FZR600R ineens op vermoedelijk 1 cilinder..

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Hallow, nou ik heb dus een FZR600R uit 95 met nu 91.000km op de teller. Vorig jaar gekocht met 81.000km en nooit wat aan het handje. Recentelijk kleppen gesteld, carbs gesynchroniseerd, noem het maar op. De hele mikmak. Altijd als een zonnetje gelopen.

Dus ik rijd net naar huis, ineens haperen/inhouden en als ik gas gaf, dikke klappen uit de uitlaat. Maar ik was bijna thuis, dus ik besloot door te rijden. Het laatste stuk liep 'ie nog maar op 1 cilinder, werkelijk alsof ik op een KTM 125cc 1 cilinder reed, vond het wel komisch. Slaat af als je het gas loslaat, maar loopt eigenlijk nog verbazingwekkend goed op 1 cilinder :+ Trekt gewoon goed door, welliswaar als een schakelbrommer, maar toch!

Maar goed, wat kan het zijn? Filmpie!

En ja, er zit benzine in...
 
Hij loopt weer als een zonnetje mensen. Toen ik hem liet lopen kwam ik erachter dat cilinder 4 niet meedeed, omdat de uitlaatbocht van deze koud bleef, terwijl de rest heet werd. Toen de vonk getest van cilinder 4 en deze vonkte. Moest dus wel iets met de lucht/benzine zijn.

Toen ik de airbox er voor de zoveelste keer aftrok, trok ik zo de carbs mee uit de cilinders. Dafuq... carbs zaten gewoon los in het blok, niet eens de klemmen aangedraaid. Ik heb dus 2000km terug kleppen laten stellen + carbs laten synchroniseren bij mijn "thuismonteur". Lijkt wel alsof 'ie haast had..

Anyway, hij loop weer mooi, maar ik kan geen verklaring vinden waarom de zekering er 2x uitklapte toen ik hem wou starten, maar dat doet 'ie nu niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan