Honda CB750KZ komt niet verder dan 6000 toeren

hatseflats86

Rookie
27 nov 2013
13
0
Goedemorgen,

ik heb onlangs een CB750 uit '82 aangeschaft (136.000 km :p). Hij rijdt prima, reageert goed op gas, start goed. Maar in geen enkele versnelling kom in verder dan 6000 toeren.

Hij houdt dan in en pruttelt/geeft knallen. Een kleine beetje gas terug en hij loopt weer goed.

Kan iemand mij helpen? Wat denken jullie wat het kan zijn?

Groet,

Remon
 
Ik zou het niet in de pulsgever en diens afstelling zoeken, maar in de vervroeger, nr3 op de fiche. Deze is nog mechanisch en als deze hapert of de veertjes zijn te slap, dan functioneert deze niet meer goed. Omdat hij tot ongeveer 6000 rpm redelijk netjes loopt ga ik er van uit, dat de vervroeger zijn werk niet doet. Bij stijgend toerental dient de ontsteking te worden vervroegt. Dus even kijken of deze niet vastgeroest is en eventueel de bewegende delen even smeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een KZ gehad met hetzelfde probleem, daar zat een restrictie in de bougies (tegen storen op de radio) en in de bougiedoppen. Dat in combinatie met oude bougiekabels zorgde voor een dermate slechte vonk dat hij niet hoger wilde in toeren.

Dus nieuwe bougies, doppen (allebei zonder restrictie als het kan, is altijd beter) met nieuwe kabels is altijd een goed idee en mogelijk al een verbetering.
 
Had laatst met mijn GPZ hetzelfde probleem, onbelast kon ik toeren maken tot het rode gebied, belast niet verder dan 5500 / 6000 toeren.
Bij mij bleek er een rubber voor het luchtfilter te liggen die daar niet thuishoorde.
Het kan dus iets heel simpels zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan