Advies gevraagd kettingslot Pro-Tect

Yep, gisteren nog een stuk of drie van die dingen opengeslepen..... ;)

Maar alle gekheid op een stokje: nee, geen ervaring mee. Probleem bij al die kettingen is dat je er pas achterkomt dat het niet goed was als je motor foetsie blijkt. Soms zie je filmpjes op het internet en dan blijkt vaak zelfs de duurste ketting/slot vrij snel te kraken.
Abus vind ik altijd best goed en degelijk afgewerkt, maar is ook niet onkraakbaar.

Gaat het je er om aan te kunnen tonen dat er een ART4 slot/ketting op zat, dan is dat Protect wel iets en nog goedkoper ook. Wil je iets meer zekerheid dan zou ik zelf de Abus kiezen. Kryptonite heeft ook een slot-ketting combinatie en is m.i. ook best goed.
 
Laatst bewerkt:
Yep, gisteren nog een stuk of drie van die dingen opengeslepen..... ;)

Maar alle gekheid op een stokje: nee, geen ervaring mee. Probleem bij al die kettingen is dat je er pas achterkomt dat het niet goed was als je motor foetsie blijkt. Soms zie je filmpjes op het internet en dan blijkt vaak zelfs de duurste ketting/slot vrij snel te kraken.
Abus vind ik altijd best goed en degelijk afgewerkt, maar is ook niet onkraakbaar.

Gaat het je er om aan te kunnen tonen dat er een ART4 slot/ketting op zat, dan is dat Protect wel iets en nog goedkoper ook. Wil je iets meer zekerheid dan zou ik zelf de Abus kiezen. Kryptonite heeft ook een slot-ketting combinatie en is m.i. ook best goed.

Ik wou je niet meteen in de criminele sector plaatsen ;)

Ik heb de ketting niet nodig voor de verzekering. Mijn slot is mijn verzekering.
Ik heb al jaren een zware Abus maar het nadeel is dat je heel dicht bij een lantaarnpaal oid moet staan om die vast te kunnen zetten. Dus zo'n lusketting lijkt me handiger. De kwaliteit van Abus is me inmiddels wel bekend maar het prijsverschil met die Pro-Tect is wel erg groot. Bovendien heb ik er 2 nodig. Dan telt het prijsvoordeel dubbel.

Dus wie kan er iets over zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een slot van protect. 120 cm art 5. Was geloof ik 70 euro. Is een heel degelijk slot. Maar ik denk als ze het op jouw motor hebben voorzien dat ze hem hoe dan ook wel meenemen. Of dr nou een slot van een tientje aan hangt of 1 van 150.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Joost voor je reactie, maar zo'n zware jongen heb ik al. Het gaat me juist om die lus-sloten. En de tweede is voor de e-bike. Dan speelt het gewicht ook een rol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan