Draad voor spiegel dol, wat nu?

GaryT

Rookie
22 nov 2013
14
0
Heren het volgende,

Ik beschik een Yamha XJ700 Maxim waar ik erg tevreden over ben, maar ik heb een probleem aan mijn rechter spiegel.

De remblok waar ook je rechter handvat voor het remmen, remvloeistof en waar je spiegel inzit is stuk.
Mijn spiegel kan er niet meer worden ingedraaid, want hij is helemaal versleten. Zo versleten dat er geen grip meer op zit. Ik ben naar de dealer gegaan. Die zei dat ik een nieuwe blok erop moest zetten en dat gaat me wel wat kosten.
Het enige wat er nog gedaan kan worden is nog naar een lasser gaan. Dat heb ik nog niet gedaan.

In principe wil ik het zelf vernieuwen.
Is dit mogelijk? de spullen kan ik op het internet bestellen, maar als het blokje eraf moet, moet de remblokje bij je voorwiel er ook af. is dit wel alleen te doen?

Ik ben nogal links handig, maar ik wil het toch proberen.

Hebben jullie tips?


iig bedankt!
 
lastig, want het is linkse draad denk ik. Je kan er een helicoil inzetten en een andere spiegel of rechts draad op je spiegel beunen.
Zit er op de rechter spiegel geen rechtse draad en op de linker linkse draad?
Dat zou voorkomen dat ze door de wind los draaien.
 
Bij mijn cbr is de basis verbinding (messing draadbus in een stalen plaatje) ook stuk, ik heb de messing draadbus met 2 componenten staal lijm vast gelijmd en die zit ook al jaren vast en dat terwijl het aanrakings oppervlak ong 1mm rondom het messing busje zit. Gewoon bij de bouwmarkt gekocht.
 
Niet zo moeilijk doen:

859d6edf37d709c1d0600804ae4a6021_zps4bdde930.jpg
 
Moet je wel een machinetap hebben, en dan nog vraag ik me af of je diep genoeg kan tappen.

Nee hoor :N Gewoon doorboren met de boor die bij een Helicoil-setje zit, draad tappen die bij het zelfde setje zit en de coil er in. Kind kan de was doen *O* Veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper en handiger dan een nieuwe of 2-de handse rempomp.

Btw..........zie reacties over linkse schroefdraad :+ _O- Daar hebben ze die contramoer voor uitgevonden op de spiegels *O*
 
Nee hoor :N Gewoon doorboren met de boor die bij een Helicoil-setje zit, draad tappen die bij het zelfde setje zit en de coil er in. Kind kan de was doen *O* Veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper en handiger dan een nieuwe of 2-de handse rempomp.

Btw..........zie reacties over linkse schroefdraad :+ _O- Daar hebben ze die contramoer voor uitgevonden op de spiegels *O*

Alleen kan je in deze situatie niet dóórboren.
 
ik denk dat dit nog wel mee zal vallen...
in mijn ogen is het een betere oplossing dan wat er voorgesteld word...lijm ...kneedbaar staal enz...
Als je echt voor 100% gaat dan moet je het blok gewoon vervangen....daar hoeven wij niet over te discusseren....
 
Alleen kan je in deze situatie niet dóórboren.


Als ik de geplaatste foto zie kun je ver genoeg (door :+ ) boren om met "normale" tappen een schroefdraadje te maken voor een Helicoil :Y Bovendien zit de juiste boor en tap in zo'n setje en die tap is "bijna een blinde" 8-)

Misschien is het woord "doorboren" dan te letterlijk ;) Bovendien..........het had al 100 X
klaar kunnen zijn.... zo'n eenvoudig klusje . Je kan het remhandel gewoon aan het stuur laten zitten :Y Maar ja...........goed gereedschap is niet goedkoop en als je veilig wilt :] is het ook niet gratis :N
 
Laatst bewerkt:
Nee het is juist de bedoeling dat ze kunnen wegdraaien bij een aanrijding/ongeval.

Plausibele verklaring maar zouden ze daar in de jaren "kruik" tot aan ongeveer de jaren 2000 ook al rekening mee gehouden hebben?

Dat hele safety gebeuren speelt nog niet zo héél erg lang, zeker niet bij motoren.
 
Als ge het niet meer wit, gebruik dan pur of kit. Ik zou in dit geval eens kit proberen, als je het metaal ontvet zal de verbinding sterk zat zijn tijdens gebruik en als het los moet geef je er een ruk aan en is ie zo los.
 
Als ge het niet meer wit, gebruik dan pur of kit. Ik zou in dit geval eens kit proberen, als je het metaal ontvet zal de verbinding sterk zat zijn tijdens gebruik en als het los moet geef je er een ruk aan en is ie zo los.

:N

Zit 't te RUIM dan vat'e schuim, a's ge 't nie mîr wît dan gebruik'te KIT!!

Sowsieso past alles met een hamer... Past 't met de hamer niet dan is de hamer gewoon te klein!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan