CBR en cbf motorblok

23 nov 2013
25
0
Apeldoorn
Hallo mensen,

Wie van jullie kan mij vertellen of de motorblokken van een CBR en een cbf gelijk zijn?
Dit omdat ik zelf op mijn CBF motorblok krasschade heb. Termostaatkapje en koppeling deksel e.d. Nu kwam ik toevallig iemand tegen met een kapotte CBR... Nu hoop ik dat zijn kappen/deksels op mijn cbf passen.


Ik hoor het graag
 
En hebben wij het hier over een CBR 1000 een CBR 600, en welk type F, RR?
Misschien iets duidelijker je vraag stellen dan heb je meer kans op een goed antwoord.

AadmanZ was me voor
 
Laatst bewerkt:
:+

1998
F3_Right_Profile_Big.png

2000
2000-Honda-CBR600F4a.jpg
 
Haha gewoon proberen.. Er is een man in Emmeloord die heeft dus een cbr 600 in onderdelen.. Ik wil eigenlijk niet zomaar even mijn deksels demonteren om het zomaar ter plekken te proberen. Daarom wou ik vooraf wel eerst wat informatie inwinnen.

Maar gelukkig krijg ik van verschillende kanten al wel te horen dat ze waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.
 
"What you have here is the US version of Europe's best selling motorcycle, the Honda Hornet. New to the US, this model will be known as the 599 here. Beginning life as last years latest incarnation of the Hornet, the 599 is powered by an older CBR600F3 based engine. This 599cc liquid-cooled, DOHC, 16-valve engine is fed by four 34mm (2mm smaller) CV flat-slide carburetors. In addition to the smaller bores, Honda has slightly narrowed the intake ports, lengthened the header pipes, provided for two ignition maps (one per two cylinders) and tweaked cam timing to provide for a stronger low and mid-range power delivery. Maximum horsepower is now 95 at 12,000 RPM, maximum torque is 46 lbs."

Ik zou niet weten waarom ze een koppelingsdeksel en thermostaathuis aan zouden passen van een wel bewezen blok.

Waarschijnlijk passen de onderdelen van alle CBR600's tussen 1991 en 1999 (de F2/PC25 en F3/PC31). Aangezien de F3 een doorontwikkeling is van de F3 (met slechts minimale aanpassingen).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan