Suzuki slingshot 500 electrisch probleem

Cyrielhermans

Rookie
24 jul 2013
21
0
Hallo !

Ik heb nu enige tijd een suzuki 500 gs, deze motor liep eerst helemaal niet en heb hem eindelijk aan de praat. Probleem is dat de rechter cilinder niet mee doet! Cabarateurs zijn helemaal schoongemaakt. Nu bleek dat hij geen stroom krijgt op de rechter bougie. Bougie omwisselen hielp niet, bobines wisselen hielp niet, andere cdi hielp niet. Toen een nieuwe kabel van de cdi naar de rechter bobine gelegd... En het werkte... Even😪. Elke keer als ik op een nieuwe dag de motor start loopt hij op 2 cilinders, en hij loopt heerlijk! Maar naar ongeveer 5 minuten rijden en stoppen bij stoplicht gaat hij opeens hoog stationair lopen, daarna valt hij terug en valt hij bijna uit, dan loopt hij weer op 1 cilinder en is alle power weg! Weet iemand wat dit ziu kunnen zijn??

Vast bedankt voor elk antwoord,

Groetjes Cyriel
 
Hallo Harrold,

Ik heb inderdaad de rechter bobine links gezet maar toen vonkte links gewoon en andersom vonkte rechts niet. Dus lag niet aan de bobine. Ik heb andere cdi geprobeerd. Daarna een omleiding gemaakt met een kabel van de cdi naar de rechter bobine, om te kijken of er een kabelbreuk was. Toen leek het opgelost hij liep op 2 cilinders. Maar als ik 5 min heb gereden valt de rechter weer weg! Zou t de pickup sensor kunnen zijn?

Groetjes
 
Lastig.
Iets doet het en later werkt het niet meer.
Dan denk ik in dit geval eerder dat een bobine warm wordt en daardoor dienst weigerd.
Maar dat kan dan niet omdat je een en ander hebt gewisseld.
Weet je zeker dat je toen de juiste diagnose had.
Ik heb overigens geen Suzuki sleutel ervaring, maar dat mag de pret niet drukken.
 
Ik heb de bobines maar ff gewisseld om te zien of devrechter niet kapot was, ik heb er niet mee gereden. Ik verdenk nu de sensor van de pickup, omdat deze zover ik weet bepaald of de pickup stroom doorgeeft en soms door hitte dienst kan weigeren. Dat electrische van een motor heb ik al weinig verstand van😿
 
Pick up sensor. Klinkt als elektronische ontsteking.
Ik neem aan dat die voor de timing is van je ontsteking.
Mijn ervaring met een sensor is. Die doet het wel, of niet.
Met andere woorden, die zou het probleem niet moeten veroorzaken.
Er zijn vast gs experts hier. Wat denken jullie ervan?
 
Ja dan heb ik iets te doen😸. Ik merk nu dat hij in het begin alweer maar op 1 cilinder loopt, zou het iets met vocht te maken hebben? Hij staat buiten. En welke delen zijn er extra gevoelig voor vocht in combinatie met het niet werken van de rechter stroomtoevoer? Pfff word ervwanhopig van, kunnen de pickups ook vochtgevoelug zijn?

Grts Cyriel
 
Ik heb t gevonden!!!!
Het was dus toch een pickup die kapot was en t soms toch deed!
Dankzij dit forum is het gelukt, en hij loopt heerlijk😈
Nu nog zon!!

Bedankt voor de hulp.

Grts Cyriel
 
Terug
Bovenaan Onderaan