het grote 749/999 Ducati topic

En geen bier meer!!! :o :P

Blokkie weer open?
Nieuw kratje Heineken staat al weer koud :P
Maar het blok gaat weer helemaal uit elkaar.. Nu gaat alles in de balanceerbank en dan moet het wel goed zijn. De koppakking, voetpakking en klepdekselpakking zweette ook behoorlijk dus die zijn ook aan vervanging toe. Dat had ik allemaal niet verwacht bij zo'n duur gereviseerd blok. En ik er rag hem nooit af, nooit hoog in de toeren ben er best zuinig op. Ga er ook nooit meer heen. Volgend jaar ga ik voor top 5 in de nk sportcup 1000 dus laat niks aan het toeval over *D
 
Laatst bewerkt:
Nieuw kratje Heineken staat al weer koud :P
Maar het blok gaat weer helemaal uit elkaar. Die nengerman kreeg het niet voor elkaar om de trilling er uit te halen. Nu gaat alles in de balanceerbank en dan moet het wel goed zijn. De koppakking, voetpakking en klepdekselpakking zweette ook behoorlijk dus die zijn ook aan vervanging toe. Dat had ik allemaal niet verwacht bij zo'n duur gereviseerd blok. En ik er rag hem nooit af, nooit hoog in de toeren ben er best zuinig op. Ga er ook nooit meer heen. Volgend jaar ga ik voor top 5 in de nk supercup 1000 dus laat niks aan het toeval over *D

Ppff.. dat is toch een vreemd verhaal. Waar verwacht je de onbalans dan?
Weet je zeker dat dit in het blok zit?
Zou ik ook niet blij mee zijn als je een gereviseerd blokt koopt. -O-
En dat terwijl Carl toch best wel weet waar hij mee bezig is. Is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets over hem hoor. Ennuh top 5?? Winst bedoel je toch!!! Kampioen met 2 vingers in de neus!!! *O*
 
some nice stuff ;)

Alu kopkuip steun Ducati Performance 100
Alu mono subframe Ducati Performance 250
Beringer Aerotec 6 zuiger remklauwen + Extra set remblokken(race) 950
Forged Marchesini velgen + Motomaster schijven+tandw(Orig R model) 1000
Slip - on GPR dempers(Demping wol te vervangen) 100
Linkpijp de-cat (deep sump model) 100
Poly kuip + kont gespoten zonder ruitje 300

Totaal 2800
Vaste Pakket prijs 2500

verdere info ---> pm
 
Ppff.. dat is toch een vreemd verhaal. Waar verwacht je de onbalans dan?
Weet je zeker dat dit in het blok zit?
Zou ik ook niet blij mee zijn als je een gereviseerd blokt koopt. -O-
En dat terwijl Carl toch best wel weet waar hij mee bezig is. Is eigenlijk de eerste keer dat ik zoiets over hem hoor. Ennuh top 5?? Winst bedoel je toch!!! Kampioen met 2 vingers in de neus!!! *O*
Correctie sportcup 1000 laten we niet te enthousiast worden :')
Onbalans zit in het blok, hij heeft er nieuwe zuigers in gedaan en vergeten te wegen. Daarna is het blok terug geweest en is er iets van 23 gram per zuiger afgehaald. Het is beter geworden maar nog niet helemaal goed en heel het spul moet gewoon in een balanceerbank. Ik heb geen vertrouwen meer in carl dus mag iemand anders het doen. Volgens mij heeft hij na de 2e keer loshalen ook geen nieuwe pakkingen gebruikt omdat de olie er rond om uit komt.
 
Correctie sportcup 1000 laten we niet te enthousiast worden :')
Onbalans zit in het blok, hij heeft er nieuwe zuigers in gedaan en vergeten te wegen. Daarna is het blok terug geweest en is er iets van 23 gram per zuiger afgehaald. Het is beter geworden maar nog niet helemaal goed en heel het spul moet gewoon in een balanceerbank. Ik heb geen vertrouwen meer in carl dus mag iemand anders het doen. Volgens mij heeft hij na de 2e keer loshalen ook geen nieuwe pakkingen gebruikt omdat de olie er rond om uit komt.
Slordig gebeuren dus, suc6 met de opbouw verder.
Als je blokkie weer terug is de boel weer rustig opbouwen, leuk werk en tiet zat voordat de nieuwe blaadjes weer aan de bomen komen. :+
Wie pakt je blok nu aan?
 
Joa daarom tiet zat en ik vind het ook wel leuk om te doen. Zolang alles mee zit ;)
Maat van mij werkt al jaren bij een motorrevisiebedrijf en heeft al verschillende ducati blokken gebouwd. Die is heel secuur ;)
 
Van de week naar Motorstore Woerden geweest voor een offerte van een kleine beurt en de lagers van mijn balhoofd... Dat wordt weer een dure grap!
Je moet er wat voor over hebben he ;)
Morgen als het mooi weer is toch de Italiaanse schoonheid uit de garage trekken en even verwennen!
 
Voor de liefhebbers heb ik nog een set zijkuipen en een topkuip van een 999R '06.

Volledig carbon.....



Verdere onderdelen;

-Carbon kuippunt
-Ohlins stuurdemper
-Radiateur
-Originele uitlaat
-Kabelboom
-Achterlicht
-bobines
-remklauw achter
-clipons
-brandstofpomp



Biedingen per mail svp..........
 
Wie kan mij hier vertellen wat het verschil is van de frames van de 749, 999 en de verschillende bouwjaren. En dan met name het balhoofd. Ik moet een andere stuurpen hebben en nu zeggen ze bij robby moto dat daar verschil in zit. Alvast bedankt :)
 
Ik ben er al uit, alle frames zijn nagenoeg hetzelfde.

Het R blokje ligt inmiddels op de werkbank *D
full
 
Wie kan mij hier vertellen wat het verschil is van de frames van de 749, 999 en de verschillende bouwjaren. En dan met name het balhoofd. Ik moet een andere stuurpen hebben en nu zeggen ze bij robby moto dat daar verschil in zit. Alvast bedankt :)

Alle balhoofden en stuurpennen zijn gelijk met uitzondering van de 749R. Deze heeft een stuurpen die onderin de tripleklem vast geschroefd zit. De stuurpen is tevens voorzien van een excenter met een verstelling van 30-36 graden.

;)
 
Alle balhoofden en stuurpennen zijn gelijk met uitzondering van de 749R. Deze heeft een stuurpen die onderin de tripleklem vast geschroefd zit. De stuurpen is tevens voorzien van een excenter met een verstelling van 30-36 graden.

;)
Thanx dan moet het nu goedkomen. Even wachten tot de stuurpen er is en dan post ik het resultaat wel :)
 
Er komt een originele 999r öhlins vork in met off set kroonplaten en monoblock klauwen. Een hm quickshifter bestel ik deze week. Verder doen we alles weer opnieuw opbouwen en netjes malen voor het komende seizoen.

De krukas is gebalanceerd en dat is maar goed ook, de balanceermachine stond te trillen op de vloer. De balans klopte helemaal niks van. De zuigers hebben ook de kop geraakt.
 
Laatst bewerkt:
ff n vraag

hebben de 999 dubbele gaskabel bediening of enkel..

Ik ben nl op zoek naar snelgas voor mn 1000ds /ss blok. deze heeft enkel.. Of dat ik de
draaischijf ( van injectie) kan overzetten..
iemand n foto :?
Op ebay ed wordt genoeg aangeboden voor 999/1098 maar niet voor de 1000.....
 
~
Er komt een originele 999r öhlins vork in met off set kroonplaten en monoblock klauwen. Een hm quickshifter bestel ik deze week. Verder doen we alles weer opnieuw opbouwen en netjes malen voor het komende seizoen.

De krukas is gebalanceerd en dat is maar goed ook, de balanceermachine stond te trillen op de vloer. De balans klopte helemaal niks van. De zuigers hebben ook de kop geraakt, kortom dhr nengerman heeft prutswerk geleverd![/quote

net ff je verhaal teruggelezen |( |( '( . maar gauw vergeten dan... en hopen op n top seizoen :Y
 
ff n vraag

hebben de 999 dubbele gaskabel bediening of enkel..

Ik ben nl op zoek naar snelgas voor mn 1000ds /ss blok. deze heeft enkel.. Of dat ik de
draaischijf ( van injectie) kan overzetten..
iemand n foto :?
Op ebay ed wordt genoeg aangeboden voor 999/1098 maar niet voor de 1000.....
1 kabel om te openen en 1 kabel om te sluiten. Foto van de injectie kan ik je niet aan helpen, de airbox zit dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan