LED knipperlichten knipperen heel zwak

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Mijn LED knippers achter knipperen ontzettend zwak. Zelfs in het donker zie je ze amper. Het zijn 13.5V 2.05W LED knippers. Er zit een weerstandje tussen. Heb alles doorgemeten tot aan de stekkers van de knippers, en tot daar is alles gewoon goed.

Heeft iemand enig idee wat er hier mis is?
 
Nee - zonder weerstand is het flits en kaputt....... wil er alleen maar mee aangeven dat er led-knippers zijn die niet zonder weerstand/regelcircuitje kunnen werken.
En zelfs met een led-knipperrelais zal je meestal weerstanden moeten plaatsen als je wilt dat je knipperindicatie op het dashboard nog werkt.
Maar in dit geval van ts lijkt het mij beter de knippers terug te sturen aan de leveranciers en wat knaps te kopen.
Kan je even de link geven van die knippers?
Dan kan ik je even laten zien dat je verhaal niet klopt.
Ik heb nog nooit raw's gezien waar de stroombegrenzing niet al in zat.
 
Ik heb geen link. Ik heb de motor pas net en kwam er gisteravond achter dat de achter knippers niet werken. Voor is ook led die werkt wel prima. Maar het bedrijf waar ik m heb gekocht heeft nieuwe opgestuurd en die heb ik morgen.
 
Nee - zonder weerstand is het flits en kaputt....... wil er alleen maar mee aangeven dat er led-knippers zijn die niet zonder weerstand/regelcircuitje kunnen werken.
En zelfs met een led-knipperrelais zal je meestal weerstanden diodes moeten plaatsen als je wilt dat je knipperindicatie op het dashboard nog werkt.
Maar in dit geval van ts lijkt het mij beter de knippers terug te sturen aan de leveranciers en wat knaps te kopen.
 
Ervoor zorgen dat dit niet gebeurt:
Motoren met maar 1 indicatielampje krijgen na het plaatsen van led raw's het probleem dat rechts mee knippert met links en omgekeerd.
Dat relais heeft twee extra draden die ervoor zorgen dat de stroom niet via het indicatielampje naar de RAW's aan de kant die je op dat moment niet wilt gebruiken loopt.
Hier staat een schema: JoR6y in "Aansluiten Kellermann Relais"
Hoe het ding precies werkt weet ik niet, waarschijnlijk bepaalt het de juiste kant a.d.h.v. verschil in weerstand of zo.
 
Ervoor zorgen dat dit niet gebeurt:Dat relais heeft twee extra draden die ervoor zorgen dat de stroom niet via het indicatielampje naar de RAW's aan de kant die je op dat moment niet wilt gebruiken loopt.
Hier staat een schema: JoR6y in "Aansluiten Kellermann Relais"
Hoe het ding precies werkt weet ik niet, waarschijnlijk bepaalt het de juiste kant a.d.h.v. verschil in weerstand of zo.
Dat relais legt de niet gebruikte kant aan massa zodat die niet meer kuneten oplichten.
Je kan ook het indicatielampje aansluiten via 2 diodes.
 
2 diodes én en een massa-aansluiting...
Ik vroeg me alleen af hoe het relais weet wat de niet-gebruikte kant is.
Bekijk dit schema eens.
De extra bedrading gaat naar links en rechts.
full
 
Ik heb inmiddels nieuwe lampen opgestuurd gekregen en aangesloten. Weliswaar zonder Weerstanden. Ze knipperen dan wel te snel maar dat maakt me niet uit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan