Yamaha xj600 afstellen

jds

Rookie
1 dec 2013
7
0
omg. harderwijk
Heb gisteren een yamaha xj600 uit 1985 gekocht.
Heb de motor echt voor een prikkie gekocht, maar de motor liep dus niet.
Ben er even mee aan het klooien gegaan, en kan hem nu opstarten met remmenreiniger.
Als ik dat even vasthoud blijft hij stationair lopen ( alleen met de choke aan )
Zodra ik gas geeft valt hij uit, en als ik de choke ook maar iets dichtdraai valt hij ook uit.
Ben erachter gekomen dat als ik mijn hand voor de luchtinlaat houd hij ook op toeren komt als ik gas geef. Heb er al nieuwe bougies ingedraaid ( zijn droog en zwart van kleur )

Weet iemand hoe ik zo'n ding kan afstellen / hetzij waar ik moet beginnen.
Misschien met eventuele plaatjes / schema's ?
 
Ja, maar het probleem is een beetje dat de boel zo onhandig in elkaar zet dat ik ze er niet tussenuit kan krijgen zonder de halve motor moet demonteren

Waarom koop je dan zo'n motor als je dat niet wilt doen?
Lijkt mij wel handig bij een motor die niet loopt om de carbs keer goed schoon te maken, en de leidingen van tank naar carbs. Daarna pas bougies, luchtfilter, olie en oliefilter. Gewoon bij het begin beginnen. Het allerbeste is natuurlijk om na het schoonmaken van carbs ook de kleppen te stellen, pakking vervangen en carbs synchroon zetten. Met half gedoe ben je uiteindelijk drie keer zoveel tijd kwijt. Moet hij zometeen meerdere keren uit elkaar, beter alles goed in één keer.
 
Laatst bewerkt:
Nou, heb dat ding voor maar €50,- gekocht en ik weet eigenlijk niet precies wat ik er uiteindelijk mee wil gaan doen ;) dus vandaar dat ik er niet teveel werk van wil gaan maken ;)

Snap ik, maar je ontkomt echt niet aan de carbs, daar gaat een flesje forté waarschijnlijk geen verandering in brengen :+
Mocht je er niet uitkomen wil ik hem voor 55 euro wel overnemen O-)
Heb je er toevallig wat foto's van?
 
Laatst bewerkt:
Luchtfilterhuis losschroeven en een centimeter (of 2) naar achteren trekken. Carburateurs losschroeven van de inlaatrubbers en naar achteren trekken. Vervolgens pak je ze er vrij gemakkelijk tussen uit. Eenmaal op de werkbank de carbs openschroeven en schoonmaken. Vlotterbakken zullen wel vol zitten met prut. Sproeiers etc zal ook wel vuile bende zijn. Maak ze per stuk schoon zodat je geen onderdelen van carb 1 in carb 2 monteert als je klaar bent.

Als je carbs vastzitten in de inlaat rubbers moet je er eerst even een fohn opzetten, dan worden die rubbers wat soepeler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan