Kogellagers verwijderen, kan er niet bij.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.077
8.226
Assen
Hoi mensen. Het linker-carterhelft van mijn jawa 250-1pitter heeft 2 grote kogellagers voor de krukas.(- dus ja, de krukas is aan deze kant dubbel gelagerd-)
Het buitenste lager is er van buitenaf ingezet, en het binnenste lager vanaf de binnenkant, dus het lijkt me dat ze langs dezelfde weg het pand moeten verlaten.
Ertussen zit een soort vulbus met rillen, ik vermoed ter afdichting van het tweetakt- krukasruimte.
Ergo, ik kan er niet met een bus of tikdinges bij om de lagers er uit te tikken/trekken/duwen..
Iemand een idee?
 
Staat er niks in het wphb?
Dat wist je mij toch te vertellen?
Valt me van je tegen.....

Genoeg sarcasme..... ;)


Ff langs betere auto of motorgarage gaan. Die kunnen het zo voor je doen en vaak voor niks. Helemaal als je reguliere klant ben.
Ik help graag klanten die motoren hebben iig. Zelfde passie en hobby.
Gereedschap uitlenen staan weinig mensen op te wachten. Vaak komt het of stuk of laat terug...
 
Laatst bewerkt:
Staat er niks in het wphb?
Dat wist je mij toch te vertellen?
Valt me van je tegen.....

Genoeg sarcasme..... ;)


Ff langs betere auto of motorgarage gaan. Die kunnen het zo voor je doen en vaak voor niks. Helemaal als je reguliere klant ben.
Ik help graag klanten die motoren hebben iig. Zelfde passie en hobby.
Gereedschap uitlenen staan weinig mensen op te wachten. Vaak komt het of stuk of laat terug...



Is geen WPH van dit type.. :N
 
Laten doen; no way.. als het dan verprutst wordt kan ik anderen de schuld geven en ik ben niet altijd overtuigd- door ervaringen- van 'vakmensen'.
Zeker omdat er een kwetsbaar onderdeel tussen zit doe'k het leiver zelf..
ik ben wel gekkere dingen tegen gekomen, heb hier tips gekregen.. gaat wel lukken.. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan