs iets minder dan 6300€ (incl rijklaar&kenteken kosten) voor de ABS uitvoering en de levering is nu 23-12-2013 ingepland.

Btw de DT300 ABS voor iets minder dan 4800€ (incl rijklaar&kenteken kosten).

Wij hebben er dinsdag mee gereden en waren zeer positief. Het motorblok van deze Xciting is echt een groot verschil met de oude motoren. Loopt veel mooier en is zeer krachtig. Naar Nederland zal alleen de versie met ABS komen. Volgens Kymco Nederland levering ergens in september en de prijs zal tussen de 6.300 en 6.500 komen te liggen.
 
Laatst bewerkt:
Oh mooi dan hou ik nog een paar hondertjes in mijn zak *O*
Ik ben al aan het kijken naar andere banden maar dat ligt wat lastig, ik wil graag
de zelfde banden als ik had en dat waren Metzeler Feel Free Wintec.
Helaas is die in 150/70-14" niet te krijgen, de voorband 120/70-15" is er wel in Wintec
Het lijkt mij wel handig dat als die doos aankomt er direct andere bandjes om kunnen, maar
zover is het nog niet.
Ik zit al weken te staren naar alle andere banden maar ben er gewoon nog niet uit.
Ben zoiezo al wat dingen aan het vergaren, ik heb mooie Kymco wiel-rims uit Italië laten komen, er liggen reeds 2 nieuwe iridium vonkjes klaar, en ik heb van de week regelrecht vanuit Taiwan een setje 15 Gram Dr. Pulley's besteld voor 4 tientjes met opsturen erbij.

Hoog scherm moet ik ook nog hebben van de winter maar daar kom ik ook maar niet uit,
want zowel bij het Givi als het Ermax scherm staat expliciet vermeld dat je de zwarte
langwerpige plastic verstevigingen niet meer terug mag plaatsen, en die vindt ik juist zo mooi!

Nou ja genoeg luxe problemen, haha even aankijken dus maar.

Cheers WE Jan

4ukj.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oh mooi dan hou ik nog een paar hondertjes in mijn zak *O*
...
Ben zoiezo al wat dingen aan het vergaren, ik heb mooie Kymco wiel-rims uit Italië laten komen, er liggen reeds 2 nieuwe iridium vonkjes klaar, en ik heb van de week regelrecht vanuit Taiwan een setje 15 Gram Dr. Pulley's besteld voor 4 tientjes met opsturen erbij
Zo te lezen heb je die al bijna uitgegeven
Hoog scherm moet ik ook nog hebben van de winter maar daar kom ik ook maar niet uit,
want zowel bij het Givi als het Ermax scherm staat expliciet vermeld dat je de zwarte
langwerpige plastic verstevigingen niet meer terug mag plaatsen, en die vindt ik juist zo mooi!

Mss de optioneel Kymco scherm, mogelijk dat het demo model hiermee is uitgerust.

full
 
Laatst bewerkt:
Je kunt niet vroeg genoeg beginnen met verzamelen haha
Over die windschermen gesproken Ermax Note: "Do not replace original plastic covers"
Dat staat dus in die pdf van Ermax
Het frappante is dat die Taiwanese dat negeren, ik heb al diverse topics waargenomen waar
ze aan het experimenteren zijn en die plastic covers er wel op hebben zitten.
Ik hou dat een beetje in de gaten want zo'n Ermax scherm ziet er voor de rest wel chique uit
en hij (lijkt?) ook wat dikker als die andere windschermen.

Euro Xciting 400i prijs lijst:

Spanje
Xciting 400i .........: €5.399
Xciting 400i ABS ..: €?

Italie
Xciting 400i .........: €5.450,00
Xciting 400i ABS ..: €5.950,00

Frankrijk/Belgie
Xciting 400i .........: €5799
Xciting 400i ABS ..: €?

Nederland
Xciting 400i ..........: €6249
Xciting 400i ABS ....: €6669

Duitsland (nog) niet leverbaar
(K-XCT 300i wel leverbaar)

------------------------------------
 
Laatst bewerkt:
Vreemd..., op de NL site staat idd adviesprijs 6299€ ex voor de non-ABS. Ik kreeg te horen 54xx€ voor de non-ABS excl. kosten rijklaar&kenteken en 59xx€ voor de ABS excl. kosten rijklaar&kenteken.

Morgen weten we meer van A3Klus na het proefrijden.
 
Wat betreft die uitlaat, moet ik door een lange smalle poort, en brommert moet ik dan in schuur ook nog omdraaien
ik had met de DownTown ook al eens het schiltje van de uitlaat licht beschadigd, die after-market gevallen zijn dan toch vaak even smaller en korter, voor mij dus een uitkomst.
Wat ik wel minder vindt is de herrie die er uit die dingen komt, de standaard uitlaat klinkt voor mij mooi zat, in feiten ben je alleen maar andere tot last en die brommer rijd er ook nog eens geen meter beter/harder door.

zal zo nog even een fotootje opzoeken van de poort dan kun je een indruk krijgen.
Zie hier de breedte van Mijn Poort
Kom ik dus eens een mooie bescheiden pijp tegen dan is de kans reëel dat ik toch zoiets aanschaf van wegen mijn draai cirkel in schuur en poort die maar +/-90 breed is.
Ik heb er zelfs al over na gedacht om een soort koker van karton te maken die ik bij het naar binnen rijden om het plastic uiteinde van mijn uitlaat schuif... de standaard pijp is nou eenmaal een dikke puist in die krappe poort dus ik mot toch wat

Prettig weekend gewenst

Hallo WebEngine,

Natuurlijk, jouw situatie begrijp ik wel. Het is best wel fraai jouw
roestvast-stalen uitlaat, zeker vergeleken met mijn roestige pijp onder
de Downtown Tupperware.

Je begrijpt het hopelijk. Ik gebruik mijn motorscooter puur als vervoersmiddel en
het uiterlijk kan me weinig bommen. Rijden! :]

Ik was 'm ook nauwelijks, de Downtown. Circa 2 a 3 x per jaar misschien.

Nog over de Xciting 400... in de kleur geel.... sjjjesus wat een lelijke kleur. :X maar
het maakt 'm wel opvallender in het verkeer, dus het is zeker veiliger.

_O-

Groeten,
1op28
 
Zo te lezen heb je die al bijna uitgegevenMss de optioneel Kymco scherm, mogelijk dat het demo model hiermee is uitgerust.

[afbeelding]

Hallo Chopper Cooper,

Bedankt voor de foto op het forum. Het scherm is inderdaad mooi, ook in deze
kleur (silvergrijs?, grijs? zwart?) is het een stuk fraaier.

Ik weet nu wel beter waarom ik de voorkant niet mooi vind. Die led-lampjes onder
de koplampen... goedkope uitstraling.... net een gebid waarbij een paar tanden missen.

:Y haha

Toch ga ik 'm waarschijnlijk wel kopen volgend jaar. Het uiterlijk kan me niet afschrikken,
net als een PLORK. (prettig lijf ontzettende rot kop) _O-
 
Oh mooi dan hou ik nog een paar hondertjes in mijn zak *O*
Ik ben al aan het kijken naar andere banden maar dat ligt wat lastig, ik wil graag
de zelfde banden als ik had en dat waren Metzeler Feel Free Wintec.
Helaas is die in 150/70-14" niet te krijgen, de voorband 120/70-15" is er wel in Wintec
Het lijkt mij wel handig dat als die doos aankomt er direct andere bandjes om kunnen, maar
zover is het nog niet.
Ik zit al weken te staren naar alle andere banden maar ben er gewoon nog niet uit.
Ben zoiezo al wat dingen aan het vergaren, ik heb mooie Kymco wiel-rims uit Italië laten komen, er liggen reeds 2 nieuwe iridium vonkjes klaar, en ik heb van de week regelrecht vanuit Taiwan een setje 15 Gram Dr. Pulley's besteld voor 4 tientjes met opsturen erbij.

Hoog scherm moet ik ook nog hebben van de winter maar daar kom ik ook maar niet uit,
want zowel bij het Givi als het Ermax scherm staat expliciet vermeld dat je de zwarte
langwerpige plastic verstevigingen niet meer terug mag plaatsen, en die vindt ik juist zo mooi!

Nou ja genoeg luxe problemen, haha even aankijken dus maar.

Cheers WE Jan

[afbeelding]


De Heidenau is wel in deze maat leverbaar. Bevalt goed.

Motorfreaks
 
Moeten ze wel leverbaar zijn in de maat, die je nodig heb. Ik kwam alleen bij het merk; IRC uit. Voor een XCITY. MT; 120/70/16 en 140/70/15. Zelfs de nieuwste winterbanden van Michelin heeft zelfs die maat niet.
 
De Heidenau is wel in deze maat leverbaar. Bevalt goed.

Motorfreaks
Sorry zo'n band zal ik nooit op gaan rijden, dat is een echte sneeuwschep, de Feel Free Wintec
daar in tegen niet, die is iets subtieler van profiel en heeft een andere compound.

@1op28
Tja zoveel mensen zoveel wensen...uhm ik bedoel kleurtjes :)
De ledjes ben ik met je eens, die zijn kinderachtig en volgens mij niet eens
echt power vol , maar daar heb ik evt. wel een trucje voor zodat je direct wordt
afgeleid en niet eens meer naar die ledjes kijkt.
Betreffende je roestige uitlaat,
Ik heb nog nieuw in doos met alle zakjes nog dicht een Lv GT. liggen, ik heb zelfs de
pijp gepolijst dus dat ziet er ook leuk uit.
Vraagprijs: 225 ex opsturen.


Prettig weekend gewenst

p.s
maar de teleurstelling dat ik geen Feel Free Wintec voor achter kan krijgen zal zich
uiteindelijk wel oplossen, dan maar geen winterbanden... o.a. Bridgestone of
Dunlop ScootSmart hebben ook leuke recensies... ik was het alleen even niet gewend dat een 150/70-14" niet ruim aanwezig is op de markt.
Daarnaast overweeg ik nog of het misschien deze ronde niet handig is om 'H' banden te kopen, H = t/m 210km/pu
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja dat klopt. Is inderdaad ook grof geprofileerd, maar ik rij altijd zo lang mogelijk door. Denk ook wel dat die IRC eerder versleten is ivm de vorm. Heb dus geen keus in merken. Ben al blij, dat ze er überhaupt zijn, in mijn maat.
 
Zo, de proefrit is gemaakt. Mijn vrouw en ik vonden het een heel fijn rijdende scooter. Het was een zwarte zonder ABS. Prijs is 6249 Euro. Volgens de dealer zou dit de enige kleur zijn. De ABS uitvoering die in december komt zou alleen in het mat zwart verkrijgbaar zijn.
Wij hebben onze wenkbrauwen gefronst en verteld dat er toch echt meerdere kleuren moeten zijn.
Dealer gaat aankomende week bellen met de importeur om te achterhalen welke kleuren er gaan komen.
Wij zijn erg gecharmeerd van de gele of de bruine uitvoering. Wordt vervolgd.

Gr. A3 Klus
 
Ja? rijd het een beetje? Hoop dat jullie een keus kunnen maken. Blijft toch wel een smak geld hoor. Probeer toch rationeel te denken, zou ik zeggen. Voor dat geld rij je lekker droog in een bv; Kia Picanto, Citroen c1 etc etc. Of een klasse goedkoper rijden, zoals Yamaha XCITY Hou je toch hoop geld in de zak. In deze sombere tijden. Maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk.
 
Wij zijn erg gecharmeerd van de gele of de bruine uitvoering. Wordt vervolgd.Gr. A3 Klus


Ik heb in september (eigenlijk al eerder) een gele abs besteld en die komt er aan, als je dat ook wil kun je eens een vissie uitgooien bij je dealer, hier onder een citaat uit mijn brief wisseling:

[quote Kymco.nl]Jan,

Goed nieuws, Kymco heeft besloten om de gele kleur YR178PA BRIGHT YELLOW toch op te nemen in het export programma.

Ik heb er 1 voor je besteld.
[/quote]

Met vriendelijke groet,

Jan

p.s.
mooi dat hij beviel, das voor mij ook weer een opsteker,
kostprijs vindt ik ook wel ok.

Edit:
A3 hierbij nog een close-up van de bruine.
9v75.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja? rijd het een beetje? Hoop dat jullie een keus kunnen maken. Blijft toch wel een smak geld hoor. Probeer toch rationeel te denken, zou ik zeggen. Voor dat geld rij je lekker droog in een bv; Kia Picanto, Citroen c1 etc etc. Of een klasse goedkoper rijden, zoals Yamaha XCITY Hou je toch hoop geld in de zak. In deze sombere tijden. Maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk.

Klopt Bluethunder. Het is allemaal veel geld maar als je het afzet tegen een T-Max valt het mee. Motorscooters die 10.000 of meer kosten vallen sowieso voor ons af.
Een X-City is geen optie, net als zijn broertje X-Max. De Aprilia Scarabeo beviel prima maar had maar 300 cc en nu rijdt ze een Gilera Nexus 500.
Deze is eigenlijk net iets te zwaar en dan is de Kymco de gulden middenweg.

Gr.A3 Klus

p.s. Jan, bedankt voor de informatie. Ga er zeker mee aan de slag.
 
Ja ok Adrie Bouwer. Ik snap je verhaal goed. Jullie hebben veel ervaring met de scooters. Nogmaals, sterkte met de keuze, en als jullie em hebben, alvast veel rijplezier, en; Geduld is een schone zaak, zeggen ze. Laters.
 
Klopt Bluethunder. Het is allemaal veel geld maar als je het afzet tegen een T-Max valt het mee. Motorscooters die 10.000 of meer kosten vallen sowieso voor ons af.
Een X-City is geen optie, net als zijn broertje X-Max. De Aprilia Scarabeo beviel prima maar had maar 300 cc en nu rijdt ze een Gilera Nexus 500.
Deze is eigenlijk net iets te zwaar en dan is de Kymco de gulden middenweg.

Gr.A3 Klus

p.s. Jan, bedankt voor de informatie. Ga er zeker mee aan de slag.

Grappig, volgens mij hebben wij ongeveer tegelijkertijd een scooter aangeschaft. Jullie kozen voor de Nexus, ik ben voor de BV350 gegaan. Overal een goede scooter geweest? Toch de handelbaarheid van de 300cc voor je vrouw prettiger?

Gr. Mish
 
De zwarte uitvoering, had ik nog niet gezien...

full


Helaas is de bruine uitvoering (nu nog) voor de Taiwanese markt

full

full

full


De bruine uitvoering, dit keer in de volle zonlicht. (modje met de spiegels op het voorscherm)
full
 
p.s
maar de teleurstelling dat ik geen Feel Free Wintec voor achter kan krijgen zal zich
uiteindelijk wel oplossen, dan maar geen winterbanden... o.a. Bridgestone of
Dunlop ScootSmart hebben ook leuke recensies... ik was het alleen even niet gewend dat een 150/70-14" niet ruim aanwezig is op de markt.
Daarnaast overweeg ik nog of het misschien deze ronde niet handig is om 'H' banden te kopen, H = t/m 210km/pu

Op de Spaanse XCiting forum is een tijd geleden een bandeninventarisatie gedaan voor de XCiting500, zelfde bandenmaten als de Xciting400. Zie hier.

Handig dat ook het type Radiaal en Diagonaal opgenomen is.
 
Dat is een hele mooie en idd. complete lijst, de mooie foto's van profielen spreken ook voor zich.
Veel van die banden uit de lijst heb ik de laatste weken op de www dan ook voorbij zien komen.
Trouwens misschien vinden anderen die standaard Maxxis banden wel goed, de DT rijders die ik heb gehoord hebben ze wel gewoon op gereden, maar ik heb het verschil al eens geproefd dus liever a.s.a.p. iets anders (overigens zijn sommige type Maxxis banden nog aardig aan de prijs)
We hebben trouwens allebei waargenomen dat de Kawa J300 ook op Maxxis staat.
We zullendan ook later nog wel eesn lezen of de groene Kawasaki rakkers het wat vinden.

Met vriendelijke groet,

WE Jan
 
Laatst bewerkt:
@ Jan

Vandaag contact gehad met de dealer en die heeft contact gehad met de importeur. Deze vertelde dat er een zwarte danwel een mat zwarte uitvoering komt. In Nederland en de omringende landen komt er zeker geen Gele uitvoering.
Wie kan ik nu geloven en ben ik benieuwd of jij inderdaad straks een gele in ontvangst neemt.

Gr. A3klus.
 
Haha leuk ik snap het ook wel we kennen elkaar niet, het is dus erg moeilijk inschatten voor jou
in hoeverre wat ik zeg waar is.
Daarnaast heeft niemand behalve ik het er over dat hij een gele gaat krijgen.

Ik heb mogelijk een streepje voor als ik jou zo aanhoor, sorry maar ik kan/wil publiekelijk
niet te veel details prijsgeven waarom ik dan wel en klaarblijkelijk volgens jou een ander niet.

Ik geloof jou trouwens best wel dat mogelijk alleen dan de "mat zwarte" gaan komen,
alleen strookt dit dus niet met de correspondentie die ik heb gevoerd, en over mij en mijn a.s. Kymco gaat!
zoals ik opmerkte kan/wil ik uit respect/privacy publiekelijk mijn bron even niet vermelden.
Ik kan dan ook alleen nu nog maar zeggen:
Wacht even een paar weekjes en de plaatjes verschijnen vanzelf in dit topic,
en kun je eventueel alsnog iemand met mijn foto's om hun oren slaan, alleen afgaande
op jou verhaal kan ik je nu in eens niet met zekerheid beloven dat zo'n gele voor iedereen beschikbaar zal zijn!!

Mvg We Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan